Beantwoord

Digitenne hapert regelmatig ondanks 100% signaalsterkte

  • 31 January 2023
  • 11 reacties
  • 111 keer bekeken

Ondanks 100% ontvangst met buitenamtenne hapert het beeld regelmatig. Geldt ook voor de radioontvangst. 

icon

Beste antwoord door WimM54 2 February 2023, 18:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @WimM54 ,

Probeer dit eens:

1/ Ga in het menu van jouw ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

3/ Richt de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
 

 

Wat voor type antenne is het? 

 

Dit heb ik al geprobeerd. Ook de nieuwste software was al geinstalleerd. Type antenne weet ik niet. Is een buitenantenne die 10 maanden geleden is geleverd. 

Reputatie 7
Badge +28

@WimM54 

Dan is mogelijk jouw ontvanger defect. 

Een moderator wil vast wel jouw ontvanger omwisselen voor een beter werkend exemplaar. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

 

Het was wel goed maar nu (ineens) niet meer ?
Op de een of andere manier heeft de wind invloed, althans bij mij, 100% signaal, kwaliteit 40% volgens de ontvanger maar bij wind varieert dat soms sterk, nu niet voor zo ver ik zie (het waait nu ook behoorlijk(voor later teruglezen)) het zou dus in mijn geval iets te maken kunnen hebben met bomen maar nu zonder blaadjes, ik doe maar een gooi.
Van :

Dit kan je doen door op het ANT knopje te drukken op je afstandsbediening en daarna op de rode knop (onder aan/uit).

Je krijgt dan 2 waardes te zien: Signaalkwaliteit (meestal 100%) en signaalsterkte. De signaal sterkte zit meestal tussen de 40 en 100%. Hoe lager de waarde des te meer kans op storingen.

En dan komen we op het verschijnsel : https://nl.wikipedia.org/wiki/Meerwegontvangst
Zeker bij een binnen antenne van toepassing.

Waar zit je ongeveer ?

Dit onderwerp is misschien interessant :

 

Reputatie 7
Badge +28

@WimM54

Dan is mogelijk jouw ontvanger defect. 

Een moderator wil vast wel jouw ontvanger omwisselen voor een beter werkend exemplaar. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

 

@WimM54 

Een moderator wil vast wel jouw ontvanger omwisselen voor een beter werkend exemplaar. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 7
Badge +17

Hi @WimM54 en welkom op het forum! Je forumprofiel is nog leeg, dus als je die nog aan wilt vullen kan ik aan de slag. 🙂

Intussen telefonisch contact gehad met klantenservice. Er is een nieuwe antenne en kabel geleverd. Afwachten of dit het probleem gaat oplossen.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @WimM54 ,

Probeer dit eens:

1/ Ga in het menu van jouw ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

3/ Richt de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
 

 

Wat voor type antenne is het? 

 

Vast wel @WimM54 als je bovenstaande procedure uitvoert. 

Reputatie 7
Badge +17

Mooi dat dit al geregeld is @WimM54! Ik heb ook goede hoop, maar mocht het niet lukken dan weet je ons te vinden. 😁

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @WimM54 ,

Probeer dit eens:

1/ Ga in het menu van jouw ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

3/ Richt de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
 

 

Wat voor type antenne is het? 

 

Vast wel @WimM54 als je bovenstaande procedure uitvoert. 

@WimM54 

Intussen telefonisch contact gehad met klantenservice. Er is een nieuwe antenne en kabel geleverd. Afwachten of dit het probleem gaat oplossen.

@WimM54 

Heb je nu weer goed beeld op alle zenders?  

Vooralsnog gaat het goed en lijkt het probleem opgelost.