Digitenne kastje huren voor niks??

• 18 april 2013
  • 5 reacties
  • 12571 keer bekeken

Reputatie 2
Afgelopen week belde ik met de KPN over het feit dat ik een lopend digitenne huur contract wilde opzeggen. In de eerste instantie wist ik niet het juiste typenummer van de digitenne-tuner. Bij navraag echter bij kpn wisten zij niet eens welk type ik had (!? iets huren en zij weten niet eens wat je huurt?). Hmm okay, dus jullie weten niet welk type ik huur? Nee, ik zeg hoezo? nou omdat niet alle tuners geretourneerd hoeven te worden? als iemand de huur opzegt? vanwege de ouderdom...

Ik zei toen al, is het dan niet vreemd dat wanneer er iets afgeschreven is de klant toch elke maand lekker 4.07 incl btw elke maand moet betalen voor iets wat allang is afgeschreven door de kpn? Ik vind het wel een beetje rieken naar oplichting... ja daar zit wel wat in zei de 1e persoon van kpn.

Moraal is dus, dat wanneer je een huur contract van digitenne gaat opzeggen (na het 1e jaar) alleen de kaart retour moet en de digitenne tuner type 6000 niet eens geretourneerd hoeft te worden vanwege de ouderdom en afschrijving. Oftewel je betaald als klant gewoon net zo lang huur totdat je zelf wakker wordt na een telefoontje naar kpn!

Ik vind het vreemd dat de klant nog steeds 4,07 per maand moet betalen, voor iets wat allang is afgeschreven. Ik heb een gratis abbonement omdat ik ook Interactieve TV heb dus dat valt dan al mee. Ergens voel ik mij gewoon genaaid door de kpn!

Graag vanaf de vervaldatum van mijn tuner, dus gewoon even de overige maanden overbodige huur terug storten! KPN!, iets wat ik nu mag houden omdat hij te oud is om opnieuw uit te geven? Dan kan je ook met terugwerkende kracht even het huurgeld terug storten!. 

5 reacties

Reputatie 3
Badge
Als geen smartcard hebt maar wel nog je kastje, kun je altijd nog (gratis) Nederland 1,2,3 + regiozender ontvangen. 

Dus wellicht is die 4,07/mnd voor het verzorgenvan het het signaal van al die andere zenders??

Reputatie 2
Hoi Dick !

Nee de 4,07 is echt zuiver en alleen voor de huur van het digitennekastje zelf. Het abbonement heb ik wel gratis omdat ik ook Interactieve TV heb! Als ik het contract laat stoppen, moet ik wel hun kaartje retourneren. Vraag ik mij af of je wel gewoon een ander kaartje kan activeren?? :@

Reputatie 1
Badge
Ja dat kan: Als je reeds een Digitenne kaartje in je bezit hebt (omdat je bijvoorbeeld je decoder in het verleden gekocht hebt via zo'n kooppakket), dan kun je die laten koppelen aan je ITV pakket.

Reputatie 2
De essentie van mijn verhaal is, dat wanneer ik niet opzeg ik doodleuk gewoon tot sint juttemis gewoon 4,07 in rekening gebracht krijg voor iets wat allang is afgeschreven. Dat een ander kaartje van KPN geregistreerd en geactiveerd kan worden op mijn ITV-Internet abbonnement is mij geheel duidelijk.

Ik heb itv en via via een digitenne kastje gekocht met kaart.Wilde het laten activeren en moest €25,- activatiekosten betalen en ook nog eens €4,- per maand huur terwijl ik geen kastje van ze heb.Snap er niet veel meer van maar dat heb ik dus niet gedaan......hoe nu verder???

Reageer