Beantwoord

Digitenne kastje nog steeds heel traag bij zender zoeken.

  • 24 October 2020
  • 18 reacties
  • 112 keer bekeken

Ongelooflijk hoe lang het duurt dat bij het kiezen van een zender deze ook echt in beeld komt. 

Reeds meerder malen naar fabrieksinstellingen terug gezet en zenders opnieuw laten zoeken geen resultaat.

Het komt voor dat er op het kastje kanaal 1 staat, op de tv rechts boven 5 en in het menu kanaal 2 staat, geweldige software??

Het verbaasd mij ook dat deze klacht niet bij het storing overzicht op de site staat.

icon

Beste antwoord door Noordzee 24 October 2020, 13:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Walterbab ,

Dit is niet normaal. Er komt ooit nog wel een software-update, maar jouw ontvanger lijkt mij niet in orde.

Een moderator wil jou vast een nieuwe ontvanger toesturen. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Beste ik heb twee kastjes en doen beide het zelfde.

Reputatie 7
Badge +28

Je kunt ook de komende software-update afwachten. De huidige versie is 34, maar er komt ooit een nieuwe versie waarin veel verbeteringen zijn aangekondigd. 

Hallo ik de gegevens aangevuld. En wil weleens een ander kastje proberen.

Zijn er nog vragen hoor ik dat graag.

 

Groetjes Walter

Reputatie 7
Badge +28

Ok, er komt hier vanzelf een moderator langs. Hou rekening met een wachttijd van ongeveer vijf dagen.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Walterbab, welkom! Ik wil inderdaad wel eens proberen een ontvanger om te ruilen. Wil jij daarvoor nog een (mobiel) telefoonnummer in je profiel zetten? Dat kan onder persoonlijke opmerkingen. Die moet ik namelijk invoeren om de bestelling te kunnen voltooien. Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt. 

Ik heb het telefoonnummer geplaatst.

Groetjes Walter

Reputatie 7
Badge +30

Heel fijn! Ik stuur je een privébericht met de gegevens die je nodig hebt voor het omruilen. Let erop dat je de antenne niet omruilt. Alleen de ontvanger met CAS ID 9111 op het eind. 

Reputatie 7
Badge +28

@Walterbab 

Hoe werkt jouw nieuwe ontvanger? 

Hoi het nieuwe kastje is inderdaad sneller, tot nu toe.

Dus wil het nog even aanzien.

Ik heb alleen nog problemen met de ontvangst. Wellicht dat ik de antenne te kort op het huis heb gemonteerd.

Groetjes Walter

Reputatie 7
Badge +28

Draai de richting van de antenne wat bij. De antenne is behoorlijk richtingsgevoelig.

Hallo de ontvangst blijft gewoon slecht.
Reeds meerdere keren terug naar fabrieksinstellingen gezet, dan gaat het weer even beter. Maar daarna weer traag, en/of beeld valt weg.
Raar is dat ik soms na het terug zetten naar fabrieksinstellingen ook allemaal duitse zenders krijg????
Ook met buiten antenne gedraaid heeft geen positief gevolg.
Wat kan ik nu nog doen??
Groetjes Walter

Reputatie 7
Badge +28

@Walterbab 

Wat voor type buitenantenne gebruik je? Heb je al de Funke V5? 
 

 

Nee ik heb de oude grijze antenne nog.

Maar hoe kom ik aan die Duitse zenders???

Reputatie 7
Badge +28

De Duitse zenders krijg je er gratis bij. Die kun je alleen naar ontvangen als je in de buurt van de grens woont. 
 

Ik adviseer @Marcia_ om jou de nieuwe Funke V5 te sturen inclusief buitenmontageset. 
Want met die antenne ga je een betere ontvangst krijgen. 

Oké  dan wacht ik even af.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Walterbab, goed dat je je weer meldt! Ik heb, zoals Noordzee aangeeft, een antenne met buitenmontageset voor je besteld. Die heb je binnen twee werkdagen via de post binnen! Laat je nog even weten of het daarmee opgelost is?

Hallo antenne ontvangen en geïnstalleerd. Nu maar even afwachten.