Beantwoord

digitenne FTA

  • 18 August 2019
  • 15 reacties
  • 317 keer bekeken

Ik kan met de T2 techniek nu niet meer ook Hilversum / NH ontvangen. Dat vind ik voor mijn locatie Vathorst heel vreemd. Signaal Leusden en Hilversum zijn zowat en even sterk.
icon

Beste antwoord door Noordzee 18 August 2019, 13:20

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Probeer eens handmatig te zoeken op RF-kanaal 39.

Dan moet het lukken.

Je bent dan wel weer Utrecht en West kwijt. In november volgt een software-update voor jouw ontvanger.

En dan kun je ze alledrie zien en mogelijk ook nog Flevoland en Gelderland.
Reputatie 5
Badge +4
@Bastij Je kunt ook op Lopik intunen. Hier in Eemnes (vlakbij Vathorst Amersfoort) heb ik daar een betere ontvangst van dan Hilversum (manbijthondtoren)
Dat ondervond ik vorige week met het verschrikkelijke onweer.
Allemaal blokjes via Hilversum maar met Lopik ging het prima.
Wel extreme omstandigheden natuurlijk maar ik laat het zo staan met de digitenne FTA.
Reputatie 7
Badge +28
John123,

Ik geloof best dat Lopik lukt vanwege de hoogte van die zendmast.
Maar vanaf Lopik wordt geen TV Noord-Holland uitgezonden. Ik vermoed dat Bastij dat wil.

Kun jij trouwens nu vanuit Eemnes TVNH, Utrecht, West, Gelderland en Flevoland allemaal ln jouw zenderlijst zetten? Ik geloof dat je het ooit wel is geschreven hebt, maar ik ben het even kwijt.
Reputatie 5
Badge +4
@Noordzee Ja, die zenders heb ik allemaal met mijn oude vertrouwde haaievin (ontvangt zonder te richten).
De commerciëlen doe ik met een gratis maandabonnement via NLziet. Wel een gedoe om met vpn maandelijks een ander adres te verzinnen.
Reputatie 7
Badge +28
@Bastij

Heb je al handmatig gezocht op RF-kanaal 39?
Vond je daarmee het gewenste signaal uit Hilversum?

Ter aanvulling : Zoeken op provincie werkt momenteel niet goed. Daar ga je niets mee vinden als je op Noord-Holland zoekt.
Reputatie 7
Badge +28
@Bastij

Is het nog gelukt op RF-kanaal 39? Mocht het niet lukken dan zou je een betere antenne kunnen overwegen. Als je een antenne uitricht op Hilversum, dan zou het moeten lukken.

Kijk voor alternatieve antennes maar eens in dit topic (klik op de groene tekst):
Betere antennes
Reputatie 7
Badge +28
@Bastij

Vandaag is de frequentie gewijzigd naar kanaal 34.

Lukt het nu wel met de ontvangst na het opnieuw zoeken op kanaal 34?
Nu is het gelukt op kanaal 34 ! Daarop zit 2 keer NH. Waarom ? EN de tuner / software laat niet toe dat ik kanaal 50 (RTVU EN WEST) en 34 NH opsla . Steeds alleen de laatst geladen .
Reputatie 5
Badge +5
Dat laatste wordt verholpen door de aankomende software update van de ontvanger. De reden dat er twee keer TV-NH wordt uitgezonden staat in deze reactie van een moderator.
OOK voor een niet KPN ontvanger?
Reputatie 5
Badge +5
Oeps, verkeerd gelezen. Bij het niet kunnen opslaan van meerdere regionale zenders was ik uitgegaan van de KPN ontvanger, daarop kan dat nog niet tot de update.

Om wat voor FTA ontvanger gaat het? Op de Xoro ontvangers blijven alle gescande zenders in de lijst staan, en kun je er later nog toevoegen door per kanaal te zoeken.
Reputatie 7
Badge +28
Nu is het gelukt op kanaal 34 ! Daarop zit 2 keer NH. Waarom ? EN de tuner / software laat niet toe dat ik kanaal 50 (RTVU EN WEST) en 34 NH opsla . Steeds alleen de laatst geladen .

Aha, mooi !

Dan heeft de frequentiewijziging inderdaad de oplossing gebracht. Ook van een paar andere mensen uit jouw regio heb ik reacties gehoord over een iets betere ontvangst op kanaal 34.

Wat betreft de ontvangst van meerdere regiozenders. Dat is afhankelijk van de software van jouw ontvanger.

Mogelijk is dat over twee maanden verholpen als KPN iets gaat wijzigen. Maar zeker weten doe ik dat niet. Als je ontvangst op meerdere regionale zenders belangrijk vindt, kun je evt. Een XORO aanschaffen.

ik heb een apgtek v88 reciever FTA. nog steeds kan ik slechts het utrecht/west/npo1-2-3 laden en opslaan maar daar niet NH aan toevoegen. Omgekeerd lukt ook niet.

wat kan er aan de hand zijn?
Jan

Reputatie 5
Badge +5

Hoe het zoeken van zenders, en het opslaan van de gevonden zenders in z’n werk gaat, wordt bepaald door de software van de ontvanger. Wellicht is er in die hoek iets te vinden bij de klantenservice van de fabrikant of een community. 

Reputatie 7
Badge +28

@Bastij 

 

En zoals ik een maand geleden al schreef: 

Mogelijk is dat over twee maanden verholpen als KPN iets gaat wijzigen. Maar zeker weten doe ik dat niet. Als je ontvangst op meerdere regionale zenders belangrijk vindt, kun je evt. Een XORO aanschaffen.

Alleen is de aanpassing van de software van de KPN-ontvangers helaas uitgesteld tot begin 2020. 

Maar als je het echt belangrijk vind: Koop voor ongeveer 30 euro een XORO 7619 en je kunt het probleem bij jou thuis definitief oplossen. 

https://www.amazon.de/Xoro-HRT-7619-FullHD-HEVC-T2-Receiver/dp/B018JZR6E0

 

 

Reageer