Beantwoord

Digitenne geeft enkel NPO 1,2 en 3 door

  • 20 March 2023
  • 25 reacties
  • 316 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo Allemaal,

Heb alleen NPO 1,2,3 maar verder niets.

Heb een buiten antenne met vrij uitzicht op zender Lopik / IJselstein heb een LG TV met insteek kaart

Signaal 100 % Kwaliteit 98% wat is hier het probleem.

Heb digitenne 1 jaar en had geen problemen tot nu toe.

Wat moet ik doen

Admin: afgesplitst van originele topic

icon

Beste antwoord door Noordzee 28 April 2023, 17:24

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 1
Badge

Is het belangrijk dat je TV naar fabrieksinstellingen zet of maakt dat niet uit met digitenne insteekkaart kaart in de TV?

Reputatie 7
Badge +13

@river71 Heb je het nog weten op te lossen? Normaal zou het niet nodig moeten zijn om de tv te resetten. Ik zou je willen adviseren om eens te kijken in de FAQ voor Digitenne of in ons artikel over de CI+ Module op de kennisbank. Mocht het niet lukken dan kun je voor rechtstreeks contact ook altijd even bellen met 0800-0402.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @river71 ,

Wat voor type LG TV heb jij? 

Want de vraag is of jouw TV wel geschikt Is voor de insteekkaart? 
Je kunt het ook zelf checken op deze website: 

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

 

update: Ik zie nu jouw type TV in jouw profiel staan en die TV is inderdaad niet geschikt voor de insteekkaart van Digitenne. 
 

Kortom: je moet terug naar de reguliere Digitenne-ontvanger (ZTE ZXV 7200 of Rebox RBX2800) of je moet een andere TV kopen. Je kunt via 0800-0402 de insteekkaart weer omruilen voor een gewone ontvanger.

Reputatie 1
Badge

Hallo @river71 ,

Wat voor type LG TV heb jij? 

Want de vraag is of jouw TV wel geschikt Is voor de insteekkaart? 
Je kunt het ook zelf checken op deze website: 

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

 

update: Ik zie nu jouw type TV in jouw profiel staan en die TV is inderdaad niet geschikt voor de insteekkaart van Digitenne. 
 

Kortom: je moet terug naar de reguliere Digitenne-ontvanger (ZTE ZXV 7200 of Rebox RBX2800) of je moet een andere TV kopen. Je kunt via 0800-0402 de insteekkaart weer omruilen voor een gewone ontvanger.

LG 32LM6370PLA is geschikt heb het al een jaar zonder problemen gebruikt.

waar lees jij dat het niet zo is graag een link?

Reputatie 1
Badge

 

Reputatie 1
Badge

@river71 Heb je het nog weten op te lossen? Normaal zou het niet nodig moeten zijn om de tv te resetten. Ik zou je willen adviseren om eens te kijken in de FAQ voor Digitenne of in ons artikel over de CI+ Module op de kennisbank. Mocht het niet lukken dan kun je voor rechtstreeks contact ook altijd even bellen met 0800-0402.

Hallo Remco,

Het probleem is als je 2 dagen niet naar de commerciële zenders hebt gekeken dan krijg je dit zie foto

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @river71 ,

Wat voor type LG TV heb jij? 

Want de vraag is of jouw TV wel geschikt Is voor de insteekkaart? 
Je kunt het ook zelf checken op deze website: 

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

 

update: Ik zie nu jouw type TV in jouw profiel staan en die TV is inderdaad niet geschikt voor de insteekkaart van Digitenne. 
 

Kortom: je moet terug naar de reguliere Digitenne-ontvanger (ZTE ZXV 7200 of Rebox RBX2800) of je moet een andere TV kopen. Je kunt via 0800-0402 de insteekkaart weer omruilen voor een gewone ontvanger.

LG 32LM6370PLA is geschikt heb het al een jaar zonder problemen gebruikt.

waar lees jij dat het niet zo is graag een link?

Staat niet genoemd in het overzicht op de KPN-website. (Zie link hierboven) 

Maar als jij zegt dat het wel gewerkt heeft, dan klopt de KPN-website niet. En dan houdt het voor mij op: je moet ergens vanuit kunnen gaan.  Dan is die website niet betrouwbaar.

Reputatie 1
Badge

Hallo @river71 ,

Wat voor type LG TV heb jij? 

Want de vraag is of jouw TV wel geschikt Is voor de insteekkaart? 
Je kunt het ook zelf checken op deze website: 

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

 

update: Ik zie nu jouw type TV in jouw profiel staan en die TV is inderdaad niet geschikt voor de insteekkaart van Digitenne. 
 

Kortom: je moet terug naar de reguliere Digitenne-ontvanger (ZTE ZXV 7200 of Rebox RBX2800) of je moet een andere TV kopen. Je kunt via 0800-0402 de insteekkaart weer omruilen voor een gewone ontvanger.

LG 32LM6370PLA is geschikt heb het al een jaar zonder problemen gebruikt.

waar lees jij dat het niet zo is graag een link?

Staat niet genoemd in het overzicht op de KPN-website. (Zie link hierboven) 

Maar als jij zegt dat het wel gewerkt heeft, dan klopt de KPN-website niet. En dan houdt het voor mij op: je moet ergens vanuit kunnen gaan.  Dan is die website niet betrouwbaar.

Bedankt voor je antwoord heb gekeken en je hebt gelijk.

Maar toen ik deze TV kocht heb aan KPN winkel gevraagd of deze geschikt is voor de insteek kaart

en ze zeiden van ja, we zien wel hoe het verder gaat of ze hebben de website niet bijgewerkt.

Reputatie 7
Badge +28

 

 

@Remco_ 

Deze foutcode (E030-0) is wel nieuw voor mij. 

Het staat ook niet vermeld bij dit overzicht: 

Foutcodes

Kun je mij vertellen wat deze foutcode betekent? 

(Vermoedelijk heeft het te maken met het niet ondersteunen van het CI+-module.)

Reputatie 1
Badge

 

 

@Remco_

Deze foutcode (E030-0) is wel nieuw voor mij. 

Het staat ook niet vermeld bij dit overzicht: 

Foutcodes

Kun je mij vertellen wat deze foutcode betekent? 

(Vermoedelijk heeft het te maken met het niet ondersteunen van het CI+-module.)

O ja en dit waarom krijg je niemand aan telefoon bij de helpdesk alleen maar een link en daar moet je het mee doen?

Reputatie 7
Badge +13

Jammer dat het dan niet werkt @river71. Ik denk nog even met je mee. Dit is het setje voorwaarden wat ik tegenkom:

 

De TV moet de volgende ondersteuning bieden:

Een CI+ kaartslot

Een digitale tuner geschikt voor de ontvangst van het DVB-T2 signaal van Digitenne

Ondersteuning voor High Efficiency Video Coding (HEVC/ H.265)

Let op! Als de TV beschikt over een DVB-T2 tuner wil dit niet automatisch zeggen dat de TV geschikt is. Er moet ondersteuning zijn voor HEVC H.265.

 

Maar het heeft binnen de huidige opstelling dus wel gefunctioneerd? 

Reputatie 1
Badge

Jammer dat het dan niet werkt @river71. Ik denk nog even met je mee. Dit is het setje voorwaarden wat ik tegenkom:

 

De TV moet de volgende ondersteuning bieden:

Een CI+ kaartslot

Een digitale tuner geschikt voor de ontvangst van het DVB-T2 signaal van Digitenne

Ondersteuning voor High Efficiency Video Coding (HEVC/ H.265)

Let op! Als de TV beschikt over een DVB-T2 tuner wil dit niet automatisch zeggen dat de TV geschikt is. Er moet ondersteuning zijn voor HEVC H.265.

 

Maar het heeft binnen de huidige opstelling dus wel gefunctioneerd? 

Ja dit heeft een jaar gefunctioneerd het gekke is dat het nu weer perfect werkt RA RA hoe kan dit?????

Reputatie 7
Badge +28

Dan heeft jouw TV kennelijk weer een activatiesignaal opgevangen. 

Deze signalen worden regelmatig rondgestuurd. Het kan natuurlijk voorkomen dat jouw TV deze een tijdje was misgelopen.  

Reputatie 1
Badge

Jammer dat het dan niet werkt @river71. Ik denk nog even met je mee. Dit is het setje voorwaarden wat ik tegenkom:

 

De TV moet de volgende ondersteuning bieden:

Een CI+ kaartslot

Een digitale tuner geschikt voor de ontvangst van het DVB-T2 signaal van Digitenne

Ondersteuning voor High Efficiency Video Coding (HEVC/ H.265)

Let op! Als de TV beschikt over een DVB-T2 tuner wil dit niet automatisch zeggen dat de TV geschikt is. Er moet ondersteuning zijn voor HEVC H.265.

 

Maar het heeft binnen de huidige opstelling dus wel gefunctioneerd? 

Ja dit heeft een jaar gefunctioneerd het gekke is dat het nu weer perfect werkt RA RA hoe kan dit?????

 

Reputatie 7
Badge +13

Check dan zoeken we verder! Brand het lampje op de Antenne nog wel? Wat voor een type antenne is dit precies? Heb je ook al eens opnieuw gezocht naar de zenders op de tv?

 

Voor LG is dat:


optie 1

  • Tandwiel [afstandsbediening]
  • Geavanceerder instellingen
  • Kanalen
  • Kanaalafstelling
  • Automatisch afstemmen
  • Antenne
  • Alleen digitaal zoeken
  • Start
  • Scherm toont het aantal gevonden DTV en radio kanalen.
  • Plaatst kanalen op LCN volgorde.

optie 2

  • Tandwiel [afstandsbediening]
  • Alle instellingen
  • Kanalen
  • Kanaalafstelling en instellingen
  • Automatisch afstemmen\
  • Alleen Antenne selecteren
  • Volgende
  • Alleen digitaal zoeken
  • Volgende
  • Scherm toont het aantal gevonden DTV en radio kanalen.
  • Klaar
  • Plaatst kanalen op LCN volgorde.
Reputatie 7
Badge +28

Het blijft een verwarrend topic op deze manier. 

 

 

Ja dit heeft een jaar gefunctioneerd het gekke is dat het nu weer perfect werkt RA RA hoe kan dit?????

 

Want @river71 schrijft dat het nu weer perfect werkt. 

Wat is nu nog het probleem? 

 

Is het niet gewoon dit?: 

 

Dan heeft jouw TV kennelijk weer een activatiesignaal opgevangen. 

Deze signalen worden regelmatig rondgestuurd. Het kan natuurlijk voorkomen dat jouw TV deze een tijdje was misgelopen.  

 

 

Reputatie 1
Badge

Het blijft een verwarrend topic op deze manier. 

 

 

Ja dit heeft een jaar gefunctioneerd het gekke is dat het nu weer perfect werkt RA RA hoe kan dit?????

 

Want @river71 schrijft dat het nu weer perfect werkt. 

Wat is nu nog het probleem? 

 

Is het niet gewoon dit?: 

 

Dan heeft jouw TV kennelijk weer een activatiesignaal opgevangen. 

Deze signalen worden regelmatig rondgestuurd. Het kan natuurlijk voorkomen dat jouw TV deze een tijdje was misgelopen.  

 

 

Bedankt, maar op welk kanaal moet je het dan zetten, had ergens gelezen op CNN?

Reputatie 7
Badge +28

En nu schrijf je weer dat het niet werkt….. 

CNN is prima, maar laat de TV dan aanstaan. Als de TV uitstaat, gaat het nooit lukken.

Reputatie 7
Badge +28

 

 

@Remco_

Deze foutcode (E030-0) is wel nieuw voor mij. 

Het staat ook niet vermeld bij dit overzicht: 

Foutcodes

Kun je mij vertellen wat deze foutcode betekent? 

(Vermoedelijk heeft het te maken met het niet ondersteunen van het CI+-module.)

@Remco_

Wat betekent deze foutcode E030-0 ?   

Reputatie 1
Badge

En nu schrijf je weer dat het niet werkt….. 

CNN is prima, maar laat de TV dan aanstaan. Als de TV uitstaat, gaat het nooit lukken.

Ik zeg niet dat het niet werkt maar hoe vaak word het activatiesignaal door gegeven??

Reputatie 7
Badge +28

.

 hoe vaak word het activatiesignaal door gegeven??

 

Dat weet ik niet. 

 

En nu schrijf je weer dat het niet werkt….. 

CNN is prima, maar laat de TV dan aanstaan. Als de TV uitstaat, gaat het nooit lukken.

Ik zeg niet dat het niet werkt 

OK, dus op dit moment werkt alles weer bij jou…  Dan is jouw probleem opgelost!  

Reputatie 7
Badge +28

 

 

 

Het heeft even geduurd maar inmiddels is de oplossing voor foutcode E 030-0 bekend:  

Het CI+-module heeft een activatiesignaal gemist en dat kun je laten herstellen door de TV (maximaal) een uur aan te zetten op NPO 1, NPO2 of NPO3.  

 

Reputatie 1
Badge

 

 

 

Het heeft even geduurd maar inmiddels is de oplossing voor foutcode E 030-0 bekend:  

Het CI+-module heeft een activatiesignaal gemist en dat kun je laten herstellen door de TV (maximaal) een uur aan te zetten op NPO 1, NPO2 of NPO3.  

 

Ok ik snap het, maar waarom steeds dat activatiesignaal?

Mijn tv staat elke dag aan op een vaste locatie thuis, waarom gaat het dan vaak mis met de commerciele zenders?

Reputatie 7
Badge +28

Heeft te maken met geldigheid van abonnementen. Als iemand heeft opgezegd, dan wordt er geen activatiesignaal meer verstuurd en werkt Digitenne daardoor niet meer.  

Reputatie 1
Badge

Heeft te maken met geldigheid van abonnementen. Als iemand heeft opgezegd, dan wordt er geen activatiesignaal meer verstuurd en werkt Digitenne daardoor niet meer.  

Ja maar ik heb niet opgezegd word gewoon maandelijks 18 euro afgeschreven.

Dus ik snap het nog steeds niet?

Reageer