Beantwoord

Digitenne geen signaal

  • 26 February 2019
  • 14 reacties
  • 40961 keer bekeken

Badge
Wat moet ik doen als er aangegeven wordt dat er 'geen Digitenne signaal' is?
  • De antenne werkte wel met het oude kastje en even met het nieuwe kastje, maar nu na een week dus ineens niet meer
  • De antenne zit wel goed aangesloten en het lichtje brandt
  • Ik heb de antenne op meerdere manieren aan de praat proberen te krijgen/verplaatsen, maar niks wil baten
icon

Beste antwoord door Susan_ 26 February 2019, 21:03

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond HannahZ, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Op het moment dat de tv-ontvanger geen signaal ontvangt, kunnen het alsnog enkele opties zijn. Allereerst is het handig om te weten of je al gebruik maakt van de nieuwe Digitenne ontvangers, en of je in regio 1 of 2 woont op het plaatje in dit topic (of een andere regio).

Omdat het lichtje wel goed brandt, ga ik er vanuit dat de antenne wel goed werkt. Krijg je op geen enkele plek signaal, geen enkele procent? En ook geen foutcode in beeld?

Heb je daarnaast al geprobeerd om de ontvanger opnieuw op te starten, en zenders handmatig te zoeken?

Mocht dit allemaal niet baten, dan kijk ik natuurlijk graag met je mee. Wil je in dat geval jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer (nieuwe ontvangers) of smartcardnummer (oudere ontvangers)? Heb je dit gedaan, geef dan even een seintje. Dan kan ik je zo snel mogelijk verder helpen om weer beeld te krijgen!
Heb je na een "week" zelfs geen NPO meer??? Dan is het een ander probleem dan het "cas id probleem".

Mogelijk zit je in Drenthe? Doe dan even een nieuwe scan maar dan met "uitgebreid zoeken". Het gaat door de frequentiewijziging kennelijk niet goed meer als je zoekt onder "Drenthe".
Het lijkt erop dat niet alle ontvangers de juiste softwareupdate hebben met de nieuwe freq. voor de NPO in Drenthe.
Reputatie 7
Badge +21
@HannahZ, kan je aangeven of je hier nog steeds problemen mee ervaart? Dan kunnen we je helpen!
Badge
@Susan_ Nog steeds niet opgelost. Ondertussen meerdere keren met de klantenservice contact gehad (dus alle stappen meerdere keren doorlopen om het wel te laten lukken) en de oude antenne vervangen voor de V5, maar nog steeds hebben we sinds 26 februari geen televisie. Gisteren avond voor het laatst contact gehad met de klantenservice met de uitkomst dat er een storing is (rondom) Leeuwarden en dat we geluk moeten voor het systeem om te werken (wat dus niet het geval is). De klantenservice kon ons niet vertellen wanneer het wel opgelost zou zijn.
Badge
Inmiddels onze oude ontvanger vervangen voor een nieuwe ontvanger, wederom zonder resultaat.
Nog steeds 'geen Digitenne signaal' het enige signaal wat komt is rond 18:00 rond de 48% waarmee we als we geluk hebben NPO1, 2 en 3, Omrop fryslan en TV Noord kunnen ontvangen. De volgende dag weer hetzelfde verhaal.
Reputatie 7
Badge +21
@HannahZ, klopt inderdaad. 26 februari is dit gemeld, nadat ik op jou had gereageerd! Ik snap dat je er inmiddels een beetje moe van wordt. Bovenstaande opties werken dus niet in jouw geval, dus we kijken verder. Wanneer je handmatig zoekt, kan je dan eens Groningen selecteren? Verder ben ik benieuwd of het verplaatsen van de antenne, het draaien van de antenne of hoger zetten van de antenne helpt in het signaal. En op welke HDMI heb je de ontvanger aangesloten, kan je nog een andere poort proberen op jouw televisie?
Reputatie 7
Badge +21
@HannahZ, ik heb helaas geen reactie meer gehad. Kan je aangeven of ik hier nog bij kan helpen?
Reputatie 2
Hallo Susan en Hannah,
Ik heb precies het zelfde probleem als Hannah.
Ook antenne verdraaien werkt niet en de HDMI of scart aansluiting op de tv werken beide hetzelfde: niet dus.
Het enige wat je krijgt is het setup beeld van het digitenne kastje, maar scannen van zenders ook handmatig of de regionale zenders gaat niet.
Mijn digitenne tuner heeft het ongeveer een week gedaan en viel rond 5 maart helemaal uit naar signaal van 0%.
Mensen van de klantenservice chat kunnen ook niets doen. Ze zeggen dat er niets aan de hand is met de zender, maar dat geloof ik niet.
Bij zonnig weer als er een inversie laag in de atmosfeer is, kan ik Groningen ontvangen en zelfs heb ik 64% signaal gehad van de maasvlakte van Zuid-Holland, maar toen ging het regenen en weg was het signaal.
Bij 0% signaal is er echt niets te scannen hoor. Ik ben er al dagen mee bezig. Ik wacht nu op actie van de technische dienst.
Zie ook mijn vraag in dit forum over eventuele updates in deze zaak.
Groetjes, Simon.
Reputatie 7
Badge +21
@S.Bakker, wat vervelend om te horen 😞 Ontvang je, naast dat je signaal op 0% komt te staan, ook een foutmelding of foutcode? Bijvoorbeeld E150-0? Helaas is het met slecht weer sowieso minder goed, het signaal. Het is weesgevoelig, daar valt helaas vrij weinig aan te doen.

Ik zie dat je trouwens ook zelf een topic bent gestart. Om mijn collega niet in de weg te zitten, wil ik graag afspreken om in dat topic verder te gaan!
Reputatie 2
Is goed Susan. Il krijg overigens geen fout melding behalve dan in rood: Geen Digitenne signaal.
S.Bakker:
> > > >
Als je van locatie/regio veranderd bent door te varen, dan zul je i.i.g. opnieuw de zenders moeten opzoeken. Daar valt niet aan te ontkomen.

Antenne die niet uitgericht hoeft te worden (omnidirectionaal) is bv. deze:
https://www.bol.com/nl/p/versterkt-dvb-t-t2-dab-buiten-antenne-28-db-fm-vhf-uhf/9200000040709556/?suggestionType=suggestedsearch&bltgh=viR0UCUvazidhc7GLW9G4w.1.2.ProductPage

Antenne voor lange(re) afstand tot zendmast (deze dient uiteraard wel uitgericht)
https://digitennes.nl/antennes/443-funke-yaginx-plus-buitenantenne-voor-dvb-t-dvb-t2-8717056977386.html
Reputatie 7
Badge +28
Meer over antennes en wat linkjes naar sites die antennes verkopen:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/betere-antenne-nodig-voor-digitenne-er-zijn-verschillende-mogelijkheden-476099
Reputatie 7
Badge +28
Inmiddels onze oude ontvanger vervangen voor een nieuwe ontvanger, wederom zonder resultaat.
Nog steeds 'geen Digitenne signaal' het enige signaal wat komt is rond 18:00 rond de 48% waarmee we als we geluk hebben NPO1, 2 en 3, Omrop fryslan en TV Noord kunnen ontvangen. De volgende dag weer hetzelfde verhaal.



@HannahZ :

Als je kiest voor de optie uitgebreid zenders zoeken, dan moet het lukken. Zoeken via regio Friesland werkt niet goed.

Reageer