Beantwoord

Digitenne geeft zwart beeld

  • 3 May 2023
  • 11 reacties
  • 136 keer bekeken

rebox 2800 start op zie in beeld digitenne daar na zwart beeld op de ontvanger staat 8888 en gaat niet naar het menu

icon

Beste antwoord door Noordzee 4 May 2023, 17:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @janeman1234 ,

Code 8888 geeft aan dat je geen beeld of een storing hebt met je Digitenne ontvanger. Je kan dit oplossen door de stappen te volgen op: Digitenne geen beeld of code 8888

 


De instructie voor het oplossen van code 8888 op een andere manier beschreven:


1.  Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop.
2. Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.
[Als je dan het Digitenne-menu ziet]
3. Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen (met de Digitenne-afstandsbediening)
4.  Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5. Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6. De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu.
7. Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Stap 4 en 5 kan je evt. omdraaien.

Lukt het niet via het stappenplan?


Soms ligt het aan de scart-kabel of de HDMI-kabel. Probeer bij deze fout ook -indien mogelijk- een andere kabel uit. Dit kan het probleem direct oplossen. 

Kom je er niet uit met bovenstaande instructie?


Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Tip: Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement.

Heb je het op kunnen lossen, @janeman1234 ?

Heb je het op kunnen lossen, @janeman1234 ?

Nee het werkt nog steeds niet.

 

Hallo @janeman1234 ,

Code 8888 geeft aan dat je geen beeld of een storing hebt met je Digitenne ontvanger. Je kan dit oplossen door de stappen te volgen op: Digitenne geen beeld of code 8888

 


De instructie voor het oplossen van code 8888 op een andere manier beschreven:


1.  Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop.
2. Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.
[Als je dan het Digitenne-menu ziet]
3. Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen (met de Digitenne-afstandsbediening)
4.  Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5. Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6. De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu.
7. Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Stap 4 en 5 kan je evt. omdraaien.

Lukt het niet via het stappenplan?


Soms ligt het aan de scart-kabel of de HDMI-kabel. Probeer bij deze fout ook -indien mogelijk- een andere kabel uit. Dit kan het probleem direct oplossen. 

Kom je er niet uit met bovenstaande instructie?


Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Tip: Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement.

Hallo dat kan toch niet cas-id in het menu dat is het nou juist daar kom ik niet in dat is het probleem.

Reputatie 7
Badge +28
  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Maar heb je wel net de sourceknop geprobeerd te switchen naar een andere bron? 
 

Of gebruik je soms een HD-ready TV? 

Reputatie 7
Badge +28

Het probleem wordt dus mogelijk veroorzaakt door de oudere TV. De kans is groot dat dit een HD-ready TV is. 
Hiervoor is wel een oplossing. Je kunt de instelling van de resolutie in de ontvanger aanpassen. 

Terwijl dL op het scherm staat geeft ie 720p, dat werkt op HDready. Daarna geeft ie de ingestelde resolutie. Standaard is dat 1080p50 en dat werkt niet op een HDready.

Jouw ontvanger heeft geen directe scart-aansluiting, maar er is wel een verloopkabel beschikbaar. Ik weet niet of je die verloopkabel voor SCART erbij hebt gekregen, maar met die verloopkabel kun je de uitvoer op 1080i of lager zetten. Daar kan een HDready tv mee overweg. Zo niet, dan kan KPN jou deze verkoopkabel gratis opsturen. 

Kun je ‘m nu op dit moment nog niet met scart op 1080i of 720p zetten dan kan het alleen met een Full HD tv. Dus de ontvanger even ergens anders aansluiten. Bij buren bv of op je woonkamertv? Een antenne aansluiten is daarvoor niet nodig. Als je een van deze instelling (720P of 1080i) erin hebt gezet dan kan het weer op je HDready tv.

 

Erwin: het betreft deze kabel 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1375725/digitenne-35mm-videokabel-rca-scartconvertor/?soPos=1016

Hoi @Noordzee ,

@janeman1234 kan ook zelf die kabel bestellen, dat is gratis met de kortingscode SCART+RCA2017

Dat gaat weer wat sneller😉

Met de ZXV7200 met een hdmi kabel werkt 100% de REBOX2800 met de hdmi kabel werkt niet op de zelfde tv krijg 8888 en kom niet veder.

Hoi @janeman1234 ,

Daarom kan je die scartkabel bestellen.

Sluit je hem even daar op aan, zet je de ontvanger op een vaste resolutie i.p.v. auto en doe je daarna HDMI weer terug(dat doe je via menu→instellingen→beeldinstellingen→HDMI opties).

Je moet wel eerst nog zenders zoeken, gezien de '’8888’’ melding is de ontvanger nog niet ingesteld.

Andere optie is om hem op een andere TV aan te sluiten en via die weg de resolutie vast te zetten.

Zie ook het bericht van @Noordzee , de digitenne expert van dit forum😉

Hoi @Noordzee ,

@janeman1234kan ook zelf die kabel bestellen, dat is gratis met de kortingscode SCART+RCA2017

Dat gaat weer wat sneller😉

Kun je ‘m nu op dit moment nog niet met scart op 1080i of 720p zetten dan kan het alleen met een Full HD tv. Dus de ontvanger even ergens anders aansluiten. Bij buren bv of op je woonkamertv? Een antenne aansluiten is daarvoor niet nodig. Als je een van deze instelling (720P of 1080i) erin hebt gezet dan kan het weer op je HDready tv.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Het probleem wordt dus mogelijk veroorzaakt door de oudere TV. De kans is groot dat dit een HD-ready TV is. 
Hiervoor is wel een oplossing. Je kunt de instelling van de resolutie in de ontvanger aanpassen. 

Terwijl dL op het scherm staat geeft ie 720p, dat werkt op HDready. Daarna geeft ie de ingestelde resolutie. Standaard is dat 1080p50 en dat werkt niet op een HDready.

Jouw ontvanger heeft geen directe scart-aansluiting, maar er is wel een verloopkabel beschikbaar. Ik weet niet of je die verloopkabel voor SCART erbij hebt gekregen, maar met die verloopkabel kun je de uitvoer op 1080i of lager zetten. Daar kan een HDready tv mee overweg. Zo niet, dan kan KPN jou deze verkoopkabel gratis opsturen. 

Kun je ‘m nu op dit moment nog niet met scart op 1080i of 720p zetten dan kan het alleen met een Full HD tv. Dus de ontvanger even ergens anders aansluiten. Bij buren bv of op je woonkamertv? Een antenne aansluiten is daarvoor niet nodig. Als je een van deze instelling (720P of 1080i) erin hebt gezet dan kan het weer op je HDready tv.

 

 

@janeman1234

Je moet de resolutie in de Rebox-ontvanger aanpassen. Dat is de oplossing. Hierboven staat de uitgebreide uitleg. 

Breng even een bezoekje aan buren met een full-HD-TV. De antenne hoeft dan niet mee. Alleen de ontvanger plus HDMI-kabel meenemen is genoeg. 
 

(En wees maar blij met die Rebox. Die ontvanger werkt beter dan de ZTE ZXV. Veel forumleden zouden graag met je ruilen.)

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Het probleem wordt dus mogelijk veroorzaakt door de oudere TV. De kans is groot dat dit een HD-ready TV is. 
Hiervoor is wel een oplossing. Je kunt de instelling van de resolutie in de ontvanger aanpassen. 

Terwijl dL op het scherm staat geeft ie 720p, dat werkt op HDready. Daarna geeft ie de ingestelde resolutie. Standaard is dat 1080p50 en dat werkt niet op een HDready.

Jouw ontvanger heeft geen directe scart-aansluiting, maar er is wel een verloopkabel beschikbaar. Ik weet niet of je die verloopkabel voor SCART erbij hebt gekregen, maar met die verloopkabel kun je de uitvoer op 1080i of lager zetten. Daar kan een HDready tv mee overweg. Zo niet, dan kan KPN jou deze verkoopkabel gratis opsturen. 

Kun je ‘m nu op dit moment nog niet met scart op 1080i of 720p zetten dan kan het alleen met een Full HD tv. Dus de ontvanger even ergens anders aansluiten. Bij buren bv of op je woonkamertv? Een antenne aansluiten is daarvoor niet nodig. Als je een van deze instelling (720P of 1080i) erin hebt gezet dan kan het weer op je HDready tv.

 

 

@janeman1234

Je moet de resolutie in de Rebox-ontvanger aanpassen. Dat is de oplossing. Hierboven staat de uitgebreide uitleg. 

Breng even een bezoekje aan buren met een full-HD-TV. De antenne hoeft dan niet mee. Alleen de ontvanger plus HDMI-kabel meenemen is genoeg. 
 

(En wees maar blij met die Rebox. Die ontvanger werkt beter dan de ZTE ZXV. Veel forumleden zouden graag met je ruilen.)

 

 

@janeman1234 

Is het inmiddels gelukt via deze methode?Â