Beantwoord

Digitenne gebruik in de vakantie

  • 9 August 2019
  • 8 reacties
  • 310 keer bekeken

Ik gebruik mijn Digitenne ontvanger slechts 1 maand per jaar namelijk tijdens onze vakantie in Nederland. Nu er huur in rekening gebracht gaat worden is dit niet meer rendabel. Welke opties heeft men bij KPN hiervoor bedacht of moet ik echt de boel opzeggen en de spullen terug zenden. Nu KPN compleet!

Graag grondig en gedegen advies want hierop zal ik ook mijn vervolgstappen, eventueel KPN verlaten voor alle te leveren diensten, baseren.

Guus Tammer
icon

Beste antwoord door Noordzee 9 August 2019, 16:10

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo KK19,

Als je KPN Compleet hebt, is er niet aan de hand. Want dan kun je via "Mijn KPN" Digitenne per maand uitzetten- en aanzetten. Dus b.v. 1 maand huur van een ontvanger (5 euro per maand) en dan daarna 11 maanden geen Digitenne-abonnement.

Je moet dan wel na die ene maand de ontvanger terugsturen. Als je het Digitenne-abonnement ongeveer een week voor je vakantie weer aanzet, krijg je tijdig een ontvanger opgestuurd.
Reputatie 5
Badge +4
Aha @Noordzee dat is een mooie oplossing! Met het antwoordnummer ook nog eens kosteloos retourneren.
Alternatief is NLziet, gratis voor 1 maand maar dan moet je wel internet hebben.
Reputatie 7
Badge +28
Ja inderdaad @John123 , helaas is die mogelijkheid er alleen maar voor klanten die interactieve TV hebben en KPN compleet zijn.

Andere klanten zitten vast aan een jaarabonnement.

Mijn alternatief is trouwens FTA-ontvangst. Voor die ene maand vakantie lijkt mij dat ook prima.
Reputatie 7
Badge +28
@KK19

Ik gebruik mijn Digitenne ontvanger slechts 1 maand per jaar namelijk tijdens onze vakantie in Nederland. Nu er huur in rekening gebracht gaat worden is dit niet meer rendabel. Welke opties heeft men bij KPN hiervoor bedacht of moet ik echt de boel opzeggen en de spullen terug zenden. Nu KPN compleet!

Graag grondig en gedegen advies want hierop zal ik ook mijn vervolgstappen, eventueel KPN verlaten voor alle te leveren diensten, baseren.
Guus Tammer




Is mijn reactie grondig en gedegen genoeg om KPN niet te verlaten?

Want de gegeven oplossing lijkt me in jouw situatie goed uitvoerbaar.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @KK19, ik zie dat je al voorzien bent van een antwoord van Noordzee. Wanneer je ook interactieve televisie (en dus internet) afneemt, kan je de ontvanger ook voor een zomerperiode aanzetten inderdaad. Je hebt dan de rest van de maanden geen kosten hieraan. Heb je los een Digitenne abonnement dan kan dit helaas niet en zit je er een jaar aan vast.

Heb je nog meer informatie nodig hiervoor, of heb je jouw antwoord gevonden?
Reputatie 7
Badge +28
@KK19 Heb je inmiddels in Mijn KPN teruggevonden hoe het aan- en uitzetten werkt?
Beste Noordzee.

onderwerp was even van mijn prioriteitenlijst gevallen. In de komende weken zal ik me verder verdiepen. Bedankt voor alle informatie die je me hebt aangeboden.
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan. 👍

Reageer