Digitenne foutcode E160-0

  • 4 June 2019
  • 13 reacties
  • 216 keer bekeken

Helaas krijg ik vanaf 02:00 uur ook ineens deze E016-0 fout code . waarheen kan ik morgen bellen om dit op te lossen ?

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @Renate.H, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Je kan ons altijd bereiken via 0800-0402. Maar, ik help je ook graag verder! Mocht je vanavond nog tijd hebben, vul dan even jouw Forum profiel aan met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en CAS-ID nummer (bij persoonlijke opmerkingen). Lukt dat straks nog, dan kan ik je waarschijnlijk snel verder helpen! Lees je dit pas later, kan je ons telefonisch bereiken of kan je even een bericht plaatsen in dit topic en dan wordt je morgenvroeg verder geholpen!

Geef even een seintje wanneer het gelukt is 😉
Hallo Susan

Ik heb vanmiddag al gebeld en deze jongeman zou de boel resetten helaas heeft dit niets opgeleverd . ik heb mijn profiel vannacht al aangevuld met alle gevraagde dingen .

Dank u wel voor uw reactie
Reputatie 7
Badge +28
@Renate.H

Als die jongeman de boel inderdaad gereset heeft, dan kan je nu het volgende proberen:

Want als het administratief in orde is, dan zit het hem in je ontvangst. In dat geval, speel met de plaats van je antenne om dat te optimaliseren. Daarnaast kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Wil je hier even aangeven op deze procedure werkt?
Reputatie 7
Badge +21
@Renate.H, ik zie in het systeem een ander CAS-ID nummer dan die je in jouw Forum profiel hebt ingevuld.. Die eindigt op 376-3 is de juiste? Want dan moet die even toegevoegd worden aan jouw abonnement.
Helaas werkt dit ook niet . misschien komt dit omdat ik op een ander adres woon dan waar het abonnement op staat . ( de verhuizing doorgeven was door omstandigheden nog niet gebeurt en het oude adres nog wel in bezit ) hij blijft code E016-0 ( geen abonnement voor deze zender ) aangeven . 1,2 en 3 doen het wel gewoon goed
Reputatie 7
Badge +28
Heb je de vraag van Susan over het CAS-ID nummer gelezen? Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

En kun je opgeven in welke woonplaats de ontvanger nu staat?
@Noordzee dank je wel . ik heb al mijn gegevens al aangevuld .

Ik woon nu in zevenhuizen ( gemeente zuidplas ) ipv Gouda
Susan . 376-3 is idd de juiste
Reputatie 7
Badge +28
In Zevenhuizen geldt ook kanaal 27, dus dat maakt verder niet uit. Het is nu even wachten op @Susan_ die het CAS-ID nummer gaat toevoegen aan jouw abonnement.

Na haar bericht kan je zenders zoeken conform de instructie hierboven.
@Noordzee dank je wel ..

Super fijn dit forum

@Susan_ ook alvast bedankt . komt zeker goed
Reputatie 7
Badge +21
@Renate.H, het CAS-ID nummer uit je Forum profiel heb ik toegevoegd aan het klantnummer dat ook in je Forum profiel staat! Als het goed is moet hij het zo gaan doen (evt. na een herstart). Wil je dit eens controleren?
@Susan_

Hij doet het weer. Door onderhoud op deze site kon ik helaas niet eerder reageren . dank je wel
Reputatie 7
Badge +21
Top, fijn om te lezen! Ja het lag er eventjes uit 😉 Veel kijkplezier!

Reageer