Beantwoord

Digitenne foutcode EO 033-0

  • 4 December 2019
  • 46 reacties
  • 381 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Goedemiddag ,kan de vrije zenders wel ontvangen maar de andere overige zenders niet !

 

icon

Beste antwoord door Nadia 4 December 2019, 16:50

Bekijk origineel

46 reacties

Reputatie 7

Hallo @Digitenne-GH, oepsie. Dat is niet goed. Wil je je forumprofiel aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, naam contractant, CAS-id van je tuner

Dan kan ik je ontvanger (op afstand) weer even een zetje geven. Daarna werkt de truck van @Noordzee uitstekend :)

 

Reputatie 1
Badge

zal het even nakijken

Reputatie 1
Badge

Heb het ingevuld ,als u nog iets zou willen weten hoor ik het graag

Reputatie 7
Badge +28

Het leuke is dat @Nadia  wel mijn naam noemt, maar ik was hier echt nog niet geweest. 
 

Maar als Nadia binnenkort de activatie heeft verstuurd, dan kun je dit uitvoeren:


Wil je dan het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken 
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop) 
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 28..
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening 

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
 

Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken

 

Reputatie 7

Hey @Digitenne-GH, hier ben ik weer. Er ontbreekt nog een belangrijk gegeven, het CAS-ID nummer van je tuner. Zou je die nog willen aanvullen in je profiel? Ik hoor graag van je :)

Klopt, @Noordzee ik was je hier voor. Ik ben bang dat er copyright zit op jouw fameuze tekst over uitgebreid zenders zoeken. Vandaar het één-tweetje ;) 

Reputatie 1
Badge

Heb het Cas-id in mijn profiel staan

Reputatie 7
Badge +28

Top, dan na de activatie door @Nadia  mijn  Instructie van hierboven uitvoeren. 

Reputatie 7

Ik heb mijn deel gedaan. Zou je de instructie van @Noordzee willen opvolgen, @Digitenne-GH ? :)

Reputatie 1
Badge

Mijn man heeft het meerdere keren geprobeerd maar het lukt niet

Reputatie 7
Badge +28

Nu eerst alleen handmatig zoeken op kanaal 28.

Dan de ontvanger op CNN laten staan. Het kan dan rustig 45 minuten duren voordat de activatie wordt opgepikt. 

Reputatie 1
Badge

Gaan we proberen 

Reputatie 7
Badge +28

 Heb je inmiddels beeld op CNN? Dan weer uitgebreid zenders zoeken.

Reputatie 1
Badge

Ben helaas nu niet thuis , hou je op de hoogte

Reputatie 7
Badge +28

OK @Digitenne-GH , ik ben benieuwd of het inmiddels gelukt is. 

 

Reputatie 7
Badge +28

Ben helaas nu niet thuis , hou je op de hoogte

@Digitenne-GH 

Hebben jullie al beeld op alke zenders ?

Reputatie 7

Hey @Digitenne-GH. We zijn wel erg benieuwd of je momenteel weer beeld hebt. Laat je het ons weten? :) 

Reputatie 1
Badge

Helaas nog niet geprobeerd.

Als wij het weer opnieuw hebben geprobeerd laat ik je het weten.

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Mogen we aannemen dat de problemen nu opgelost zijn? 

Reputatie 1
Badge

Nee helaas daar hebben we ook nog geen tijd voor gehad . 

Reputatie 7
Badge +28

De kans is aanwezig dat het probleem nu nog niet opgelost is. Je moet de activatie direct uitvoeren na de verzending van het activatiesignaal. We zijn inmiddels 16 dagen verder. 

Het is handig als je je hier weer meldt op het moment dat jullie tijd hebben. 

 

Reputatie 7

Eens met wat @Noordzee schrijft. De activatiesignaal moet misschien wel weer opnieuw worden verstuurd. Tot die tijd sluit ik het topic. Wanner je er klaar voor bent, @Digitenne-GH horen we weer van je.  

Reputatie 1
Badge

Goedemorgen , krijg een telefoon onze dochter heeft geen beeld . Omdat het abonnement nog niet is geactiveerd ?  Hoe kan dat ? Ze had gewoon beeld ! Wij hebben 2 digitenne’s. Volgende week ga ik voor de laatste keer een poging doen ! Zo als je weet heb ik er al enige tijd ingestoken , volgens mij is het digitenne kastje niet goed . Mocht het volgende week niet lukken (laat het je weten ivm met activatie op afstand) . Dan zit ik er over te denken om het abonnement op te zeggen . En over te gaan op canal  digitaal waar wij nog nooit geen problemen mee hebben gehad . 

Reputatie 1
Badge

Haar kastje is pas ook al vervangen . 

Reputatie 7

Goedemorgen, @Digitenne-GH. Daar ben je weer!  Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd of jouw tuner alweer functioneert? We hadden al een tijdje niks meer van je vernomen. Noordzee heeft alles uit de kast getrokken om je te helpen. 

Goedemorgen , krijg een telefoon onze dochter heeft geen beeld . Omdat het abonnement nog niet is geactiveerd ?  Hoe kan dat ? Ze had gewoon beeld ! Wij hebben 2 digitenne’s. 

Ik neem aan dat de tuner op jouw naam staat. Gekoppeld aan je Digitenne abonnement. Klopt dat? Dan kan ik eenvoudig op afstand het signaal laten heractiveren. Daarvoor heb ik alleen het CAS-id nodig, zo gedaan. 

Reputatie 1
Badge

Weet dat jij hebt geprobeerd te helpen , het heeft ons veel tijd en frustratie gekost . En nog . We hebben drukke werkzaamheden . Zal het haar vragen . Maar had begrepen dat de activering bepaalde tijd geldig is . 

Reageer