Beantwoord

Digitenne heractiveren na lange tijd inactief

  • 15 June 2019
  • 9 reacties
  • 1280 keer bekeken

Lange tijd digitenne niet gebruikt en moet geheractiveerd worden. Stappenplan volgens site al doorlopen

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst en titel aangevuld
icon

Beste antwoord door Noordzee 16 June 2019, 09:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @Roygv, welkom! Ik kijk graag met je mee. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Onder 'persoonlijke opmerkingen' ook graag het betreffende CAS ID of smartcardnummer. Als je nog een smartcard hebt, is daarnaast dit topic over de veranderingen omtrent Digitenne goed om door te lezen.
Dank voor je reactie Marcia. Heb mijn profiel net geupdate. Cas id stast bij tv modem
Reputatie 7
Badge +28
@Roygv

Heb je het volgende al geprobeerd?

1/ Terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef opdracht tot uitgebreid zenders zoeken.
3/ Doe een software-update, indien je daar een melding van krijgt.

Als dat toch niet lukt?
Dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat de ontvanger dan even een half uurtje aanstaan op CNN.
Nadat je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb even gekeken, @Roygv, en je ontvanger is geactiveerd. Ik heb hem voor de zekerheid een refresh gegeven, maar hij zou moeten werken. Kun je de methode die Noordzee beschrijft eens proberen?
Op CNN zetten. Met ong. een uur zou ie het zeker weer moeten doen.
Reputatie 7
Badge +28


Heb je het volgende al geprobeerd?

1/ Terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef opdracht tot uitgebreid zenders zoeken.
3/ Doe een software-update, indien je daar een melding van krijgt.

Als dat toch niet lukt?
Dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat de ontvanger dan even een half uurtje aanstaan op CNN.
Nadat je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.



@Roygv

Is het al gelukt? Heb je al weer beeld op alle zenders?
Reputatie 7
Badge +28
@Roygv

Kan je alweer TV kijken?
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Roygv, je hebt niet meer gereageerd, dus ik ga er vanuit dat het nu in orde is. Mochten we nog iets voor je kunnen doen, hoor ik het graag.
Hoi Marcia,

Heeft inderdaad gewerkt, dank voor je hulp

Gr
ROY