Beantwoord

Digitenne geeft melding dat authenticatie is mislukt, kan alleen 1,2 en 3 kijken

  • 20 March 2023
  • 4 reacties
  • 143 keer bekeken

Ontvang alleen NPO 1,2 en 3. Ik krijg plotseling een mededeling dat de authenticatie is mislukt. CAS id in mijn profiel toegevoegd.

icon

Beste antwoord door Noordzee 21 March 2023, 16:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @GerardBlom ,

Als het nog steeds niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

Zet de ontvanger op CNN en laat de ontvanger aanstaan. De TV kan eventueel uitblijven. Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 
 

Een moderator gaat je nog helpen door het versturen van een extra activatiesignaal. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @GerardBlom,

Voordat ik aan de slag ga met het versturen van een activatiesignaal terwijl dat helemaal niet nodig is: heb je inmiddels alle zenders? Of nog steeds alleen NPO? Hoor het graag zodat ik weet of ik nog wat voor je moet doen 😊

Telefonisch kontakt gehad met de helpdesk. Na een aantal reset pogingen, uiteindelijk weer normaal beeld. Ben overigens zeer adekwaat en net geholpen door de helpdesk.

Reputatie 7
Badge +20

Ah heel fijn @GerardBlom! Bedankt dat je het nog even laat weten 😃