Beantwoord

Digitenne in vakantie

  • 24 January 2019
  • 21 reacties
  • 411 keer bekeken

Reputatie 2
In de meivakantie gaan wij met de caravan weg naar een regio die al over is op de nieuwe ontvangers voor Digitenne. In Zuid-Holland zijn wij pas in juli 2019 aan de beurt. Hoe los ik dit op?
icon

Beste antwoord door Noordzee 5 February 2019, 19:29

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Jan,

Je kan hier een moderator vragen of je jouw ontvanger nu al mag omruilen voor een nieuwe DVB-T2 ontvanger. Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer? Is alleen maar zichtbaar voor jou en een moderator.

Dan kan je daarna sneller geholpen worden. Geef je even een seintje als de gegevens gevuld zijn?

(Of je koopt zelf een extra FTA-ontvanger. Met zo'n ontvanger kan je dan alleen kijken naar de NPO-zenders en de regionale omroep.)
Reputatie 7
Badge +21
@Jan 1958, welkom op het Forum!

Op het moment dat je jouw ontvanger vooraf wil omruilen, is dat natuurlijk mogelijk 😉 Hier hebben we inderdaad wel wat gegevens voor nodig. Zou je jouw profiel willen aanvullen, dan ga ik voor je aan de slag!
Reputatie 7
Badge +21
@Jan, je had me ook een privéberichtje gestuurd. Ik heb hierop geantwoord! Laten we, voor zover het mogelijk is, de berichten wel in dit topic plaatsen 😉
Ik denk dat het medio april al mogelijk is/wordt om in regio 5 ontvangers om te gaan wisselen. Regio 4, omschakeling in april, kan tenslotte ook nu al 3 maanden tevoren al (gaan) omwisselen.

Als je dan in mei naar de camping gaat heb je je nieuwe ontvanger(s) vast in huis.

@Susan_ kan ook nú al omwisselen (regio 5) 😉
Reputatie 2
Via Suzan het aanbod gekregen om inderdaad eerder om te ruilen. Nog even gevraagd hoe dat het beste kan omdat er een ontvanger in de caravan ligt.
Reputatie 7
Badge +28
Fijn al dat je al kan omwisselen. 😎

Na de switch wordt de oude ontvanger gedeactiveerd. Als je dan niet direct de oude ontvanger kan terugsturen, wordt dan vaak genoteerd dat je het later terugstuurt.

Je hebt overigens niet meer aan de oude ontvanger. KPN gaat de ontvanger alleen maar milieu-verantwoordelijk afvoeren.
Reputatie 7
Badge +21
@Jan 1958, ik heb helaas nog geen reactie gehad. Ook nog niet op mijn privébericht. Kan je aangeven of ik je hier nog bij kan helpen? 🙂
Reputatie 2
@Susan, volgens mij is er iets mis gegaan met mijn reactie. Ik had aangegeven graag te willen omruilen zodat ik digitenne kan blijven gebruiken.

1 ontvanger ligt echter in de caravan en daar kan ik half april pas bij. Ik kreeg via het forum van een andere gebruiker dat dit geen probleem was en deze ontvanger later zou kunnen worden ingeleverd

kortom welke acties moet ik doen om 2 nieuwe ontvangers te krijgen?

sorry voor de verwarring.
Reputatie 2
@Susan_ en nu in het bericht dus weer de verkeerde @Susan. Kun je het bericht op het forum wel lezen?
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Jan! Ja ik kan de reacties lezen. Had je mijn privébericht ook ontvangen en gelezen? Daar stond namelijk nog wat belangrijke informatie in. Ik heb nu aangevraagd om 2 tv-ontvangers om te ruilen. Dit gaat via de Plus Koehoorn om de hoek! Je kan de twee ontvangers (niet die je gekocht hebt) inpakken in een doos (het liefst apart, ruiling is ook per ontvanger aangevraagd). Hierbij mag je ook de stroomadapter toevoegen, belangrijk is dat de antenne niet retour moet! Je ontvangt hiervan een bevestiging per sms. Maandag na 14.30 kan je de oudere ontvangers omruilen voor de nieuwe! 🙂
Reputatie 2
begrijp ik goed dat ik direct kan omruilen. Ik heb nog 2 ontvangers. 1 thuis en 1 in de caravan. De derde heb ik al eerder teruggestuurd. Hoe weet ik welke ontvanger is gekocht?

@Susan_ privé bericht ook gelezen.
Reputatie 7
Badge +28
Beschouw die in de caravan dan als gekocht. Gewoon jouw thuisontvanger en adapter in een doos stoppen en dan morgenmiddag na 14.30 de omruil doen bij de Plus. Bij de Plus gaan ze die doos echt niet open maken.
Reputatie 7
Badge +28
Is het gelukt vanmiddag met de omruiling?

En heb je de ontvanger al aangesloten? Het is handig dat je de ontvanger een tijdje aan laat staan. Want dan kan jouw ontvanger een activatie-signaal van KPN ontvangen. Als je die niet binnen een week ontvangt, heb je dadelijk na een week geen beeld meer. Kan je controleren door de abonnementsstatus in het menu. Die moet op Ja komen te staan.
Reputatie 2
Ga morgen omruilen. Bedankt voor de tip. Ik hou het forum op de hoogte van mijn vorderingen.
Reputatie 2
Vandaag de beide ontvangers opgehaald en de oude verzonden. Omruilen ging soepel. Vanavond in een dik kwartiertje beide ontvangers kunnen installeren. perfect!

@Susan_ dank je wel voor en perfecte uitleg en service!

andere forumleden bedankt voor de tips.
Reputatie 7
Badge +28
Mooi Jan, staat in beide ontvangers al de abonnementsstatus op Ja? Kan je controleren in het menu.
Reputatie 2
Heb ik eerlijk gezegd niet naar gekeken. Wel alle zenders gezocht en doorgelopen die ik kan ontvangen. Is het belangrijk dit alsnog te doen? of geeft dit voldoende garantie.
Reputatie 7
Badge +28
Ja, is belangrijk. Want als de status nog niet op Ja staat, heb je na een week geen beeld meer. Dan krijg je een foutcode, en mogelijk wat gedoe om de ontvanger aan de praat te krijgen.
Reputatie 2
status stond inderdaad op nee. In de bijgeleverde instructie staat ook dat de ontvanger de eerste keer een uur aan moet staan om de activatiegegevens binnen te halen. Natuurlijk niet gelezen. Noordzee bedankt voor de tip.
Reputatie 2
Gisterenavond beide ontvanger ongeveer een uur aan laten staan. Status nu bij allebei op ja.

@Noordzee bedankt voorkomt gedoe in de vakanties!
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan, veel plezier met je ontvangers!

Reageer