Beantwoord

Digitenne kapot

  • 19 May 2019
  • 21 reacties
  • 522 keer bekeken

Goedendag,

Mijn Digitenne, gaat ineens niet meer aan na het opnieuw opstarten. Ik snap er niks van. Maar dat ding is in geen mogelijkheid aan te krijgen. Wat moet ik doen?
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 21 May 2019, 14:46

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dat is niet zo best.

Heb je de ontvanger al is helemaal van de stroom afgehaald?
Ziteten alle kabels goed vast?
Daarna de stroom er weer op.
Zie je dan het Digitenne-menu op jouw TV verschijnen of zie je helemaal niets?
Ja, ja en heb ik gedaan. Nee er gebeurd niks want de Digitenne gaat ook niet aan. 😞
Reputatie 7
Badge +28
Vul dan even jouw profiel in op dit forum. Dan kan een moderator jou aan vervangende apparatuur helpen.
SN Sprockel ***@outlook.com

Admin: E-mailadres weggehaald ivm privacy
Voor dat ik je überhaupt kán helpen: welk type is het (zie voorkant)

zxv7200
rbx2800
tf6000
tf6500
smt-1000t
anders

Is er wat op de display te zien? Mijn tf6000 en zxv7200 starten ook als de stroom er af is geweest. Dus stekker erin en hij start op. De zxv en de rbx hebben ook een aan/uit schakelaar op de achterkant.

Zet in je forumprofiel ál deze gegevens. Die zijn allemaal nodig wil een KPN moderator je kunnen helpen.
voor- en achternaam, postcode + huisnummer, klantnummer, type ontvanger
Het is niet verstandig om privégegevens in een reactie te zetten. Dit forum is openbaar.
Met naam, postcode/huisnummer en klantnummer geef je toestemming aan de KPN moderator je gegevens in te zien.
Reputatie 7
Badge +28
@MevrouwGeenTV

Ik zie al wat staan in het forumprofiel, maar ik kan niet zien of alle (door Peter gevraagde) gegevens gevuld zijn.

Een moderator kan jou dan nu verder helpen.

ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat je al een ZTE ZXV7200 of een Rebox RBX2800 in huis hebt.
Als dat niet zo is, heb je nu nog een oud type Digitenne-ontvanger in huis. In dat geval kan je zelf de omwisseling regelen. Ga daarvoor naar deze website:
https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne-omwisselen.htm
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @MevrouwGeenTV. Welkom op het forum en bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik heb jouw abonnement erbij gepakt en zie dat er op dit moment geen Digitenne wordt afgenomen op dit adres. Ik heb het vermoeden dat het om interactieve tv gaat, klopt dat? Is de afstandsbediening van de ontvanger zwart, grijs of wit?
Reputatie 7
Badge +28
Goedendag,

Mijn Digitenne, gaat ineens niet meer aan na het opnieuw opstarten. Ik snap er niks van. Maar dat ding is in geen mogelijkheid aan te krijgen. Wat moet ik doen?


@Vikash Ze heeft het anders heel duidelijk over Digitenne. Het zal mij niets verbazen als het Digitenne-abonnement niet op dit adres stond geregistreerd.
Reputatie 7
Badge +21
@Noordzee Dat zou heel goed kunnen kunnen inderdaad.
@MevrouwGeenTV Zou je in dat geval het juiste adres aan mij kunnen doorgeven zodat ik een nieuwe Digitenne ontvanger kan toesturen?
Goedendag,

Ik ben bang dat ik verwarring heb veroorzaakt. En ik kan ook niet snel reageren want ik heb nu thuis geen wifi.
Het is een modem voor internet en interactieve TV. Is dat niet de digitenne of heft dit een andere naam? Excuses, maar ik vind het best verwarrend. Ik heb een witte afstandsbediening.

Met vriendelijke groet,

Sade Sprockel
Goedendag,

Ik ben bang dat ik verwarring heb veroorzaakt.
Het is een modem voor internet en interactieve TV. Is dat niet de digitenne of heft dit een andere naam? Excuses, maar ik vind het best verwarrend. Ik heb een witte afstandsbediening.

Interactieve TV heet Interactieve TV of kortweg I-TV (ITV mag ook). Digitenne is heel wat anders, dat werkt met een kleine antenne door de lucht.
Maar je hebt dus I-TV.
Vikash kan een omruil van de ontvanger verzorgen. Da's helemaal gratis via een afhaalpunt (van PostNL) of € 10 met koerier aan huis.

Ik heb een witte afstandsbediening.



En ik kan ook niet snel reageren want ik heb nu thuis geen wifi.

En geen wifi? Werkt het bedraad wel? Welk type modem heb je? H220N, v8, v9, v10, anders.
Reputatie 7
Badge +21
Ah oke, dus toch een Interactieve TV. Ik zal een nieuwe tv-ontvanger toesturen. Kan ik de ontvanger naar een servicepunt bij jouw in de buurt sturen of betaal je liever €10,- zodat de ontvanger bij je thuis wordt afgeleverd?

Is het WiFi probleem inmiddels al verholpen?
Ja, mijn excuses. Graag op een servicepunt in de buurt.
Ja, dank u wel!
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb zojuist een nieuwe tv-ontvanger naar het dichtstbijzijnde servicepunt (MultiShop in Spijkernisse) verstuurd. Woensdag 22 mei 2019, na 14.30, ligt het pakketje klaar en kan je de oude omruilen voor een nieuwe tv-ontvanger. De afstandsbediening hoeft niet retour. Laat je ons weten of het gelukt is met aansluiten?
Reputatie 7
Badge +28
Mooi dat alle verwarring ook weer uit de wereld is.

Veel plezier met je nieuwe DIGITENNE-ontvanger. 😅
Reputatie 7
Badge +28
@MevrouwGeenTV

Is het allemaal gelukt met de omwisseling. Heb je al beeld op de nieuwe ontvanger?
Reputatie 7
Badge +21
We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je inmiddels weer tv kan kijken. Anders weet je ons te vinden!
Mijn excuses! Heel erg bedankt voor jullie hulp. En ik kan inderdaad weer tv kijken.

Fijne dag!
Reputatie 7
Badge +21
Wat goed dat het probleem inmiddels verholpen is. Graag gedaan @MevrouwGeenTV!
Goedendag,

Zou mijn naam en emailadres uit dit forum verwijderd kunnen worden? Ik heb hier problemen mee.

Met vriendelijke groet
Reputatie 7
Badge +28
Je kunt ook in het eerste bericht van dit topic de button topic volgen uitdoen.

Reageer