Beantwoord

Digitenne geen signaal

• 8 juli 2013
  • 9 reacties
  • 27744 keer bekeken

LS,

Sinds gisteren (7 juli) heb ik geen signaal meer van digitenne.

Zat rustig de tur te kijken en zette de decoder even uit en 1 minuut later weer aan en hij geeft geen enkele sjoege meer.

Lampje op de antenne gaat wel gewoon aan en uit tegelijk met de decoder. Is er ergens een storing?

Topfield TF5300K, postcode 1402

icon

Beste antwoord door karelb 1 augustus 2013, 17:41

Dit probleem is opgelost door Jeroen van KPN Webcare op een elegante en zeer snelle wijze.

Eerst kreeg ik een antenne opgestuurd dat bleek het probleem niet te zijn en toen is de complte box kosteloos vervangen.

IK kan weer heerlijk TV kijken.

Hartelijk dank voor de uitstekende service.

Groet

KArel

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Beste Karelb,

Dat is wel een heel onfortuinlijk moment dat je Digitenne uitvalt, zeer vervelend! Zou je alleen iets meer informatie kunnen geven omtrent het probleem? Doet de ontvanger nu helemaal niets meer? Heb je geen, of slecht beeld? Indien je wel beeld hebt, heb je de ontvanger al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Graag hoor ik van je, dan ga ik op zoek naar de oplossing.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Ha Jeroen,

Hartelijk dank voor het oppakken van het probleem.

De decoder reageert wel gewoon op de afstandsbediening en ik kan in het menu komen.

Uiteraard heb ik meerder keren de fabriekssettings geactiveerd en ook heb ik inmiddels alle  provincies settings geprobeerd.

Ook de decoder meerdere malen en urenlang van de stroom af gehaald.

Maar wat ik ook probeer ik krijg het bericht: Geen digitenne signaal,

De antenne geeft via het blauwe lampje wel aan dat het reageert op de decoder. Antenne staat bij een raam zonder een enorme boom of iets dergelijks en heeft ook altijd gewerkt.

Enige idee?

PS wie heeft de tour vandaag gewonnen :-)

Reputatie 7
Badge +16
Pas op: er zij op dit moment condities die het signaal verslechteren!!!

Wacht even tot het warme weer voorbij is om je tuner definitief in te stellen.

(lees: http://www.totaaltv.nl/nieuws/13259/Mooie_weer_zorgt_voor_storingen_door_buitenlandse_zenders.html)

Giant2000

Hartelijk dank voor je antwoord maar ik denk niet dat atmosferische storingen het probleem zijn.

Ik heb gewoon totaal geen signaal van het ene moment op het andere.

GR

Karel

Reputatie 5
Badge +7
Beste karelb,

Wanneer je helemaal geen Digitenne signaal ontvangt, zit er toch iets niet goed inderdaad. Graag ontvang ik in een privébericht je postcode, huisnummer en telefoonnummer, dan ga ik je verder helpen! 

Overigens heeft Marcel Kittel gisteren zijn tweede etappe gewonnen, na een spectaculaire sprint! 

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Dit probleem is opgelost door Jeroen van KPN Webcare op een elegante en zeer snelle wijze.

Eerst kreeg ik een antenne opgestuurd dat bleek het probleem niet te zijn en toen is de complte box kosteloos vervangen.

IK kan weer heerlijk TV kijken.

Hartelijk dank voor de uitstekende service.

Groet

KArel

Sinds kort een insteekkaart van digitennen geplaatst. Goed signaal op net 1,2 en 3. Bij net 4 en hoger krijg ik de melding "vervormd signaal". Wat kan ik hier aan doen?

Heb je je smartcard al laten activeren? De publieke zenders worden onversleuteld doorgegeven en zijn te ontvangen zonder (geactiveerde) smartcard, voor alle andere zenders moet je je smartcard eerst activeren, volgens de handleiding in de doos.

vanaf vandaag 23-11-2013 geen signaal bij onze digitenne... we hebben van alles geprobeert tot andere tv toe maar niks helpt.. blijft geen signaal geven... help ons aub

Reageer