Digitenne geen signaal

• 10 oktober 2014
  • 6 reacties
  • 1614 keer bekeken

Hallo,

Al een tijdje ontvangt mijn tv geen signaal meer. Ik heb van alles geprobeerd (antenne op verschillende plaatsen gezet, teruggezet naar fabrieksinstellingen, smartcard in en uitgehaald). De decoder doet het nog wel en reageert nog op de afstandsbediening, het lampje van de antenne brandt zwak oranje. Mijn tv geeft nu constant een blauw scherm. Ik heb een TF6000COK.

Zou u mij kunnen helpen dit probleem op te lossen?

Groet,

Anne Huizinga

6 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Ik vermoed dat er iets met de 5V spanning is.

Haal je de 5V van je tuner of heb je een power inserter (= apart blokje tussen de antenne en tuner met een in- en uitgang voor de coax kabel en een aansluiting voor op het stroomnet)?

In het eerste geval kan je dat bij instellingen controleren. Het lampje moet echt goed branden anders heb je slecht of geen ontvangst.

Hallo Nienke en Giant2000,

Ik vermoed dat ik de 5V van de tuner haal, want ik zie geen apart blokje. Met mijn afstandsbediening kom ik echter niet in het menu terecht (op de tuner geeft hij menu aan, maar in het beeld zie ik niets, deze blijft blauw), en kan ik de instellingen dus niet controleren. Ik heb de tuner meerdere malen van het stroom afgehaald, maar dit helpt niets.

Groet,

Anne

Reputatie 6
Badge +12
Hoi Anne,

Jammer te lezen dat het niet helpt. Maar we geven de moed niet op! Ik zou graag willen kijken wat we hier verder aan kunnen doen of dat bijvoorbeeld omruiling van de antenne of ontvanger in dit geval helpt. Mag ik daarvoor je postcode, huisnummer, mobiel nummer en de naam van de contractant in een privébericht?

Nienke
Reputatie 7
Badge +31
Nou Nienke en Anne, ik adviseer inderdaad die TF6000COK om te ruilen i.v.m. een bekende storing van een elco. Nog wonderlijk dat ie het zo lang heeft gedaan. Doorgaans bezwijkt ie na 1½ tot 2 jaar.

Ik zelf heb een TF6000COK laten reviseren omdat deze gekocht was.

hallo, bij ons hetzelfde probleem. INeens geen beeld meer, bij opnieuw installeren komen we niet aan de kwaliteit en het lichtje van de antenne blijft oranje. Wat kunnen we het beste doen?
Reputatie 7
Badge +31
Hallo @prinsenprinses. Ik heb je al opgepakt in je eigen topic.

Reageer