Beantwoord

Digitenne kastje niet te resetten

  • 2 September 2019
  • 6 reacties
  • 2632 keer bekeken

De Digitenne decoder ZXV7200 is niet te resetten zonder beeld. Update werkt niet en wil het kastje resetten dus druk 5sec op menu knop, op het kastje uiteraard, en dan gelijk daarna op ok maar alleen het scherm wordt blauw maar kom niet in het menu. Heb nu geen beeld. De decoder blijft proberen de update binnen te halen en na 2 minuten geeft hij storing E83. Iemand ervaring hiermee?
icon

Beste antwoord door Noordzee 7 September 2019, 14:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hij lijkt behoorlijk vastgelopen.
Hmm 🤔
Al even de stroom eraf gehad? Zo'n 30 sec. minimaal.

N.B. die 5 sec. is een minimum. Beter een seconde of 6 à 7 lijkt me.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @NautaB, welkom! Wat vervelend dit, zeg! Heb je, zoals Peter adviseert, de stroom er al eens af gehad? Mocht dat geen soelaas bieden, help ik je graag verder. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode+ huisnummer en evt. klantnummer(s)? Als je onder 'persoonlijke opmerkingen' ook je CAS ID vermeldt, ga ik voor je aan de slag.
Reputatie 7
Badge +28
@NautaB

De laatste weken komen er geregeld meldingen hier op het forum van klanten die deze foutcode te zien krijgen.

Inmiddels weten we hier op het forum dat vaak de Digitenne-ontvanger kapot is en vervangen moet worden.

Maar probeer eerst even deze procedure:

1/ Haal de ontvanger volledig van de stroom af.
2/ Na ongeveer vijf seconden de stroom weer op de ontvanger (en op de TV)
3/ Ga via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen.
4/ Voer dan de gevraagde software-update uit.
5/ Daarna opnieuw zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
6/ Laat de ontvanger daarna een uurtje aanstaan zodat de abonnementsstatus kan verspringen van NEE naar JA.

Stappen 4 en 5 kun je desgewenst omdraaien.

Vaak lukt het echter niet om bovenstaande procedure uit te voeren, als je last hebt van foutcode E83.

Marcia wil dan graag jouw ontvanger omruilen voor een goed werkend exemplaar. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, zie ik. Heb je op een andere manier contact met ons gehad Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het ons hier gerust weten.
Bedankt allen we hebben idd het kastje omgeruild en het probleem lijkt nu opgelost. Wel vreemd want het was al het 2e kastje met dit probleem.
Reputatie 7
Badge +28
Fijn dat je nieuwe ontvanger nu wel goed werkt ! Veel plezier met het nieuwe Digitenne.