Vraag

Digitenne geluid overbrengen via bluetooth

  • 6 August 2019
  • 31 reacties
  • 540 keer bekeken

Badge
Hallo. Ik zou graag alleen het geluid dus de audio willen overbrengen via een audio zend Bluetooth item. Dus de audio alleen, zenden naar een Bluetooth audio ontvanger.
Is dat mogelijk???
Hoor heel graag de oplossing.
Mvg.Coty

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Coty,

Je kunt wel de audio via een kabeltje naar een ander apparaat overbrengen.

Via Bluetooth is er geen mogelijkheid.

@PeterG : Wil jij deze vraag ook even beoordelen?
De vraag is (zo lees ik het) hoe je het audio signaal uit de ontvanger haalt om naar de ingang van een bluetooth zender te sturen.
Op mijn xoro (koop FTA) ontvanger gaat dat met een 3,5mm jack plugje.
Gebruik de audio uitgang met een geschikt kabeltje (afh. van ontvanger) naar een bluetooth zender.
Heb even bij bol en mediamarkt gekeken en de goedkoopste hier neer gezet. Mediamarkt viel daarbij af. Daar was de goedkoopste € 51,99.

€ 42,-- https://www.bol.com/nl/p/bluetooth-audio-receiver-transmitter-audio-zender-ontvanger-auto-tv-stereo-aux-low-latency-2in1-adapter-zwart/9200000113857434/?suggestionType=typedsearch&bltgh=vvgNwic3rmqyoYJVdYBEUw.1.7.ProductTitle

€ 34,-- https://www.bol.com/nl/p/caliber-pmr206bt-bluetooth-ontvanger-en-zender/9200000097051438/?suggestionType=typedsearch&bltgh=vvgNwic3rmqyoYJVdYBEUw.1.8.ProductTitle

Je hebt dan nog wel ook een geschikt snoertje nodig afh. van de aansluiting van je Digitenne ontvanger. Heb je de rbx2800 nog wordt het wel improviseren met diverse snoertjes aan elkaar gekoppeld. Met die is het niet zo simpel als de bluetooth zender alleen over een minijack ingang beschikt.
Icm rbx2800 is een bluetooth zender met tulp ingang handiger.
Het snoertje v.d. rbx2800 is dan alleen via kpn te bestellen!
Reputatie 7
Badge +28
@Coty

Weet je zo voldoende?
Wat heb je voor oplossing gekozen?
Badge
HI. Allereerst bedankt voor de diverse info.
Heb inmiddels bij Bol.com besteld.
Mvg. Coty
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met bluetooth, als je dat hier wilt melden tzt dan heel graag.
In mijn beperkte ervaring met een bt zender/koptelefoon gaf dat een aanzienlijke vertraging, te veel nmi, verre van lip-sync. dus.
Badge
HI. Ben er druk mee bezig. Blijkt nu dat de AV en de USB ingang op de tuner totaal geen functie hebben!! Ga nu via een HDMI splitter en een HDMI kabel naar tulp proberen de boel aan de praat te krijgen. Ik ga nu 3 weken op vakantie.
Bij terugkomst zal ik het ev resultaat beschrijven.
Mvg. Coty
De AV uitgang zou moeten werken, met een 3,5mm jack (die bedoel je toch ?).
Maar die plugjes zijn wel eens niet volgens de standaard, wat de "standaard" dan ook is :-/

Met HDMI -> audio heb ik ook al ervaring.

Over 3 weken verder, goede vakantie.
Aaah, A/V. Dan heb je de RBX 2800 dus. Die werkt met een speciaal kabeltje, zit dat er niet bij?
Anders kun je het bij KPN krijgen. Een moderator wil het je vast toesturen. Het is ook in de webshop te krijgen. ( € 5 )
Vergelijkbare kabeltjes in een electronica winkel kunnen niet werken i.v.m. andere volgorde in de minijack plug.
Badge
HI. Heb met koptelefoon geprobeerd, alleen een brom. Volgens KPN is deze uitgang niet aangesloten.
Mvg.Coty
Die brom is het beeld.
Als de volgorde van de ringen niet klopt met de kleuren vd tulp stekers dan de kleuren negeren 🙂
Badge
Bedankt ga het proberen
Mvg.Coty
Volgens KPN is deze uitgang niet aangesloten.
Mvg.Coty

Wat een onzin weten ze toch weer te bazelen bij de tel. helpdesk. Er zijn er al meerderen die die A/V uitgang op de RBX 2800 gebruiken. Ook i.c.m. tv's zonder hdmi ingang.

In het kabeltje van kpn zijn de 4 contacten in de minijack aangesloten zoals het in de ontvanger ook is.
Hoort te zijn
punt video
daarna rechts, links, massa

Dan hoort het ook te werken met een stereo-minijack (die heeft 3 contacten). Aangezien dat niet het geval is (weten we ook uit eerdere topics) is het in de RBX dus niet conform deze standaard.
Badge
Hi.
Heb net het bewuste audiokabeltje besteld bij de KPN. Het zat niet bij de levering in de doos. Maar zonder probleem sturen ze nu het kabeltje.
Alvast bedankt iedereen voor de info. Ik laat weten of het werkt. Maar er zit nu 3 weken vakantie tussen.
Mvg,Coty
Reputatie 7
Badge +28
@coby
Ik hoop voor jou dat je het kabeltje hebt besteld wat in dit topic staat:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/komt-er-een-brom-uit-je-3-5-mm-uitgang-van-je-rebox-rbx2800-ontvanger-475477

De kans is groot dat je een verkeerd kabeltje krijgt opgestuurd. Dat is in het verleden namelijk bij diverse andere forumleden gebeurd. Moderator @Erwin_ zou eventueel in het systeem kunnen controleren of het juiste kabeltje wordt verstuurd.
Badge
Hi.Alweer bedankt voor de info. Heb inmiddels bij Erwin de info opgevraagd

Mvg. Coty

*Admin: samengevoegd met eigen topic.
Reputatie 7
Badge +28
In dat andere topic reageert @Coty
Voor de zekerheid zet ik haar reactie ook even hier:

Hi.Alweer bedankt voor de info. Heb inmiddels bij Erwin de info opgevraagd

Mvg. Coty


Ik verwacht uiterlijk morgen hier in dit topic Erwin of een andere moderator.
Hoi @Coty . Ik ga dat voor je controleren. Kun je je profiel aanvullen en vervolgens hier een seintje geven?
Reputatie 7
Badge +28
@Erwin_

Ik zie dat het profiel gevuld is. Maar of het ook voldoende gevuld is?, kan jij alleen zien...
@Coty : Ik heb je, zojuist, zo'n audiokabeltje toegestuurd. Laat je weten of het werkt? 🙂
Badge
Hi Erwin, Alvast bedankt voor je info en sturen van het juiste kabeltje. Want heb vandaag zoals voorspeld door sommige forumleden, een verkeerd kabeltje thuis gekregen van de KPN. Een tulpkabel die niet eens op de tuner zit!!
Ik ga de 20ste op vakantie en kom pas daarna weer bij mijn caravan.
En ik zal zeker vermelden wanneer het kabeltje binnenkomt. En terug van vakantie het resultaat van e.e.a.
Mvg.Coty
(als ik het goed heb, zws wel)
Je gaat van 3,5mm jack met 3 ringen naar tulp en dan van tulp naar je BT zender.
Dus ws een verloop nodig van 2x tulp(contra) naar 3,5 mm jack 2 ringen.
Badge
Klopt, heb ik inmiddels 1 besteld
Mvg.Coty
Reputatie 7
Badge +28
Hi Erwin, Alvast bedankt voor je info en sturen van het juiste kabeltje. Want heb vandaag zoals voorspeld door sommige forumleden, een verkeerd kabeltje thuis gekregen van de KPN. Een tulpkabel die niet eens op de tuner zit!!
Mvg.Coty


Ja , dat was al de verwachting. Dat gebeurt namelijk iedere keer opnieuw.

Gelukkig hebben wij hier op het forum moderator Erwin die we dan kunnen taggen! 👍
Ja maar . . .
Het zal toch via tulp moeten, er zijn vele verlopen van iets naar tulp.
En is nog handig en universeel ook, met omsteken, fout zoeken enzo.