Beantwoord

Digitenne geen signaal op dezelfde plek

  • 30 July 2019
  • 22 reacties
  • 360 keer bekeken

Badge
Al 15 jaar Digitenne ,altijd beeld gehad , maar al 3 maanden geen signaal, Dit alles omdat alles naar HD kwaliteit gebracht is , Wij staan elk jaar op de zelfde plek, altijd beeld gehad. Nu dus niet . Vaak over gebeld ,veel verschillende antwoorden gekregen . wel steeds betalen voor iets wat je niet krijgt, hoorde net reclame op de radio van K P N over Digitenne , overal tv kijken . Mooi niet . Komt het nog goed dit jaar. Staan in Koudekerke [walcheren]
icon

Beste antwoord door Noordzee 31 July 2019, 18:27

Bekijk origineel

22 reacties

Badge
Wat gaat de K P N ,daar aan doen
Reputatie 7
Badge +28
Hallo Pitteperk12,

Op Walcheren is de ontvangst momenteel niet optimaal. Ik hoop met je mee dat KPN het uitzendsignaal gaat versterken in de toekomst.

Tot die tijd heb je een goede buitenantenne nodig.

Wil je even aangeven wat voor type antenne je nu gebruikt? En lukt het jou om een antenne buiten te plaatsen?

Als je nog een oud type antenne hebt, kan een moderator jou een moderne antenne opsturen. Daarmee gaat de ontvangst dan beter lukken.

Vul dan wel jouw profiel op dit forum volledig in.
Op die locatie zul je met de antenne op zo'n 4 meter hoogte goede ontvangst hebben. Wel even zenders scannen met "uitgebreid zoeken".
Momenteel werkt door de frequentiewijzigingen zoeken op provincie niet (goed).
Reputatie 5
Badge +4
Vroeger hadden we allemaal een antenne op het dak voor de beste ontvangst. Heel normaal vonden we dat en voor Duitsland een grote Yagi op een hoge mast richting het oosten.
Die reclame is inderdaad misleidend maar daar komt op TV binnenkort een uitzending over. Volgens mij Kassa of Radar.

Badge
Beste Noordzee , Alles is vernieuwd ,antenne plus kastje ,waarvan ik het cas nr op dit ogenblik niet weet ,Kan antenne niet buien zetten, staat meestal in voortent. Is al 5 jaar goed gegaan ,dus wel beeld ,maar sinds de update naar hd is het fout. Volgens medewerker kpn is het kastje geactiveerd. De klant is koning ,maar niet bij de KPN
Reputatie 7
Badge +28
Op dit moment is de enige manier om beeld te krijgen op Digitenne op Walcheren om de antenne buiten te zetten.

Binnen in de voortent gaat het niet goed komen.

Je kunt bijvoorbeeld een mast neerzetten bij jouw tent waarop je de Funke V5 kunt monteren. En dan wel zo hoog mogelijk.

Een andere optie is om een FTA-ontvanger te kopen. Dit soort ontvangers hebben minder moeite met de ontvangst van zenders. Alleen kun je dan nog maar vijf zenders ontvangen: NPO 1/2/3 , Rijnmond en Zeeland.
Badge
Best Noordzee , Antenne funke V 5 is dat de antenne die er normaal bijzit, Daar zit ongeveer 2,5 meter kabel aan, Dus erg hoog kun je dan niet. Vind eigenlijk dat kpn zijn doelstelling overal beeld moet waarmaken. Toch vreemd dat wanneer je in kpn winkel ,digitenne aanschaft ,vervolgens naar ,bv naar camping gaat ,maar geen ontvangst hebt. Zoiets als een pak melk kopen bij AH ,en dat er vervolgens geen melk in zit. Ja zit me hoog
Reputatie 7
Badge +28
Logisch dat het je hoog zit. Je wilt natuurlijk gewoon TV kunnen kijken.

Je hebt een buitenmontageset nodig. Daar zit dan ook een goede coax-kabel bij van 10 meter lang.

Een moderator wil jou vast wel de buitenmontageset gratis opsturen.

Vul dan wel jouw volledige profiel op dit forum.
Reputatie 4
Badge +2
Vroeger hadden we allemaal een antenne op het dak voor de beste ontvangst. Heel normaal vonden we dat en voor Duitsland een grote Yagi op een hoge mast richting het oosten.
Die reclame is inderdaad misleidend maar daar komt op TV binnenkort een uitzending over. Volgens mij Kassa of Radar.


Ik hoorde vandaag de reclame op de radio en heb ook de billboard zien hangen, ik dacht oei, of dat nou verstandig is, reclame voor een product wat niet naar behoren werkt.....
Reputatie 5
Badge +4
@wimdebok12 Zo is het maar net.

Ik hoorde vandaag de reclame op de radio
Die hoor ik ook steeds langskomen, dat zal wel eerder gepland zijn, maar met de wetenschap van nu zou ik die als KPN zijnde ogenblikkelijk weer stop zetten en eerst eens goed uitzoeken wat er aan de hand is.
Of iig heel goed aangeven dat het niet overal even goed werkt !

O ja, in de reclame wordt gesproken over een nieuw netwerk oid . . . hmmm :-///
Reputatie 7
Badge +28
@Pitteperk12

Voor het aanvragen van de buitenmontageset, nu even met een link naar het profiel:

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
Nog geen jaar terug schreef ik dit :
https://forum.kpn.com/digitenne-12/ontvangst-mogelijk-postcode-controle-niet-vertrouwen-457530
Badge
Forum profiel aangepast
Reputatie 7
Badge +28
Best Noordzee , Antenne funke V 5 is dat de antenne die er normaal bijzit, Daar zit ongeveer 2,5 meter kabel aan, Dus erg hoog kun je dan niet. Vind eigenlijk dat kpn zijn doelstelling overal beeld moet waarmaken. Toch vreemd dat wanneer je in kpn winkel ,digitenne aanschaft ,vervolgens naar ,bv naar camping gaat ,maar geen ontvangst hebt. Zoiets als een pak melk kopen bij AH ,en dat er vervolgens geen melk in zit. Ja zit me hoog


Prima, dan is het nu even wachten op een moderator voor het versturen van de buitenmontageset. De moderator komt hier vanzelf langs.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Pitteperk12, Welkom op het forum. Begrijpelijk dat het je hoog zit. Je hebt nooit problemen gehad met Digitenne en nu kun je met onze nieuwe apparatuur niet eens in de voortent tv kijken. Je wilt hiervoor een oplossing zien en daarbij helpen we je. Ik kan je een montageset toesturen, maar volgens mij ben je op de camping. Opsturen naar huis heeft geen zin. Heb je een adres waar ik het pakketje naar toe kan sturen? Postcode/huisnummer van de camping kun je ook invullen, dan stuur ik het apparaat naar een servicepunt in de buurt. Je kunt het adres aangeven bij opmerkingen in je forumprofiel zodat het hier niet openbaar staat.
Badge
Hallo Marina , Heb mijn profiel aangepast met mijn huis adres. Je kan het montage set daar naar toesturen. Dus sturen naar huis adres . bij voorbaat dank. Hoop dat dat gaat helpen.
Reputatie 7
Badge +19
@Pitteperk12, Dat hoop ik ook! De aanvraag voor de montageset heb ik zojuist gedaan. Hopelijk heb je de bestelling morgen of maandag in huis. Wil je ons op de hoogte houden wanneer je de montageset in gebruik hebt genomen? Voor nu wens ik je een goed weekend.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Pitteperk12, Heb je jouw montageset inmiddels ontvangen en gemonteerd? Heel benieuwd of je verbetering ervaart.
Badge
Hallo Marina , Het is binnen op mijn woonadres ,was in weekend op camping. Nu weer thuis,Maar nu komt het ,probeerde nog eens een signaal te krijgen.,en tot onze grote verbazing hadden we beeld, 3 maanden geen beeld ,vaak over gebeld ed. Misschien heeft dat wat geholpen. Wellicht toch iets gedaan bij de zendmast [ Goes ] Met de antenne is het nog wel beetje zoeken. Misschien dat ik toch de montage set ga gebruiken. In ieder geval had ik beeld en daar gaat het uit eindelijk om Bedankt .
Reputatie 7
Badge +28
Mooi dat je weer beeld had. 👌🏽

Maar om een beetje meer reserve op te bouwen kun je toch beter de antenne buiten plaatsen.

En nog een positief weetje : Op 24 september 2019 volgt er in Zeeland nog een frequentiewissel. Vanaf dat moment ga je NPO 1/2/3 beter ontvangen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Pitteperk12, Bedankt voor je reactie. Zul je net zien 😉 maar er is in ieder geval wat verbeterd en dat is het belangrijkste. Ik ben het eens met Noordzee. Wanneer je de antenne buiten plaatst i.c.m. de montageset, loop je minder snel weer tegen problemen aan. Voel je niet verplicht 😉 Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, weet je ons te vinden!

Reageer