Beantwoord

Digitenne, geen nieuwe ontvanger verstuurd

  • 4 May 2019
  • 23 reacties
  • 344 keer bekeken

Wordt de chat ineens verbroken erg vervelend dit
icon

Beste antwoord door Noordzee 11 May 2019, 08:50

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dat is ook vervelend, maar wat is er aan de hand?

Zover ik het begrepen heb, kreeg jij een andere ontvanger thuisgestuurd.
Heb je die nieuwe ontvanger al ontvangen? En hoe werkt de nieuwe ontvanger?
Nee ze hebben weer een nieuwe antenne gestuurd ipv een ontvanger. Dus nog steeds geen signaal maar blijkt dat op mijn postcode 4631ln geen signaal bereik is
Reputatie 7
Badge +28
In Roosendaal en Goes staan zendmasten, dus normaliter moet het wel gaan lukken.
En begin juni wordt er in jouw regio een frequentiewissel doorgevoerd wat de ontvangst bij jou beter mogelijk moet maken.

@Marina_ had beloofd om jou een nieuwe ontvanger op te sturen. Mogelijk is die ontvanger nog onderweg.

Ik zou nog even geduld hebben, hoe vervelend het ook is. Ik verwacht sowieso hier een reactie van een moderator.
Had een link gehad van het pakketje en dat is ontvangen en was een antenne. Een collega van haar had in het systeem ook gezien dat er een antenne verstuurt was. Dat is nr 2 in 3 weken tijd dat schiet niet op zo. Maar hoop in juni dat het dan is opgelost
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @GeCoWa, allereerst excuses. Ik zie inderdaad dat een nieuwe antenne is verstuurd. Ik heb alsnog een ontvanger nagestuurd. Je kunt die vanaf morgen omruilen op een servicepunt in de buurt. De huidige ontvanger en stroomadapter kun je weer inleveren bij het servicepunt. Zorg dat de antenne niet wordt teruggestuurd, deze zit niet in het pakket dat je ontvangt. Alle informatie ontvang je per sms. Ik hoor graag of het met een nieuwe ontvanger wel is opgelost!
Hartelijk dank Joran voor je begrip. Ik zal de oude ontvanger omruilen bij de Jumbo.
Hoop dat het dan idd is opgelost XYF.
Fijne zondag
Reputatie 7
Badge +28
@GeCoWa :

In Hoogerheide heb je een buitenantenne nodig voor een goede ontvangst.
Heb je deze montageset al in huis?
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed

Als dat zo is, kan je eventueel vandaag al de antenne zo hoog mogelijk buiten plaatsen. Als het even kan gericht op Roosendaal, want daar staat de dichtstbijzijnde zendmast. Als dat echt niet lukt vanwege de ligging van jouw huis, is Goes een alternatief. Maar dan wordt de ontvangst best wel een uitdaging.

Als je nog geen montageset geleverd hebt gekregen, adviseer ik jou om deze nog te bestellen.

Als je morgen/overmorgen de ontvanger in huis hebt:

1/ Ontvanger aansluiten op je TV en op de antenne
2/ Stroom aan
3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen.
4/ Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6/ De antenne bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu.

Mocht je nog niet direct op alle zenders goed beeld hebben?: Over een maand zal het beter werken na de frequentiewissel.
Nee heb nooit een montageset voor buiten erbij gehad. Ik heb de antenne Funke DSC 550. En kan idd die richten op Roosendaal en Goes dat is geen probleem. Is deze antenne geschikt voor buiten?
Reputatie 7
Badge +28
Ja, maar je hebt toch gisteren een nieuwe antenne ontvangen? Kijk is wat er in dat pakket zit.

De Funke DSC 550 is vrijwel gelijk aan de Funke V5, die kan je dus ook buiten plaatsen. Maar als er in het gisteren door jou ontvangen pakket een Funke V5 + buitenmontageset zit, dan zou ik daarmee aan de gang gaan.

Met de antenne binnen, gaat het best lastig worden. Bij de buitenmontageset zit ook een kabel van 10 meter.
Reputatie 7
Badge +28
@GeCoWa

En heb je buitenmontageset gevonden?

Zo niet, dan zou je die ook zelf kunnen bestellen:
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed
Reputatie 7
Badge +28
Hoe staat het ervoor @GeCoWa? Kun je weer Digitenne kijken?
Nee helaas ook met de nieuwe ontvanger geen signaal. Wel balen hoor nu maar wachten op juni hoop dat er dan wel een signaal is in zuid west brabant
Reputatie 7
Badge +28
Ik verwacht geen wonderen door de frequentiewijzigingen als je nu helemaal geen signaal krijgt. Ik zou graag wat meer details hebben over wat er precies misgaat. Als je naar Menu > Zenders zoeken gaat, wat staat er dan bij de kwaliteit van het signaal? Als je naar Uitgebreid Zoeken gaat, zie je dan wel zenders verschijnen? En welke softwareversie staat er bij Menu > Abonnementsstatus?
Iedere keuze die ik doe staat er signaal 0 % geen enkele zender ziet hij. Heb digitenne al jaren was nooit geweldig maar met deze nieuwe ontvanger is het echt niets meer. Echt balen
Moer nu gaan werken sorry
Reputatie 7
Badge +28
Geen probleem, dat is het voordeel van een forum. We gaan later gewoon weer verder ;)

Met 0% is er een probleem met de antenne. Brandt het blauwe lampje wel als de TV-ontvanger aan staat? Zo niet, controleer dan of de antennekabel goed vastgedraaid is aan beide kanten (de antenne en de ontvanger).
Reputatie 7
Badge +28
@GeCoWa : Ik herhaal even mijn bericht van drie dagen geleden.

En heb je een buitenmontageset gevonden bij de antenne?

Zo niet, dan zou je die ook zelf kunnen bestellen:
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed

Want in Hoogerheide heb je echt een buitenantenne nodig. Zolang je jouw antenne binnen laat staan, gaat het geen succes worden.
Mijn antenne zette ik ook buiten hoog weg richting Roosendaal. Heb al 2 x een nieuwe antenne gehad in 3 weken tijd. Heb gevraagd of dit wel een buiten antenne was maar dat wist ze niet
Vind dat de KPN wel zo'n bevestigingsset mag leveren na al deze ellende. Heb geen zin om daar ook nog eens geld voor uit te geven als hwt toch niet werkt hier in de zuid west hoek
Reputatie 7
Badge +28
Duidelijk is dat je zeker een bevestigingsset nodig hebt!

Wie er opdraait voor de kosten laat ik aan @Joran over. Bij de montageset wordt ook een 10 meter lange kabel geleverd. Deze kabel is ook van betere kwaliteit dan dat dunne draadje dat bij een binnenantenne geleverd wordt.
Oke ik heb nu zelf een beugel gemaakt en de antenne op de nok van de schuur bevestigd. En gericht op Roosendaal Als ik noord brabant selecteer nog steeds 0 signaal. Maar bij uitgebreid zoeken vond hij 6 zenders. Nickelodeon ID RTLZ XITE en nog een paar niet echt spannend dus maar heb iig beeld.
Miss. Maar zo'n set bestellen met een betere kabel
Bedankt voor je hulp iig
Fijn weekend
Reputatie 7
Badge +28
Fijn Gerco, de eerste stap is gezet. 👍🏽

Ik ga er vanuit dat je door jou onlangs ontvangen Funke V5 antenne hebt gebruikt in deze opstelling.

Als je volgende week de montageset in huis hebt (met kabel), dan die antenne zo hoog mogelijk plaatsen.
Na het uitgebreid zenders zoeken, zul je dan de antenne nauwkeurig moeten bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in het menu.

Ik weet vrijwel zeker dat je volgende week met de betere kabel meer zenders gaat ontvangen. De frequentiewissel van begin juni zal het laatste stuk verbetering gaan opleveren.
Top we gaan ervoor

Reageer