Beantwoord

digitenne foutmelding E38 en printer kan niet verbinden met andere apparaten

  • 14 May 2021
  • 6 reacties
  • 59 keer bekeken

goedemorgen heb van de week mijn digitenne geinstelleerd,maar als ik hem aandoe verschijnt de letter H op mijn scherm en op tv gaat hij de update downloaden,na verloop van tijd verschijnt op mijn kast de code E38,kpn gebeld de ene zette mij in de wacht en na 10 minuten werd de verbindinding verbroken,nogmaals gebeld kreeg ik iemand aan de lijn die deze codes niet kende en dat ik alle stekkers er uit moest trekken en dan opnieuw moest opstarten en dat dan het probleem waarschijnlijk was opgelost,het enige wat opgelost was,was de medewerker van kpn.nu maar via deze topic geprobeerd of jullie een oplossing weten.

Nog een andere vraag wifi werkt prima,maar mijn printer kan ik niet installeren op mijn pc en telefoon,moet ik naast mijn expediabox een router aansluiten? met vriendelijk groeten maanwijk

icon

Beste antwoord door Noordzee 14 May 2021, 20:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @maanwijk ,

Wat betreft de fout E38 bij Digitenne: Bedoel je soms E83? 
 

Inmiddels weten we hier op het forum dat dan vaak de Digitenne-ontvanger kapot is en vervangen moet worden. 

Maar probeer eerst even deze procedure: 

1/ Haal de ontvanger volledig van de stroom af. 
2/ Na ongeveer vijf seconden de stroom weer op de ontvanger (en op de TV) 
3/ Ga via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. 
4/ Voer dan de gevraagde software-update uit.
5/ Daarna opnieuw zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.  
6/ Laat de ontvanger daarna een uurtje aanstaan zodat de abonnementsstatus kan verspringen van NEE naar JA. 

Stappen 4 en 5 kun je desgewenst omdraaien. 

Vaak lukt het echter niet om bovenstaande procedure uit te voeren, als je last hebt van foutcode E83. 

Een moderator wil dan graag jouw ontvanger omruilen voor een goed werkend exemplaar. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

alles gedaan maar het blijft het niet doen fout is inderdaad E83.Met vriendelijke groeten geert braxhoven

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op ons KPN Forum @maanwijk! Goed dat je hier aan de belt trekt. Ik zie dat Noordzee al goed met je meedenkt. Dat is top! Dankzij je gegevens kon ik meteen even met je meekijken. Ik zie dat je al eerder contact hebt opgenomen met ons, maar dat de Digitenne ontvanger nog niet geleverd is. Ik heb zojuist een nieuwe voor je aangevraagd. De ontvanger wordt naar een servicepunt bij jou in de buurt gestuurd. Dit is een omruilafspraak. 
Let op! Bij het omruilen van een Digitenne ontvanger, hoef je alleen de ontvanger mee te nemen. De antenne moet je houden. Die zit immers niet in de doos. 

Kun je nog wel vertellen welke antenne je op dit moment hebt? Als het de onderstaande is, dan is die goed! 

 

Wat betreft je tweede vraag.  Lukt het op dit moment niet om je printer te verbinden met het netwerk? OF is de printer wel verbonden, maar zien je telefoon/pc de printer niet, dus kun je niets printen? 
Welke Experiabox (en eventueel versterkers) gebruik je en welk merk/type printer? 

 

 

EDIT: Ik stuur je een privébericht met daarin de details over de levering van de nieuwe Digitenne ontvanger.

Lisa dank je voor je bericht ik heb de antenne zoals op het plaatje,printer is verbonden heb mijn router aangesloten op de expedia box en dat werkt goed.Verder is het goed dat ik eerst het pakket in ontvangst neem heb geen doos of iets dergelijk in huis om het te verpakken,dan gebruik ik de verpakking van de nieuwe ontvanger.

Reputatie 7
Badge +28

@maanwijk 

Het betreft een omruilafspraak. Je krijgt de nieuwe ontvanger alleen mee als je de oude inlevert. 
 

Je kunt daarvoor gewoon een eigen doos gebruiken. 

gisteravond alles geinstalleerd en het werkt perfect,bedankt voor jullie support.

Â