Beantwoord

Digitenne hapert

  • 27 May 2019
  • 33 reacties
  • 5642 keer bekeken

Reputatie 2
Wat een terug gang in de tijd, van een handig kaartje zonder problemen naar weer een kastje met kabels en 2 afstandsbedieningen. Als het daarbij bleef oke maar sinds vernieuwing hebben we steeds een haperend beeld. Sorry kpn maar we zijn er niet blij mee. Ook onze buren hebben deze problemen dus het ligt echt aan jullie. Heb al meerdere keren zenders vernieuwd ook dit helpt niet en krijgen steeds minder zenders door😳
icon

Beste antwoord door omake 8 June 2019, 20:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Omake,

In de regio Someren is de afgelopen week een frequentiewijziging geweest. De ontvangst in jouw regio is nu juist verbeterd.

Maar om alle zenders weer te ontvangen, kan je het beste het volgende ondernemen:

  1. Zet jouw antenne zo hoog mogelijk, bij voorkeur buiten.
  2. Ga in het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen.
  3. Geef een nieuwe opdracht tot zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
  4. Draai de antenne eventueel bij aan de hand van de signaalmeter in jouw menu.
Als het goed is, is de ontvangst nu weer verbeterd.

Voor meer achtergrondinformatie over het ontbreken van de insteekkaart. Kijk maar is hier:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/waarom-geen-digitenne-insteekkaart-meer-na-de-omruiling-dit-is-de-reden-466163
Reputatie 2
Dat heb ik dus allemaal al meerdere keren gedaan, gaat het een paar dagen goed maar moet dan weer opnieuw omdat hij weer hapert. Helaas heeft jullie wijziging niets verbeterd.
Reputatie 7
Badge +28
Wat voor type antenne gebruik je? Staat de antenne binnen of buiten?
Reputatie 2
Heb allebei geprobeerd maar kom er nu achter dat als ik kabeltje beweeg het beter wordt dus misschien is dat stuk, ik bedoel die splitter die ertussen zit, waar kan ik een nieuwe bestellen?
Reputatie 7
Badge +30
Hey omake, welkom! Ik ga je helpen met het kabeltje 🙂 Even voor de duidelijkheid. Het gaat dan om het kabeltje dat aan de antenne zit? En, voor de zekerheid ook nog even: wat voor soort antenne heb je nu? Is het er zo een of een ander type? Als het een ander type is, dan zorg ik ook dat je daar een vervanging voor krijgt.
Reputatie 2
Dit is het kabeltje en we hebben niet die antenne.

Reputatie 7
Badge +28
Je zal zien dat je na de ontvangst van het kabeltje en de nieuwe Funke V5 antenne weer een prima ontvangst hebt.
Reputatie 2
Ben benieuwd, hou jullie op de hoogte, bedankt voor nu.
Groetjes.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb net een nieuwe antenne aangevraagd, omake. Hij wordt met een dag of twee bezorgd. Nieuw kabeltje zit erbij. Mocht je nou een langer kabeltje nodig hebben, laat het even weten. Dan stuur ik een verlengstuk op.
Reputatie 7
Badge +28
@Erik_ : Is het niet handig om ook een Funke V5 te sturen?
Reputatie 2
Het is al onderweg, kreeg zojuist een berichtje.😉
Reputatie 7
Badge +30
@Erik_ : Is het niet handig om ook een Funke V5 te sturen?

Dat heb ik ook gedaan 🙂
Reputatie 7
Badge +28
😎
Reputatie 7
Badge +28
@omake Hoe is de ontvangst met de nieuwe antenne?
Reputatie 2
@Noordzee helaas niet veel beter, denk toch dat het aan dat spliskabeltje ligt 😳
Reputatie 7
Badge +28
Dat moet wel, want in Someren moet je een goede ontvangst kunnen krijgen.
Je had toch ook een nieuw kabeltje ontvangen?
Waarvoor dient dat splitskabeltje?
Reputatie 2
@Noordzee nee, alleen antenne met kabel, als ik die kabel in het kastje doe doet ie niks, met dat kabeltje wat je op foto zit wel maar nog steeds hebben we af en toe storend beeld, als ik dan kabeltje op en neer doe gaat het weer ff.

@Casey weet ik ook niet, zit antennekabel in, als ik dit niet gebruik doet ie niks.
Reputatie 7
Badge +28
Ik denk dat je de oplossing moet gaan zoeken in het buitenplaatsen van de antenne.

Je krijgt dan ook een goede kabel van 10 meter lang die loopt van de ontvanger naar de antenne.

Want met deze constructie blijft het aanmodderen. Voor alle duidelijkheid: de goede antenne heb je nu, nu nog de buitenmontageset.

@Erik_ zou jou die montageset kunnen opsturen.
Reputatie 7
Badge +30
Done! Volgens mij ga je nu een setje krijgen, met dus ook weer een antenne erbij. Maar dat geeft niet, belangrijkste is dat je verbinding weer goed wordt 🙂
Reputatie 2
@Erik_ @Noordzee
Gaan we dat nog proberen, als dat beter werkt stuur ik de Funke wel terug.
Dank jullie tot zover.
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan, het belangrijkste is dat je dat gare kabeltje er tussenuit haalt.

Dus gewoon de nieuwe kabel rechtstreeks aansluiten tussen jou ontvanger en jouw antenne. En geen verdere poespas ertussen......
Reputatie 7
Badge +28
@omake

Heb je de nieuwe antenne inmiddels al ontvangen en buiten geïnstalleerd?
Reputatie 2
@Noordzee
Vandaag ontvangen maar is dezelfde als die ander die ik ontvangen heb, mag deze buiten hangen?
zo ja dan doen we dat morgen en laat ik het weten.
Reputatie 7
Badge +28
Ja die antenne mag zeker buiten hangen. Als het goed is, heb je ook deze buitenmontageset erbij gekregen:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed