Beantwoord

Digitenne foutcode na abonnementswijziging

  • 24 June 2021
  • 6 reacties
  • 37 keer bekeken

Ik krijg de genoemde 016 code en heb erover gebeld. Sinds 1 jaar heb ik 2 digitenne ontvangers in het abonnement met itv. Via KPN email van 4 juni, werd aangeboden gratis pakketten voor 3 mnd erbij te zetten. Heb ik gedaan. Opeens bleek Digitenne weg uit het abonnement. Na telefoontje is het hersteld met 1 CAS-nr.  En krijg ik het verzoek om de andere ontvanger terug te sturen. Deze is opeensniet meer gratis!  Het CASnr dat ik in mijn profiel heb ingevuld doet het dus niet, en moet retour. Terwijl ik nog steeds op mijn factuur 2 digitenne ontvangers heb, waarvan 1 gratis. Ik snap er niets meer van. 

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 25 June 2021, 16:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Ja Hans

Er gaat een Hoop fout bij kpn en Niet alleen dit

Simpele dingen woorden ineens lastig

Ron

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Hans Draad, welkom op het forum! Ik heb jouw bericht even afgesplitst omdat er bij jou meer aan de hand lijkt te zijn dan meestal het geval is in het topic waar je reageerde. Je hebt je forumprofiel al ingevuld, waarvoor dank.

Wat er gebeurd is, is dat er een foutje in je abonnement zat. Jij hebt Digitenne naast Interactieve TV. In dat geval hoef je niet te betalen voor het Digitenneabonnement, maar betaal je wél voor de eerste Digitenne ontvanger. Dat was bij jou niet het geval, die eerste ontvanger was per abuis ook gratis, en het gratis abonnement ontbrak ook op je factuur.

 

Toen je dan ook je abonnement wijzigde om gebruik te maken van de pakkettenactie, kwam het systeem er óók achter dat de Digitenne niet klopte. Het systeem kon dat niet automatisch herstellen, waardoor Digitenne in z'n geheel verwijderd is. 

Twee dagen later is dat weer hersteld door Digitenne opnieuw toe te voegen, maar dan op de juiste manier. Dus mét gratis abonnement en mét betaalde Digitenne ontvanger. Waarbij het systeem dan ook een nieuwe ontvanger opstuurt.

 

Wat betreft dan de foutcode die je kreeg. Ik zie een notitie van een collega dat je de nieuw toegestuurde ontvanger had terug gestuurd in plaats van de oude. Dat zorgt dan voor de foutcode omdat bij het verwijderen dat op 5 juni gebeurde, ook de oude ontvanger gedeactiveerd is. Na je contact op 10 juni heeft de collega die oude ontvanger weer opnieuw toegevoegd (in plaats van de nieuwe) en vanaf dat moment zou deze ook weer goed moeten werken. Is dat ook zo?

 

Wat betreft de factuur. Ik zie inderdaad dat de wijzigingen qua Digitenne nog niet op je afgelopen factuur van 23 juni zijn verwerkt. Wacht hiervoor nog even de factuur van juli af. Ik verwacht dat daarop alles wel goed staat.

Hallo Erik. Bedankt voor je snelle antwoord. De nieuw toegestuurde ontvanger had ik direct teruggestuurd, omdat ik alle apparatuur toch al had … Ik dacht, net als bij Itv, dat ik met Digitenne kon inloggen met abonneenr. om de 2 apparaten weer te activeren.  En na 2 dagen zou het dan weer actief zijn. Jammer dus. Maar nadat ik je collega het CASnr had doorgegeven, werkte het weer perfect!
Dat deactiveren van die oude ontvanger begrijp ik nu.

Ik heb 1 jaar geleden een doos van KPN gekregen met 2 Digitenne kastjes. 1 was bedoeld voor op de camping. Die andere heb ik maar thuis gehouden (omdat die toch gratis was) en gebruikt voor af en toe live op te nemen van tv op mijn oude dvd-recorder. Dus dat CASnr kon ik direct doorgeven en heb dit Digitennekastje deze week op de camping neer gezet, zodat ik daar weer kan kijken.
Dat andere kastje (wat op de camping stond) doet het dus niet en moet ik nu terugsturen.… 

Dat foutje in het abonnement heb ik nooit geweten. Ik ging er van uit dat het een soort tegemoetkoming was, of een actie van 1 jaar geleden (gezien ook al mijn facturen vanaf juni 2020). 
Dus ik had verwacht dat beide ontvangers weer zouden werken, in plaats van er een terug te moeten sturen. Vandaar dat ik dat CASnr nu in mijn profiel had gezet. 
Alvast bedankt voor je reactie.

Reputatie 7
Badge +30

Ik snap de verwarring, Hans. Hoe het er nu voorstaat is dat er één Digitenne ontvanger in je abonnement zit. En dat is degene met het CAS id dat in je profiel staat en eindigt op 253.

De andere ontvanger die je nu nog hebt kunnen we niet heractiveren en moet inderdaad terug. Als je nog wel een tweede Digitenne ontvanger zou willen gebruiken, dan kun je via je MijnKPN een tweede toevoegen (á €5 per maand) en dan krijg je een nieuwe toegestuurd de dan ook zal werken.

Dank je wel voor de goede uitleg, Erik. Dan zal ik hem zsm terugsturen in de ontvangen retourdoos. 
Ik ontdek nu eigenlijk pas wat het forum is en hoeveel topics er zijn. Jullie doen geweldig werk! :thumbsup_tone1::thumbsup_tone3:
Fijn weekend.

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, Hans, dat is fijn om te horen :blush: