Beantwoord

Digitenne In Oude Tonge

  • 24 August 2019
  • 24 reacties
  • 431 keer bekeken

Reputatie 1
Ik ben nu vanwege een vakantie huis van mijn ouders (in de 80) al meer dan 3 maanden aan het klooien met digitenne, sinds ze het nieuwe kastje hebben.
Ik heb inmiddels al een nieuwe kabel gelegd, een de antenne naar buiten verplaats, maar alles doet het nog steeds niet.
Vandaag schoot met regelmaat de ontvangst naar 100% , 65 % 35 % en dan weer naar niets. Met als gevolg nog steeds geen tv zenders terwijl we alweer enige tijd betalen voor digitenne
Nu las ik ergens dat je tv ook aan bepaalde eisen moet voldoen. Klopt dit??
Kan ik een nieuwe antenne krijgen??? Want dat is het enige wat er nog niet vervangen is.
En wanneer je je antenne richt zie je dan direct op je kastje dat er een beter signaal is of moet je het kastje iedere keer resetten??
icon

Beste antwoord door Noordzee 7 September 2019, 13:12

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 5
Badge +5
@Roel005 als je een externe tuner gebruikt, zoals die van KPN, hoeft de televisie niet aan speciale eisen te voldoen. Bij het zoeken van de beste ontvangst hoeft de tuner niet steeds gereset te worden. Het is een kwestie van net zolang verplaatsen van de antenne, totdat het hoogste percentage signaal wordt bereikt.
Welke antenne gebruiken jullie nu? En op welke zendmast staat die gericht (Goes, Roosendaal of Rotterdam)?
Reputatie 1
P.Grigio , dankjewel voor de snelle reactie .
Ik heb Zeeland, Rijmond en West alle drie al geprobeerd , zonder resultaat.
Doordat ik het verspringen van het signaal sterkte heb ga ik dus nu aan de antenne twijfelen die ik bij de decoder kreeg. Dus ik neem aan de standaard antenne van KPN, het zwarte rechthoekige platte kastje.
Reputatie 7
Badge +28
Ik ga er vanuit dat je al de Funke V5 antenne hebt. Staat die antenne al buiten ? Dat is in Oude Tonge wel nodig. Er is een buitenmontageset voor.

wat je nu kunt proberen?:

1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
3/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

En verder nog even geduld. Op 3 september 2019 volgt er een frequentiewijziging. De ontvangst op een flink aantal zenders gaat dan verbeterd worden.
Reputatie 1
Ik ga er vanuit dat je al de Funke V5 antenne hebt. Staat die antenne al buiten ? Dat is in Oude Tonge wel nodig. Er is een buitenmontageset voor.

wat je nu kunt proberen?:

1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
3/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

En verder nog even geduld. Op 3 september 2019 volgt er een frequentiewijziging. De ontvangst op een flink aantal zenders gaat dan verbeterd worden.
Reputatie 1
Noordzee, dankje wel voor je antwoord.
Antenne staat idd buiten, zuid/west/oost helemaal vrij, richting noord een muur op 2 meter afstand.
Ik ga de volgende keer je andere tips uit proberen.

Kan het niet zo zijn dat de antenne kapot is? Aangezien de signaal sterkte soms zo extreme uitslaat ?
Reputatie 7
Badge +28
ENee, jouw antenne lijkt me zelfs prima.

Die schommelingen in het signaal worden veroorzaakt door de ontvanger in combinatie met onvoldoende signaal.

Mogelijk kun je de schommelingen beperken door de ontvanger op een andere plek te zetten, niet te dicht bij een elektrisch apparaat zoals bv een modem of een LED-lamp.

Ik verwacht dat die andere tips wel wat gaan helpen, zeker vanaf 3 september. En die datum komt er hard aan, dus nog even wachten voor een betere ontvangst.
Wat vervelend dat je de ontvangst nog niet goed hebt gekregen. Ik heb nu op 3 plaatsen ervaring ermee (2 x mijn woonplaats en 1 x in midden-Gelderland) en dat gaat prima.

Welke antenne heb je nu? Het is wel zaak die (of een nieuwe) beter te richten op de dichtstbijzijnde zendmast. (zie dit kaartje). Verder is het belangrijk dat natuurlijk niet het hele huis tussen de (buiten)antenne en het zenderpunt zit.

Mijn Digitenne (zxv7200) werkt tot nu toe prima met alle antenne's (haaienvin, het oude binnenblokje, de nieuwe V5, en de zxv7200 bij mijn kennissen in mijn woonplaats met de V4).
Soms is het noodzakelijk een andere plek voor de antenne te nemen. Zowel bij mij thuis als mijn kennissen moest de antenne ca. 1 tot 2 meter verplaatst om van een beroerde ontvangst naar een prima ontvangst te gaan.

Tip:
Als je op de rode knop drukt terwijl je de ontvangstkwaliteit op het scherm hebt, dan krijg je de ontvangststerkte ook te zien. Die is belangrijk bij het uitrichten van de antenne.

Als je in je forumprofiel je gegevens invult (cas nr. onder pers. opm.) dan kan en zal een moderator je de nieuwe V5 met buitenmontageset toesturen.
Reputatie 5
Badge +5
@PeterG de post van Roel005 is dubbel, in het andere topic heeft hij gemeld al een V5 te gebruiken.
de post van Roel005 is dubbel, in het andere topic heeft hij gemeld al een V5 te gebruiken.
Dankje, P. Grigio 😃
Ik ben nu vanwege een vakantie huis van mijn ouders (in de 80) al meer dan 3 maanden aan het klooien met digitenne, sinds ze het nieuwe kastje hebben.
Ik heb inmiddels al een nieuwe kabel gelegd, een de antenne naar buiten verplaats, maar alles doet het nog steeds niet.
Vandaag schoot met regelmaat de ontvangst naar 100% , 65 % 35 % en dan weer naar niets. Met als gevolg nog steeds geen tv zenders terwijl we alweer enige tijd betalen voor digitenne
Nu las ik ergens dat je tv ook aan bepaalde eisen moet voldoen. Klopt dit??
Kan ik een nieuwe antenne krijgen??? Want dat is het enige wat er nog niet vervangen is.
En wanneer je je antenne richt zie je dan direct op je kastje dat er een beter signaal is of moet je het kastje iedere keer resetten??

Hai Roel, Uit de antwoorden die ik kreeg op mijn vraag of mijn tv geschikt zou zijn blijkt mij dat elke tv geschikt zou zijn in combinatie met het nieuwe kastje. Daar zou jouw probleem dus niet kunnen liggen !
Hoi, @Roel005
Heb je de gegevens van het Digitenne abonnement in het forumprofiel gezet. Dan kan een moderator, zodra die hier is, een antenne (V5) toesturen. Heb je ook een buitenmontagesetje nodig? Dat kan je onder Pers. opm. zetten of in een reactie hier.
Reputatie 7
Badge +28
Ik ga er vanuit dat je al de Funke V5 antenne hebt. Staat die antenne al buiten ? Dat is in Oude Tonge wel nodig. Er is een buitenmontageset voor.

wat je nu kunt proberen?:

1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
3/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

En verder nog even geduld. Op 3 september 2019 volgt er een frequentiewijziging. De ontvangst op een flink aantal zenders gaat dan verbeterd worden.



@Roel005

Het is inmiddels 3 september 2019 geweest, De frequentiewijzingen zijn doorgevoerd.

Heb je de hierboven genoemde stappen 1 t/m 3 al opnieuw uitgevoerd?
Hoe is de ontvangst nu?
Reputatie 1
Lig momenteel in het ziekenhuis, maar het staat op de planning zodra ik weer kan lopen.
Er komt zeker feed back op je advies.
Reputatie 7
Badge +28
Ok, succes met de revalidatie. 👍🏼
Reputatie 7
Badge +28
@Roel005

Hoe is het met je? Kun je alweer lopen?
Reputatie 1
@Roel005

Hoe is het met je? Kun je alweer lopen?

Dankjewel voor je belangstelling. Ik ben inmiddels uit het ziekenhuis en begin weer zachtjes aan te kunnen lopen, het is weliswaar nog redelijk pijnlijk maar dat gaat goedkomen.
Reputatie 7
Badge +28
Dat is goed nieuws! 👍🏽

Om terug te komen op de ontvangstproblemen van Digitenne: Als je weer eens de mogelijkheid hebt om bij het vakantiehuis van jouw ouders te komen.

1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
3/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Let er ook op dat er in de buurt van de ontvanger en van de antenne geen externe storingsbronnen staan. Denk dan b.v. aan een modem, een LED-lamp en zelfs een buitenthermometer.
Reputatie 7
Badge +28
@Roel005

Ben je alweer fit genoeg om het ontvangstprobleem bij jouw ouders op te lossen?
Reputatie 1
@Roel005

Ben je alweer fit genoeg om het ontvangstprobleem bij jouw ouders op te lossen?

Ik hoop volgende week er naar toe te gaan om het is uit te proberen.
Reputatie 7
Badge +28
Ok, ik ben benieuwd of het nu beter gaat lukken.
Reputatie 1
Ok, ik ben benieuwd of het nu beter gaat lukken.

Weer niet gelukt, 0% ontvangst na een reset van fabrieksinstellingen, en alle kanten op gedraaid.
Nieuwe antenne gehaald morgen weer proberen, anders moet ik een nieuw kastje halen, als het dit ook niet is.
Reputatie 7
Badge +28
Ik ga er vanuit dat je nu getest hebt met de Funke V5 buitenantenne. Als je daaraan twijfelt, in dit topic staat een foto van die antenne.

Ik ben ook wel benieuwd wat je nu voor nieuwe antenne hebt gehaald.

De beste antenne is momenteel de Funke Yagi. Meer over deze antenne in hetzelfde topic.

Laat je morgen weer wat horen?
Reputatie 1
Ik ga er vanuit dat je nu getest hebt met de Funke V5 buitenantenne. Als je daaraan twijfelt, in dit topic staat een foto van die antenne.

Ik ben ook wel benieuwd wat je nu voor nieuwe antenne hebt gehaald.

De beste antenne is momenteel de Funke Yagi. Meer over deze antenne in hetzelfde topic.
Laat je morgen weer wat horen?

Kastje en de antenne waren kapot. Hij doet het weer. 😁
Reputatie 7
Badge +28
Dat is mooi nieuws! Het projectje heeft even geduurd, maar uiteindelijk kunnen jouw ouders weer TV kijken. 👍🏾

Reageer