Beantwoord

Digitenne gebruiken in Luxemburg en Frankrijk

  • 21 January 2020
  • 7 reacties
  • 1657 keer bekeken

Vorig jaar kon ik met Digitenne in Luxemburg en Frankrijk geen zenders (ook geen landelijke) ontvangen, weet iemand hoe dit werkt?

Groet

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Noordzee 21 January 2020, 20:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Met de nieuwe Digitenne-ontvangers kun je ik Luxemburg en Frankrijk kijken naar de landelijke zenders. 

 

In Frankrijk o.a. France 2, France 3, ARTE en M6. 

In Luxemburg kun je zenders zien in de talen Duits, Frans, Luxemburgs en zelfs Nederlands (RTL 4/5/7) 

Gebruik dan de optie uitgebreid zenders zoeken. De buitenlandse zenders verschijnen dan onderin jouw zenderlijst. 

Dankjewel, ben benieuwd 👍

Goede dag,

KPN geeft aan dat je met digitenne-ontvanger ZXV7200 in het buitenland geen zenders kunt ontvangen….

Iemand andere ervaringen?

groet

Reputatie 7
Badge +28

Dat kan wel. Gebruik dan de optie uitgebreid zenders zoeken. De buitenlandse zenders verschijnen dan onderin jouw zenderlijst. 

(ik plak deze tekst ook nog even in mijn eerste reactie)

Reputatie 7

Hoi @Iljawegu, welkom op het forum. In het buitenland kan je inderdaad wel naar zenders zoeken op de manier die Noordzee aangeeft. Daarmee zal je de lokale zenders daar vinden, wij zenden de Nederlandse zenders alleen in Nederland uit. Lukt het op de beschreven manier om de zenders te vinden?

Zou het handiger, beter zijn om een FTA ontvanger te kopen en de kpn huurontvanger rustig thuis te laten staan ?

Ik ken de kpn huur ontvanger niet, wat denk jij, @ noordzee ?

Reputatie 7
Badge +28

@KeesYagi 

FTA-ontvangers hebben vaak een betere ontvangst en voor drie tientjes heb je al zo’n ontvanger in huis. 
 

Dus ja, dat werkt beter maar met een KPN ontvanger moet het ook werken.