Beantwoord

Digitenne insteekkaart werkt niet meer

  • 31 May 2019
  • 3 reacties
  • 635 keer bekeken

Ik had voor camperen in nl een digitenne maar heeft nu geen verbinding meer ik heb een insteek kaart en een antenne ik keek alleen n1 n2 n3 en een lokale dit kon ik zonder abbelement kijken maar hoe zit het nu ?
Moet ik nu per jaar betalen of kan ik hem wisselen
icon

Beste antwoord door Susan_ 2 June 2019, 11:52

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi,

Het is tijd om een nieuwe FTA-ontvanger te kopen. Met zo’n ontvanger kan je blijven kijken naar NPO 1/2/3 en een aantal regionale zenders. Let op de nieuwe specificaties h.265 en/of HEVC.

Op de website Amazon.de kan je zoeken op DVB-t2 receivers. Bekende merken zijn XORO, Technisat, Strong en Philips.

Een insteekkaart is er niet meer, naar die had je vroeger ook niet nodig voor de NPO.

Alleen als je een moderne TV hebt, heb je geen aparte ontvanger nodig. Maar die nieuwe TV’s zijn nog niet zo heel lang op de markt. Grote kans dat jouw TV niet geschikt is voor DVB t-2 h. 265/ HEVC.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @De Bouwers, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Insteekkaarten werken sinds kort inderdaad niet meer, deze zijn allemaal vervangen door nieuwe Digitenne ontvangers met DVB-T2. Je kan alles lezen in het topic Klaar voor de toekomst: veranderingen bij Digitenne.

Indien je nog steeds geen abonnement hiervoor wil, dien je er zelf een aan te schaffen zoals Noordzee hierboven ook al aangeeft.

Heb je Internet en TV van KPN? Dan kan je een extra ontvanger toevoegen en kiezen voor Digitenne. Je betaalt dan, afhankelijk van je abonnement, niks extra's of € 5,00 per maand.

Heb je nog meer vragen, dan hoor ik het graag! 😉
Reputatie 7
Badge +28
@De Bouwers

Heb je al een FTA-ontvanger uitgezocht? Want dan kan je weer naar de NPO en de regionale zender kijken....

Zelf heb ik deze ontvanger in gebruik:
https://www.amazon.de/gp/switch-language/redirect.html?location=https%3A%2F%2Fwww.amazon.de%2FXoro-HRT-7619-FullHD-HEVC-T2-Receiver%2Fdp%2FB018JZR6E0&source=standards&ie=UTF8&language=nl_NL&tag=googdemozdesk-21&hvadid=181125189258&hvpos=1t1&hvexid=&hvnetw=g&hvrand=2596644344606976601&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=b&hvdev=c&ref=pd_sl_2c4mp63r7h_b

Voor de duidelijkheid: Na de aanschaf van deze (spotgoedkope) ontvanger, betaal je verder niets meer aan maandelijkse kosten.

Reageer