Beantwoord

Digitenne geeft geen commerciƫle zenders,

  • 16 April 2019
  • 24 reacties
  • 617 keer bekeken

Badge
Digitenne geeft alleen maar Ned 1 tot en met 3 weer, bij de rest geeft hij aan dat er geen abonnement actief is. Bij de instellingen staat achter basisabonnement NEE terwijl wij toch echt een abonnement hebben. Ik heb de fabrieksinstellingen al teruggezet en zit nu al 15 minuten in de wacht bij de klantenservice. Iemand suggesties?
icon

Beste antwoord door Susan_ 24 April 2019, 10:15

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Het kan zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @Hooge Haer, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat lastig dat je op het moment geen commerciĆ«le zenders kan ontvangen. Ik begrijp dat je hier niet op zit te wachten! Zoals hierboven al aangegeven is, helpen we je graag snel verder! Zou je het profiel willen aanvullen? 🙂
Badge
Dank voor de berichten. Ik heb inmiddels contact gehad met KPN. Blijkt het abonnement beĆ«indigt te zijn na het porteren van een vaste lijn van de privĆ© account naar de zakelijke account. We hadden al gemerkt dat alles privĆ© afgesloten was en hebben dat direct weer laten aansluiten. De digitennes van onze groepsaccommodatie zijn kennelijk niet opnieuw geactiveerd. Zou nu moeten werken, maar helaas nog steeds niet. 100 man in de accommodatie die voetbal willen kijken en dan geen TV. Nu naar een laptop aan de beamer gehangen, Morgen weer verder met dit hoofdpijndossier.šŸ˜«
Reputatie 7
Badge +21
@Hooge Haer, och nee! Ongelukkig moment, vooral als er inderdaad een Nederlandse club moet voetballen. Hopelijk is het een beetje gelukt met de laptop!! Mocht ik hier nog bij kunnen helpen dan hoor ik het graag. Maar misschien handig om het aan mijn collega's over te laten waar je mee gesproken hebt, anders lopen we elkaar misschien voor de voeten.
Reputatie 7
Badge +28
@Hooge Haer Zijn de problemen opgelost?
Badge
@Noordzee Nee helaas niet. Vandaag een nieuw digitenne kastje ontvangen echter heeft onze Beamer geen HDMI aansluiting. De oude aansluiting is niet meer aanwezig en een verloopje van HDMI naar VGA werkt niet, Ook op de oude ontvanger ondanks toezeggingen dat het dinsdag binnen 15 minuten zou moeten werken nog steeds geen abonnement. Gelukkig is het mooi weer met de Pasen en zullen onze gasten weinig behoefte hebben om naar de tv te kijken. Bijkomend voordeel het zijn er nu geen 100 maar slechts 30.
Reputatie 7
Badge +28
Zit er een scart-aansluiting op de beamer? Zo niet, wat voor aansluiting dan?
Badge
VGA en tulp. Nogal een oude beamer, Maar als het abonnement op de oude digitenne actief wordt werkt die gewoon CAS nummer 4637-722-959-9
Reputatie 7
Badge +28
@Erwin_ is in the House en hij wil vast wel jouw ontvanger activeren. Heb je even tijd, Erwin?

@Hooge Haer Als die ontvanger dadelijk werkt, kan je dan met beide ontvangers uit de voeten? Want ik ben een beetje de draad kwijt. Want die nieuwe ontvanger moet ook geactiveerd worden, Dat kan door de ontvanger een uur lang aan te zetten.
Hoi! Ik wil best proberen om een tuner te activeren maar ik ben net als @Noordzee de draad een beetje kwijt :-)
Helaas kan ik nog geen onderzoek doen want er staan nog geen gegevens in je profiel. Zo kan ik je niet opzoeken. Ik ben er tot 22:00, garanties kan ik niet geven maar je kunt me gerust even een seintje (mention me maar, omdat deze case op naam van @Susan_ staat ) geven zodra je profiel is aangevuld.
Reputatie 7
Badge +28
Voor de zekerheid nogmaals de link naar het profiel:

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.

Zet er dan het CAS nummer in van die oude ontvanger die geactiveerd moet worden.....
Reputatie 7
Badge +21
@Hooge Haer, ik zie dat Erwin ook al heeft gevraagd naar de gegevens. We hebben in ieder geval nog jouw postcode + huisnummer en klantnummer nodig om je verder te kunnen helpen in deze situatie!
Badge
@Susan_ Ik wilde jullie niet meer lastig vallen tijdens de feestdagen dus als je morgen kijkt klantnummer is xxxxx Fijne 2e paasdag! Ik zal ook even het forumprofiel aanvullen.

admin: privƩgegevens verwijderd.
Hoi Fons! Ik ben aan de slag gegaan met de gegevens en ik vind een actief abonnement. Zo te lezen is er een hoop misgegaan de afgelopen tijd :-(
Zo te zien is er nu wel een particulier abonnement actief maar daar vind ik geen digitenne bij. Is digitenne wel op de postcode aangevraagd die in het profiel staat? Ik lees tevens iets over een zakelijke aansluiting. En daar wordt het (helaas) ingewikkeld. Ik kan geen zakelijke aansluitingen zien. Daar heb ik de rechten niet voor. Kan het zijn dat digitenne via de zakelijke aansluiting is aangevraagd?
Reputatie 7
Badge +28
Aangezien Fons een groepsaccommodatie beheert, zou dat zo maar is kunnen. @Erwin_ : Wat moet Fons dan doen om dit probleem te verhelpen?

Misschien handig om een speciaal telefoonnummer op gegeven voor zakelijke Digitenne-problemen? Want anders blijft dit probleem maar doormodderen.
Terecht punt. Er is een zakelijk forum: https://www.kpn.com/zakelijk/a.htm en het zakelijke nummer 0800 0403

Laat ik dat nu net even gebeld hebben en navraag gedaan over het adres wat Fons in zijn profiel heeft gezet. De collega vind daar geen zakelijke producten. Dus ik tast nu volledig in het duister.
Is er op een ander adres geleverd? Anders lijkt het er op dat er nu simpelweg geen digitenne actief is.

Digitenne is niet adres gebonden, dus ik kan mij nog indenken dat het via een ander adres is aangevraagd. Voor mij is het alleen gissen. Dus ik hoop dat Fons nog een ingeving heeft 🙂
Badge
Beste allemaal, wat fijn dat jullie je zo inzetten voor ons. Even voor de duidelijkheid een korte historie.

Wij hadden een privƩ aansluiting waarop zowel de groepsaccommodatie als de privƩ aansluitingen stonden.

Omdat wij ons privƩ netwerk wilde scheiden van de groepsaccommodatie en omdat 50 MB te weinig was voor privƩ en de groepsaccommodatie hebben wij contact opgenomen met KPN.

Er is toen een zakelijk abonnement afgesloten KPN 1 kantoor (klantnummer * ).
Ons zakelijk telefoonnummer is vanuit privƩ verhuisd naar dit abonnement. Voor dit pakket is een tweede experiabox geleverd en aangesloten.
Na oplevering werkte alles nog, zakelijk en privƩ. De Digitenne kon echter niet via het zakelijk abonnement omdat het een privƩ product zou zijn en er kon ook geen TV signaal bij het zakelijk abonnement geleverd worden. Maar goed zoals gezegd. Alles werkte en daar ging het ons om.

Na verloop van tijd werden alle privƩ aansluitingen afgesloten. Dikke stress natuurlijk want tieners die geen tv kunnen kijken is een drama. Maar gelukkig hadden wij de Digitenne. KPN had even nodig om ons alles in ƩƩn pakket op privƩ weer aan te sluiten, maar uiteindelijk werkte dat weer. Wij hebben ons op dat moment niet gerealiseerd dat vanaf dat moment ook de Digitenne ws niet meer gewerkt heeft en kwamen daar pas vorige week achter. De meeste groepen kijken nl geen tv totdat er een belangrijke voetbal wedstrijd is oid.
Tweede punt wij hadden gratis Spotify en ook dat kan KPN niet meer gratis leveren. (in mijn optiek ronduit belachelijk. Je sluit als gevolg van een interne fout iemand af en dan sluit je hem weer aan maar laat je hem meer betalen voor het abonnement dat hij daarvoor ook al had.

Kortom een paar maanden verder nog steeds ellende van de overstap. er staan nu dus nog tweee punten uit. Het aansluiten van de Digitenne en het weer gratis verstrekken van Spotify. Ik denk dat het ook realistisch is dat KPN eens gaat nadenken over een passende vergoeding. Er zitten inmiddels al heel wat bel, mail en frustratie uren in dit dossier.

*Admin: klantnummer verwijderd i.v.m. privacy.
Reputatie 7
Badge +28
OK Fons,

Duidelijk is dat je abonnement weer moet worden uitgebreid met Digitenne. Kan je hier alvast aangeven wat je op dit moment voor ontvanger(s) hebt staan? En daarmee bedoel ik het merk ontvanger. De kans is aanwezig dat je nieuwe ontvanger(s) krijgt opgestuurd, omdat er sinds kort een nieuwe Digitenne-standaard is met een nieuw type ontvangers. (Vermoedelijk heb je nog oude -niet meer werkende- ontvangers staan, aangezien KPN geen abonnement geregistreerd heeft staan op jouw adres.)

De eerste ontvanger zit bij het Digitenne-abonnement inbegrepen, voor de tweede en de derde ontvanger betaal je vijf euro per maand extra.

Geef dus ook duidelijk aan hoeveel ontvangers je nodig hebt. Een moderator (b.v. @Susan_ of @Erwin_ ) kan het abonnement van jou dan uitbreiden met Digitenne.

Wat betreft gratis Spotify en een evt. vergoeding, daar gaan zij vast ook op reageren. Daar ga ik niet tussen zitten....

O ja, volgende week en de week daarop speelt Ajax wederom Europees, nu tegen Tottenham. Het moet nu dus echt geregeld worden! āš½ļø
Badge
Ik heb een ZXV7200, het CAS ID staat inmiddels bij mijn profiel. We willen dus nog maar 1 aansluiting.
Badge
Onze volgende groep komt 29 april. In die zin even geen stress!
Reputatie 7
Badge +28
OK, dat betekent dat je al een goede ontvanger hebt. Dat scheelt weer. Wel typisch dat KPN jouw Digitenne-abonnement nog niet kon vinden, maar ik verwacht dat het met het CAS-ID erbij nu wel goed gaat komen.
Reputatie 7
Badge +21
@Hooge Haer, ik zie op jouw adres dat je op 16 april een Digitenne ontvanger hebt aangevraagd bij je privƩ abonnement en inmiddels is die ook actief. Ik ga er vanuit dat je hiervan het CAS-ID nummer hebt toegevoegd aan je Forum profiel. Dat CAS-ID nummer heb ik toegevoegd aan het abonnement. Dus als het goed is, moet die tv-ontvanger het na een herstart gaan doen! Wil je dit proberen?

Wat betreft Spotify, ik begrijp dat je abonnement door een fout van KPN stopgezet is en het oude abonnement niet herstelt kon worden. Hierdoor moest je verplicht een nieuw abonnement, Internet en TV, afsluiten zonder Spotify. Ik heb je een privĆ©bericht gestuurd met wat ik je kan bieden op dit vlak. Wil je hierop reageren? 🙂
Badge
Hoera, de Digitenne geeft weer commerciƫle zenders. Dank voor de hulp
Reputatie 7
Badge +28
Eindelijk! En nu volgende week genieten van het voetballen!

Reageer