Beantwoord

Digitenne kastje defect

  • 6 October 2019
  • 21 reacties
  • 262 keer bekeken

Reputatie 1
Éen van mijn digitenne kastje is defect. Ben er achter gekomen door mijn tweede kastje te verwisselen van de andere.
Graag ontvang ik een nieuw exemplaar.
icon

Beste antwoord door Martin van Dam 19 October 2019, 10:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Martin,

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos. Uiteraard graag het CAS-ID-nummer van het defecte kastje.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Martin van Dam, welkom! Goed dat je ze even omgewisseld hebt om het te controleren! Wat is er precies defect? Wil je inderdaad, zoals Noordzee vraagt, je gegevens invullen mét het CAS ID van het defecte kastje? Dan stuur ik je een nieuwe toe.
Reputatie 1
Hallo Martin,

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos. Uiteraard graag het CAS-ID-nummer van het defecte kastje.

Beste Noordzee,
Bedankt voor je snelle reactie.
Mijn gegevens zijn aangepast in het Forum

Met vriendelijke groet.
Martin
Reputatie 1
Ha @Martin van Dam, welkom! Goed dat je ze even omgewisseld hebt om het te controleren! Wat is er precies defect? Wil je inderdaad, zoals Noordzee vraagt, je gegevens invullen mét het CAS ID van het defecte kastje? Dan stuur ik je een nieuwe toe.

Maricia,

Zojuist op Noordzee gereageerd.
Het probleem is hij zoekt geen zenders, wel met degene die ik verwisseld heeft.
Reputatie 7
Badge +28
Mooi, dan kan @Marcia_ jou een nieuwe ontvanger opsturen.
Reputatie 7
Badge +30
Yes, bij dezen in orde gemaakt. Je krijgt de gegevens voor wat betreft de aflevering in een privébericht toegestuurd. Belangrijk: stuur de antenne niet mee. Je krijgt alleen een nieuwe ontvanger 🙂.
Psst. Ook de afstandsbediening houden! 😄
Reputatie 7
Badge +28
@Martin van Dam

Heb je de nieuwe ontvanger inmiddels ontvangen?
Zijn alle problemen nu opgelost?
Reputatie 1
Reeds alles aan gesloten, heb nauwelijks geen antenne ontvangst. Heb alleen 4,5,6,7 en 8
Hen nog nooit zo'n slecht ontvangst gehad als nu. Voorheen nooit geen problemen met digitenne
Reputatie 7
Badge +28
Probeer dit nog even een keer:

1/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.
2/ Haal de ontvanger even vijf seconden van de stroom.
3/ Ontvanger (en TV) weer aandoen.
4/ Ga via het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
5/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Als dit niet helpt, dan heb ik een paar vragen:

Wat voor type antenne gebruik je?
Staat de antenne binnen of buiten?
Reputatie 1
Hen uitgebreid zoeken gedaan maar nog het zelfde.
Heb een zwarte antenne
Reputatie 7
Badge +28
Wat gebeurt er als je de twee ontvangers omwisselt?

En wat betreft de antenne, heb je deze?:

Reputatie 1
Nee.... Heb deze en zoals voorheen bij het raam geplaatst

Reputatie 7
Badge +28
Ik hoop dat Marcia dan ook jouw antenne wil omwisselen. De nieuwe antenne werkt beter dan jouw huidige antenne.

Lukt het jou om de antenne buiten te plaatsen? Want daar is een speciale montageset voor. (Zie mijn foto)
Reputatie 1
Dank hoop ik idd dan ook dat Marcia dat wilt regelen, want een antenne buiten gaat niet lukken. En dat heb ik ook nooit hoeven doen zo lang ik digitenne gebruik.
Vlg mij al zeker 10 jaar
Reputatie 7
Badge +28
Het is nu weekend, ik verwacht dat @Marcia_ uiterlijk morgen wel weer aan het werk is.
Reputatie 7
Badge +30
Hier ben ik! Een nieuwe antenne én montageset komen er binnen twee werkdagen aan! Wil je ons nog even laten weten of het daarmee opgelost is?
Reputatie 7
Badge +28

En@Martin van Dam ,

 

Hoe werkt de nieuwe Funke V5 antenne? Heb je nu een betere ontvangst nadat je de antenne goed hebt uitgericht? 

 

Reputatie 1

Beste Noordzee,

Het werkt nu helemaal goed, bedankt voor de snelle en goede service 👌🏼

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan. :ok_hand_tone3:  Veel plezier met de nieuwe spullen. 

Reputatie 1

Bedankt!