Beantwoord

digitenne hapert erg

  • 6 September 2019
  • 19 reacties
  • 344 keer bekeken

Beste kpn,

Sinds de wisseling van het kastje dat nagenoeg probleemloos werkte, hapert mijn beeld echt zo vaak dat tv kijken bijna een ergernis word.
Zowel thuis in de flat als in het tuinhuisje elders hapert de ontvangst.

Ik heb al heel lang dezelfde antenne binnen, maar ik weet niet of het dan nu ineens daar aan ligt.
Voorheen werkte het namelijk prima.
Hopelijk kunnen jullie me helpen weer aangenaam televisie te kijken.

Bij voorbaat dank

Astrid
icon

Beste antwoord door Noordzee 7 September 2019, 14:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Badge +19
Helaas gaat het binnen zetten van de antenne niet meer werken. De antenne zal buiten uitgericht moeten worden en nog wel heel secuur ook. Het moet echt op de centimeter nauwkeurig.
Beste kpn

Sinds de wisseling van het kastje dat nagenoeg probleemloos werkte, hapert mijn beeld echt zo vaak dat tv kijken bijna een ergernis word.
Ik heb al heel lang dezelfde antenne binnen, deze kan ook niet buiten.
Het is in mijn flat net zo slecht als elders in mijn tuinhuisje.
Hopelijk kunnen jullie me helpen weer televisie te kijken met plezier.

Bij voorbaat dank,

Astrid

Ps, ik heb deze antenne



Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Ik had een nieuw topic aangemaakt omdat ik hem in de verkeerde plek had gezet en per ongeluk op het vinkje beantwoord had geklikt.
Deze hoord thuis in digitenne en mijn vraag blijft op deze manier onbeantwoord.

Ik vind het dus niet zo fijn dat mijn nieuwe topic ineens onder de oude is geplaatst alsof ik op mijn eigen topic reageer met dezelfde vraag.
Kan iemand misschien mijn laatste topic terug zetten naar digitenne en de eerdere verwijderen aub.
Dan krijg ik misschien nog hulp bij mijn probleem.

Bij voorbaat dank

Astrid
Badge +19
Een medewerker reageert doorgaans binnen 48 uur.
Ok dank je wel voor de info, ben nieuw op dit forum dus weet nog niet zo goed hoe het werkt.
Reputatie 7
Badge +28
@Astrid72

Ik adviseer jou om de antenne om te wisselen voor het nieuwste type: De Funke V5. Die antenne werkt beter dan jouw huidige antenne. Nog beter is het om de antenne dan buiten te plaatsen. Heb je daar echt geen mogelijkheid voor? Een klein gaatje door het ventilatierooster is al voldoende....

Een moderator wil jou graag een nieuwe antenne opsturen. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Probeer tot die tijd eens het volgende:
1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
3/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.
@Astrid72

Ik adviseer jou om de antenne om te wisselen voor het nieuwste type: De Funke V5. Die antenne werkt beter dan jouw huidige antenne. Nog beter is het om disantenne dan buiten te plaatsen. Heb je daar echt geen mogelijkheid voor? Een klein gaatje door het ventilatierooster is al voldoende....

Een moderator wil jou graag een nieuwe antenne opsturen. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Probeer tot die tijd eens het volgende:
1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
3/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.




Ik heb alle gegevens bij gewerkt in mijn profiel.

De fabrieksinstellingen en nieuwe zenders al meerdere keren geprobeerd.
Wanneer het niet hapert is het signaal 100 als hij hapert gaat hij naar 0.

Als de antenne naar buiten moet, zit er dan ook een behoorlijk lange draad bij?
Anders red ik het nooit naar buiten.

In ieder geval enorm bedankt voor de hulp tot zover.

Groetjes Astrid
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Astrid,

Er zit inderdaad een 10 meter lange kabel bij de buitenmontageset.
Het wachten is nu op een moderator.
Word er meestal redelijk snel gereageerd door de moderators?
Reputatie 7
Badge +28
Meestal binnen 48 uur. Alleen in het weekend werken er minder mensen. Dus ik verwacht uiterlijk morgen hier een moderator.
Hoi @Astrid72 . Zo te lezen ben je al redelijk ingewijd in het forum en is het nodige voorwerk gedaan.
Ik heb je zojuist een vervangende antenne plus montage set gestuurd. Laat je weten of dit voor verbetering zorgt? Ik verwacht dat de spullen in de loop van de week binnen komen!
Hoi Erwin,

Als het is aangesloten en ik weet of het werkt laat ik het hier weten.
Bedankt alvast voor alle hulp.

Groetjes Astrid
Reputatie 7
Badge +28
@Astrid72

Heb je de buitenantenne al ontvangen? Hoe is de ontvangst nu?
@Astrid72

Heb je de buitenantenne al ontvangen? Hoe is de ontvangst nu?


Nee nog niet , zo'n snelle joepie ben ik nou ook weer niet.
Zodra ik wat weet plaatst ik het hier.

Groetjes Astrid
Reputatie 7
Badge +28

@Astrid72


Heb je de buitenantenne al ontvangen? Hoe is de ontvangst nu?
Nee nog niet , zo'n snelle joepie ben ik nou ook weer niet.



Maar je bent vast ook niet Trage Truus... 😂

Het aansluiten van de antenne is niet zo heel ingewikkeld. Zet de antenne zo hoog mogelijk.
Daarna weer :

1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
3/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.
Alles is aangesloten en tot op heden geen haperingen meer gehad.
Heel fijn om weer gewoon tv te kunnen kijken.

Straks moeten we thuis ook nog proberen of het goed is maar zover zijn we nog niet.

Kan iemand me vertellen hoeveel zo'n antenne met montage materiaal kost, want het lijkt me niet goed om steeds te demonteren toch.


Groetjes Astrid
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Astrid,

Fijn dat het nu goed werkt.

De totale set kost 27 euro via de website van KPN.

Link naar buitenmontageset

Link naar buitenantenne
Blij dat het werkt! En als je er inderdaad nog een set bij wilt is de link van @Noordzee geschikt om bij te bestellen.
Mocht je andere vragen hebben, weet je ons te vinden!
Reputatie 7
Badge +28
@Astrid72

Vandaag zijn er een hele ris frequenties gewijzigd. Het kan zijn dat je even opnieuw uitgebreid zenders moet zoeken.