Beantwoord

Digitenne + home cinema systeem

• 18 mei 2018
  • 6 reacties
  • 502 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik wil graag mijn home cinema systeem aansluiten op mijn ZXV7200 (volgens dit principe: https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/digitenne/digitenne-handleidingen.htm#!/device/digitenne/tv-ontvanger-zxv7200/topic/aansluiten/randapparatuur-aansluiten-met-rca-kabel/1 ), maar dat werkt niet. Ik krijg geen geluid naar mijn home cinema systeem. ik denk dat ie het geluidsignaal alsnog via de HDMI port stuurt ipv via de RCA. Opnieuw opstarten, fabrieksinstellingen herstellen, ander digitenne kastje (ik heb er twee) werkt allemaal niet. Ik heb helaas geen optie om mijn home cinema systeem direct aan te sluiten op de tv, hij kan alleen direct op het digitenne kastje. Wat kan ik doen?
icon

Beste antwoord door HVA123 25 mei 2018, 17:16

Het euvel is opgelost. Bleek uiteindelijk een verkeerde adapter aangesloten te zijn. Genoeg stroom voor beeld maar blijkbaar niet genoeg stroom voor RCA audio!
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Staat het volume voor de RCA uitgang wel aan; volumeregeling daarvan zit op de afstandsbediening van de ZXV7200 ;)

De tv heeft kennelijk alleen optical out?
Heeft de tv ook een koptelefoonuitgang. Veel mensen weten het niet maar daarmee kun je ook naar AUX IN van je versterker. Het volume van de koptelefoon kun je (vaak) via het menu v.d. televisie instellen. 1/3 is vaak voldoende.
Hoi Peter, dank je wel voor je snelle reactie!

Staat het volume voor de RCA uitgang wel aan; volumeregeling daarvan zit op de afstandsbediening van de ZXV7200 😉.

Ik neem aan dat je gewoon de volume + en - knop op de afstandsbedieining bedoelt? De indicator op het scherm geeft in ieder geval volume 100 aan, en hij is niet ge-mute. Een aparte volume besturing voor de RCA uitgang kan ik niet vinden, maar als jij weet waar die zit hoor ik het graag!

De tv heeft kennelijk alleen optical out?
Heeft de tv ook een koptelefoonuitgang. Veel mensen weten het niet maar daarmee kun je ook naar AUX IN van je versterker. Het volume van de koptelefoon kun je (vaak) via het menu v.d. televisie instellen. 1/3 is vaak voldoende

Het gaat er om dat er een flinke afstand zit tussen het kastje + HCS en de tv. Ik wil dus gewoon een rechtstreeks lijntje van de ZXV naar het HCS, zonder via de TV te hoeven.
Reputatie 7
Ik blijf het gek vinden. Kan me niet voorstellen dat 2 ontvangers hetzelfde probleem hebben.

Check eens de hele kabel. Zitten de tulp verlengpluggen er nog wel in? Met andere woorden: geen 'kink' i.d. kabel?
En probeer eens andere ingang van je versterker. Bv TAPE IN.

Het spreekt m.i. vanzelf dat als het achter in AUX IN zit je voor dan ook dient te kiezen. Zelfde voor TAPE IN.

(we hebben al enkelen gehad die, kennelijk uit gewoonte, "tuner" bleven kiezen, maar dat werkt natuurlijk niet)
Het euvel is opgelost. Bleek uiteindelijk een verkeerde adapter aangesloten te zijn. Genoeg stroom voor beeld maar blijkbaar niet genoeg stroom voor RCA audio!
Reputatie 7
verkeerde adapterNiet de bijgeleverde gebruikt? Of juist wel?

Bij mij moet het straks ook wel werken namelijk. Zodra ik ook de zxv7200 heb komt het nml zo:
naar dvd/harddisc-recorder via de tulpjes
en naar tv via de hdmi
Nee niet de bijgeleverde gebruikt. Dat was het probleem. Met de bijgeleverde functioneert ie prima!

Reageer