Vraag

Digitenne geen signaal

  • 10 July 2020
  • 34 reacties
  • 364 keer bekeken

In Delft   heb je     geen goed  bekijk    steets geen signaal   3  nieuwe  antenne ,s  verschillende   had geen nut    zelfs niet op  15 meter hoogte  en de oude kastjes  had ik geen problemen   ik betaal eigenlijk  nu all 1 jaar  voor geen ontvangst   +   extra kosten     antennes   bevestigen en kabels 

*admin: eigen topicvoor je vraag aangemaakt.


34 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@Delft-123 ,

Wil je het volgende eens proberen? :

1/  Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen. 

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

3/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

In Delft moet je dan een prima signaal kunnen ontvangen.

Kastje is goed geïnstalleerd      aleen kan niets vinden   bij zoeken zenders    en  staat gericht   richting  de hoven   omdat kpn zegt dat daar de mast staat 

Reputatie 7
Badge +28

Vervelend @Delft-123 ,

Dan adviseer ik om toch maar eens jouw ontvanger om te ruilen voor een ander exemplaar.  Want kennelijk werkt jouw ontvanger niet helemaal lekker. 

Met een antenne op 15 meter hoogte gericht op de Rotterdamse haven moet jij een dijk van een signaal binnen kunnen hengelen. Ik woonde vroeger in Zoetermeer (dat is nog wat verder van Rotterdam vandaan) en daar had ik met een binnenantenne al ontvangst van de zendmast uit de Waalhaven.  

Ik verwacht dat een moderator wel voor jou de omwisseling van de ontvanger gaat regelen. 

 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Staat op prive gegevens 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Delft-123 

Gelet op deze foto vermoed ik dat jouw ontvanger wel werkt, maar dat jouw antenne niet goed functioneert. 

 

Ik adviseer een moderator om jou eerst eens een nieuwe antenne op te sturen. De huidige antenne is sowieso beter dan de oude, maar jouw oude antenne kan wel eens kapot zijn. 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Delft-123 Bedankt voor het invullen van je gegevens. Het lijkt erop dat je 5 september 2019 voor het laatst contact met ons hebt gehad en dat er de afgelopen maanden geen nieuwe apparatuur zoals antennes zijn verstuurd vanuit ons.
Heb je nieuwe antennes zelf aangeschaft? Welk type antenne heb je momenteel aangesloten?
 

Ik heb    verschillende  antennes    dsc550    dsc 310   ODSC100 470/790 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Delft-123 

Bij al die antennes geen enkel signaal? Ook niet na Uitgebreid zenders zoeken? 

@Lisa : Toch maar proberen om de ontvanger om te ruilen? 

Dit is wel een vreemde situatie. 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Delft-123 Dat is wel echt bijzonder. Ik heb nog even gekoekeloerd naar je abonnement en zie dat je 3 Digitenne kastjes hebt, klopt dit?
Heb je helemaal geen signaal op geen enkel kastje? Dat is natuurlijk wel merkwaardig. 
Gebruik je de kastjes al meer dan een jaar niet? Ik verbaas me, want het zijn er zoveel en dit is de eerste keer sinds (bijna) één jaar dat je dit aan ons meldt.
Als het gaat om slechts één ontvanger, dan vraag ik me af of je wél signaal hebt als je een andere ontvanger aansluit. Heb je dit al eens geprobeerd? Als dit zo is, dan kunnen wel natuurlijk vaststellen dat het aan de ontvanger ligt. Als dit niet zo is en het probleem bestaat op alle ontvangers, dan moeten we gaan kijken naar de signaalrichting.  

 

Reputatie 7
Badge +28

Met drie kastjes (dat wist ik nog niet) en drie antennes zou je toch minimaal één werkende set moeten hebben? 

 @Delft-123 

Kun je even wat duidelijker aangeven hoeveel kastjes het niet doen? Werkt één kastje niet of werkt helemaal niets? 
 

Het lijkt mij sterk dat je helemaal niets werkend krijgt. 
 

Zet de ontvangers wel eerst terug naar de fabrieksinstellingen. 
Geef dan een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
En die tenslotte de software-update, want je gebruikt nog een oude versie. 

1 kasje die ik in Delft  thuis  gebruik    andere  is op vrachtwagen  goed  en de andere  is een camping  goed   aleen thuis in de slaap kamer  is niets 

Als ik het kasje   naar de camping  mee neem  werkt het wel      dus de kasjes zijn alle 3 goed     kabels en antennes  zijn allemaal  nieuw     ik heb 2 x  550   3 x 310   en 1 x 100

Reputatie 7
Badge +28

Kijk dat verandert de zaak. 
 

Heb je wellicht de mogelijkheid om te testen of jouw slaapkamer-ontvanger wel werkt in de vrachtwagen of op de camping? 
Want dan weten we zeker dat het aan de ontvanger ligt. 

 

En nog een vraag: Welke van de drie door jou genoemde antennes gebruik je thuis? Misschien de DSC310? (Funkev4) 
 

 

 Alles geprobeer d  nu aangesloten is de 310   alle 3 

Vrachtwagen werkt  maar ook niet overall  in Nederland     en op de camping    is de mast geen  1 km vandaan  dus  die  werkt zelfs zonder antenne    maar is gewoon aangesloten     en thuis slaapkamer  geen ontvangst   terwel de oude Samsung  kasjes het prefekt deden    met ook een 310 met oude kpn logo   zelfs  die werkt niet  maar die werkt wel op de camping   de oude antenne met  oude kpn logo     pijp draaien   heeft geen nut gehad   en  380 graden en zo

Reputatie 7
Badge +28

OK, het wordt mij steeds duidelijker. 
 

Mijn advies aan @Lisa is nu om eerst jou te voorzien van de nieuwe Funke V5 antenne voor de ontvanger in jouw slaapkamer. 
 

Je gebruikt de antenne thuis al buiten, dus dan ook de buitenmontageset meesturen. 
 
Als je die nieuwe antenne goed uitricht ga je zeker ontvangst krijgen in Delft. 

Ik heb 2 van de zwarte    1 gekocht en van kpn  gehad  maar geen 1  van de 6 antennes werkt  thuis

Daarom was ik er mee uitgescheden   na 3 maanden      gedoe en de hoop gehad dat het  signaal   verbeterd  werd 

Reputatie 7
Badge +28

Nu heb je het ineens over zes (??) antennes. 
 
Je hebt thuis deze antenne nodig (zie foto). Heb je deze antenne nu in Delft tot jouw beschikking of niet? 
 

 

Ja 2 stuks        van 550  zwatre  en 3 van de 310    en 1 van de 100  type antennes  de  de 310 is sterker dan de  550 heb ik gehoord  daarom   heb ik 3x 310 gekocht   en  doen die het ook niet deet   had ik 1 van de 100  die weer sterker was  wat  digitenne  zegt gekocht    ik heb   totaal 3 kasjes en  6 antennes   

Reputatie 7
Badge +28

Ok, Lisa gaat hier weer (morgen ?) reageren. Even geduld nog… 

Reputatie 7
Badge +17

@Delft-123 Bedankt voor de uitleg en @Noordzee, bedankt voor het uitvragen. 

Hmm. Fijn dat het op de vrachtwagen en op de camping werkt. Jammer dat het thuis niet werkt? De kastjes functioneren gewoon en aan de antenne's zou het niet mogen liggen, aangezien je al zoveel in huis hebt. 
Wat is de reden dat je gebruik maakt van Digitenne in de slaapkamer i.p.v. een extra HD tv-ontvanger? Dan ben je niet afhankelijk van de antenne's/signaal. Daarnaast heb je dan meer zenders. 

Mocht je graag Digitenne willen blijven gebruiken, dan zet ik het met alle liefde even door naar een achterliggende afdeling. Wellicht weten mijn collega's nog iets. 

*Side note: je hebt één Arris kastje en één Motorola kastje (als ik het goed heb). Het Motorola kastje is oud. Deze kun je hier vervangen/omruilen. *

Reputatie 7
Badge +28

@Lisa

Ik zou je willen adviseren om in ieder geval eenmaal een omruil van de Digitenne-ontvanger te proberen. Dan kan @Delft-123 daarmee nog even wat uittesten.

Reageer