Beantwoord

Digitenne ik krijg niet alle zenders

  • 3 June 2019
  • 14 reacties
  • 1589 keer bekeken

Recent een digitale ontvanger gekregen tbv Digitenne. Signaalkwaliteit 100%, maar ik krijg RTL4/5 en SBS6 niet te zien; Antenne verzet, ontvanger gereset, 'uitgebreid' laten scannen, een uur op NPO1 laten staan, kortom, alles geprobeerd: niets helpt. Iemand nog suggesties?
icon

Beste antwoord door Noordzee 5 June 2019, 10:58

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Voor een antwoord op jouw vraag, heb ik eerst wat meer informatie nodig:

Wat is jouw woonplaats ?
Wil je ook jouw profiel hier op het forum vullen?

Wat voor type antenne gebruik je?
Staat de antenne binnen of buiten?
Ik heb het profiel aangevuld. Woonplaats is Hoeven. Dichtstbijzijnde zender staat in Roosendaal.
De antenne staat in een houten tuinhuisje achter glas en is uitgericht op de antenne in Roosendaal. (Dmv Google Earth heb ik de globale lijn zendmast/antenne bepaald). Signaal is ook een dikke 100%. En toch....
Reputatie 7
Badge +28
Ik adviseer jou om je antenne buiten te plaatsen, bv bovenop jouw tuinhuisje.

Je kunt KPN vragen om een nieuwe antenne en een buitenmontageset.

Een moderator wil jou die vast wel toesturen, de moderator komt hier vanzelf langs.

Op 25 juni gaan er trouwens nog frequenties wijzigen. Je zal merken dat de ontvangst van O.a. RTL 4 en SBS 6 dan beter gaat worden. Want deZe zenders worden nu nog op een kanaal uitgezonden welke moeilijker te ontvangen is.
Bedankt voor het advies.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Sailor67, Welkom op het forum 🙂 Wat fijn om te lezen dat @Noordzee ook jou al een heel eind op weg helpt. Ik help je graag verder. Voordat ik toezeggingen doen ben ik benieuwd welke antenne je in gebruik hebt. Noordzee heeft dit ook al gevraagd, maar zie nog geen antwoord op deze vraag. Aan de hand van jouw antwoord kan ik kijken wat er mogelijk is m.b.t. een nieuwe antenne en/of montageset. Zou je ook jouw klantnummer nog willen toevoegen aan je forumprofiel? Deze heb ik nodig om je verder te kunnen helpen.
Reputatie 7
Badge +28
@Sailor67

Wat voor soort (type) antenne heb je nu? Is dat soms een heel oud model?
En kun je het klantnummer nog even in jouw profiel zetten?
Hoi Marina en Noordzee,

De hardware is een maand of wat geleden ingewisseld en dus vrij recent:
Een ZTE / ZXV7200 ontvanger met Funke DCS 550 antenne.

Ik heb mijn klantnummer toegevoegd aan mijn profiel.

Gr.
Ronald
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Ronald,

De antenne is op zich goed, alleen zul je die nu buiten moeten plaatsen voor een goede ontvangst.
Dat kan als @Marina_ jou een buitenmontageset gaat opsturen.

Met die buitenmontageset is het vrij eenvoudig om de antenne bovenop jouw tuinhuisje te plaatsen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Sailor67, De montageset heb ik voor je aangevraagd. Ben benieuwd of je dan verbetering ervaart. Wil je ons op de hoogte houden?
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @Sailor67, We hebben geen reactie meer van je gezien, dus ga ik ervan uit dat je de montageset inmiddels ontvangen en geïnstalleerd hebt. Mocht je daarover toch nog vragen hebben, laat het ons vooral weten 🙂
Goedemiddag @Marina_ ,

Ik heb de set vandaag ontvangen en ben geen hele vlotte klusser he 😉) Zal 'm morgen of van het weekend monteren en volgende week resultaat even delen. Gr.
Reputatie 7
Badge +28
Fijn, we zijn benieuwd!

@Noordzee@Marina_ 

Belofte maakt schuld; ik zou nog even laten weten hoe we zijn gevaren. 

(1) 'Klussen' duurde vanwege allerlei perikelen heeéel lang. Maand of 3 geleden hing alles pas.

(2) In eerste instantie geen resultaat, ook niet nadat ik de ontvanger 2 dagen aan heb laten staan op NL1.

(3) Maand of 2 geleden belt zoon Bart nog eens met een KPN service nummer; In eerste instantie werd gesuggereerd dat wij mogelijk achter zouden lopen met betaling, waarop Bart aanvoerde dat dit niet waarschijnlijk was: (IC). De man in kwestie keek daarom nog wat verder, riep plots 'oja….het moet nu opgelost zijn' en idd: sindsdien prima beeld op alle kanalen. 

Dit verhaal zou wel suggereren dat er anders dan ik dacht te hebben begrepen toch iets van een 'dipswitch' bestaat, waarmee Digitenne binnen een abonnement aan of uit gezet kan worden.   

 

Anyhows, hier inmiddels dik tevreden en nog bedankt voor de support en buitenantenne.

 

Gr. Ronald

Reputatie 7
Badge +28

Aha, mooi dat het nu allemaal werkt! :thumbsup_tone4:

 

Reageer