Vraag

Digitenne gaat vanzelf uit op 22:00. Waarom?

  • 15 June 2021
  • 13 reacties
  • 328 keer bekeken

Digitenne gaat om 22.00 uur uit ze eigen uit

Hoe kan dat


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Verron1 ,

Er zit geen timer op de Digitenne-ontvanger. Dus het kan niet aan de ontvanger liggen.

Heb je mogelijk een timer-functie ingesteld staan op jouw TV? 

Nee alles staat uit

Blijft het televisietoestel wel aan? Ik denk dat die uitgaat. En niet het Digitennekastje.

Televisies hebben tegenwoordig een instelling waarbij ze na 4 uur automatisch op standby gaan als je verder niets doet. En als je Digitenne hebt doe je dus niets, want zelfs het volume regel je niet op de televisie zelf.
:bell: Zet je de televisie dus altijd rond 18:00 uur :clock6: aan dan gaat deze rond 22:00 uur :clock10: automatisch op standby.

Dit kan je voorkomen door in het televisietoestel met diens afstandsbediening die functie uit te zetten.

Of op een zeker moment de volumeknop van de afstandsbediening van het televisietoestel een tikje te geven; dan gaan die 4 uur weer automatisch opnieuw lopen.

Tv blijft aan krijg te zien geen signaal

Helaas kan ik er geen enkele verklaring voor vinden.

De digitenne ontvanger ZXV 7200 heeft i.i.g. geen enkele “automatisch uitschakelen na 4 uur niet bedienen” instelling. Noch een zelf in te stellen instelling daaromtrent.

De RBX 2800 kán anders zijn, maar dat betwijfel ik. Dan zul je zelf even het menu (instellingen) in moeten duiken.

 

…. zit de ontvanger op een stekkerblok? En dat blok dan weer met een tijdschakelklok in het stopcontact ofzo?

Reputatie 7
Badge +28

Het is ook niet te verklaren. 

Maar is het wel een Digitenne-ontvanger? Dus een ZTE ZXV7200 of een Rebox RBX2800? 

 

Of betreft het toch een ontvanger van Interactieve TV? 

Want dan wordt het weer anders….. 

Of betreft het toch een ontvanger van Interactieve TV? 

Want dan wordt het weer anders….. 

@Noordzee . Als die uitgaat verschijnt de tekst [Druk op 1/0 om de tv-ontvanger aan te zetten]

Verron1 heeft het over “geen signaal".

Gewoon digitenne onvanger

Reputatie 7
Badge +28

OK duidelijk. Welk type ? 

Reboxx

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb geen Rebox (en @PeterG ook niet)

Dus het is even wat behelpen. Maar zie je in het menu ergens iets staan van ?:

Beeldinstellingen - Stand-by-tijd of zoiets? 

 

 

Zo ja, zet die dan uit! 

Nee alleen kinderslot en die staat op uit

Bedankt alvast voor de moeite

Reputatie 6
Badge +7

Ik heb ook een Rebox maar hier geen last van. Je kan wel een tijd instellen van x aantal uren aan dan gaat hij uit. Maar dan moet je je Digitenne ontvanger exact elke dag op dezelfde tijd aanzetten.

 

Heb je de ontvanger al eens een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen ?