Digitenne Friesland

  • 13 May 2019
  • 29 reacties
  • 1547 keer bekeken

Wij gebruiken digitenne op de boot waarmee we vooral in Friesland varen. Met de komst van de nieuwe digitenne hebben we niet zulke beste ervaringen, daar waar we nooit problemen hebben gehad met het oude systeem.
In de buurt van Terherne gebruiken we regio Groningen en dat werkt goed. In Sloten werkte het matig (regio Friesland helemaal geen signaal), Woudsend was redelijk.
Nu liggen we in Sneek, hartje Friesland en hebben geen signaal op regio Friesland en ook geen signaal op regio Groningen.
De antenne staat op het hoogste punt van de boot.
De vraag is nu: moeten wij een nieuwe buitenantenne monteren?

29 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Je kunt ook een FTA ontvanger (bv de XORO 7619) kopen voor erbij.

Als je dan een keer op een plek bent aangemeerd met slechte ontvangst, kun je waarschijnlijk via die XORO toch nog naar de NPO kijken.

De ontvangst van de signalen werkt met die kastjes namelijk veel beter.
Heeft iemand ervaring met het ontvangen van een TV signaal met behulp van een andere antenne dan de Funke. Bijvoorbeeld met een Glomex VT300 Avior?
Reputatie 7
Badge +28
Die antenne ken ik niet.

Neen eens een kijkje in dit topic:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/betere-antenne-nodig-voor-digitenne-er-zijn-verschillende-mogelijkheden-476099
Heeft iemand ervaring met het ontvangen van een TV signaal met behulp van een andere antenne dan de Funke. Bijvoorbeeld met een Glomex VT300 Avior?
Dat is een omnidirectionele antenne. Als je gewoon een huis hebt en niet een varende boot lijkt me dat een (te) dure oplossing. Een actieve (richt)antenne v.a. ca. € 18,00 eventueel met buitenmontage lijkt me dan voldoende.

Reageer