Beantwoord

Digitenne foutcode E83

  • 23 September 2019
  • 17 reacties
  • 245 keer bekeken

Reputatie 1
Hoi, mijn digitenne ontvanger is sinds dit weekend vastgelopen in een software update. Hij reageert nergens meer op, ook niet op een harde reset. Zo af en toe verschijnt E83 in beeld. Nou heb ik hier al gelezen dat ik het kastje waarschijnlijk moet omruilen, klopt dat?
groet Pauline
icon

Beste antwoord door Susan_ 24 September 2019, 20:30

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Pauline,

Bij deze foutcode is er geen redding meer mogelijk.

De enigste oplossing is inderdaad het omwisselen van jouw ontvanger.

Vul dan wel jouw volledige profiel op dit forum. Een moderator kan jou dan verder helpen.
Reputatie 1
Okee, bedankt, dat ga ik doen!
Reputatie 1
Ehm, misschien een domme vraag maar ik ben nieuw hier. Ik heb gisteren mijn profiel aangevuld, maar hoe krijg ik nu een moderator zo ver om me verder te helpen?
Groet Pauline
Reputatie 5
Badge +5
@Katinka K binnen kantooruren zijn de moderatoren actief op het forum, en wordt je vraag zo snel als mogelijk opgepikt.
Bellen naar 0800 0402 gaat misschien sneller.
Reputatie 1
Met bellen heb ik niet zulke goede ervaringen (niet de eerste keer dat er iets mis is met Digitenne) dus vandaar dat ik het eens via dit forum wilde proberen. Ik wacht het nog even af. Bedankt voor de reacties!
Reputatie 7
Badge +28
Komt goed, over het algemeen wordt binnen 48 uur gereageerd.

Het voordeel voor nu is dat jouw gegevens al bekend zijn voor een moderator.
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @Katinka K, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Foutcode E83 is inderdaad vaak geen goed nieuws! Ik begrijp uit je bericht dat je ook niet meer in menu kan komen. Dan gaan we hem omruilen, en dat kan lekker snel omdat je jouw gegevens al had ingevuld 👌🏼

Als het goed is krijg je hier ook een sms over, maar morgen na 14.30 kan je jouw huidige ontvanger omruilen voor een nieuwe bij de Plus aan het Stadhoudersplein (Rotterdam). De oude ontvanger graag in een doos stoppen, zonder antenne (die hou je gewoon!!), en op die doos het ordernummer (3693923) en retouradres noteren (KPN, antwoordnummer 10119, 2400VH Alphen aan den Rijn).Vergeet niet je legitimatie mee te nemen!

Laat je weten wanneer het je lukt om hem om te ruilen en of dit de oplossing is gebleken? 🙂
Reputatie 1
Beste Susan,
Ik heb mijn ontvanger al omgeruild, wat ging dat snel, fantastisch!
Of de nieuwe het doet, weet ik pas als we weer op de camping zijn. Maar daar ga ik natuurlijk wel vanuit.
Heel erg bedankt!
Pauline
Reputatie 7
Badge +28
Als je thuis nog een antenne hebt liggen, dan kun je het thuis ook uitproberen.

En wacht niet te lang met het in gebruik nemen van de nieuwe ontvanger. Je hebt een week de tijd om de ontvanger te activeren. Anders krijg je een foutcode en bestaat de kans dat de nieuwe ontvanger handmatig moet worden geactiveerd.
Reputatie 7
Badge +21
@Katinka K, helemaal top! Fijn om te lezen 😉 Wanneer je het getest hebt hoor ik graag de uitkomst!
Reputatie 7
Badge +28
@Katinka K

Heb je het al op de camping kunnen uittesten?

Gebruik de optie uitgebreid zenders zoeken en laat de ontvanger even een uurtje aanstaan, zodat de ontvanger het activatiesignaal kan oppikken.
Reputatie 1
Ik heb het nog niet kunnen uitproberen. Wel goed om te weten dat dat binnen een week moet, want dat wist ik niet. Hopelijk gaat dat nog lukken.
Reputatie 7
Badge +28
Na een week ga je geen beeld ontvangen op de Betaal-TV-zenders. Zet de ontvanger dan op CNN. Heb je binnen een uur geen beeld? Meld je dan weer hier op het forum.
Reputatie 1
Heb met een oude antenne kunnen testen. Alles werkt.
Hartelijk dank voor alle adviezen & hulp!
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan. 👍🏽

@Katinka K
Nog even één vraag : Staat de abonnementsstatus in het menu inmiddels op JA?
Reputatie 1
Ja, alles okee.

Reageer