Beantwoord

Digitenne kastje ontzettend traag:(

  • 14 January 2020
  • 24 reacties
  • 392 keer bekeken

Hallo,

Jaren lang heb ik van digitenne genoten. Geen kasje, geen kabel zonder gedoe tv kijken. Gewoon met een insteekkaart. Helaas heeft kpn besloten om te stoppen en ik moest overstappen naar een kastje om gebruik te maken van digitale tv via kpn. Wat mij nu met de dag meer en meer irriteert is de snelheid als je zapt tussen zenders en/of kastje opstart. Wat is dat ding toch traag! Duurt 5 sec voordat een zender en geluid geladen is. Heb meerdere malen teruggezet naar fabrieksinstellingen. Ontvanger heeft 100% ontvangst en de laatste update staat erop maar is zo traag als het maar kan. Vindt dit een grote stap terug. Nu heb ik alles gelezen en alle tips gebruikt en wil een andere merk kastje proberen voordat ik opzeg en overstap maar wil kpn nog een kans geven.

@admin kun je mij daarmee helpen?

Het merk kastje dat ik gebruik is een zxv7200. 

Casnr ***********

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 16 January 2020, 22:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

 

Badge +19

Kpn heeft dit niet besloten. Het was een eis van de overheid. Zo simpel als het was wordt het nooit meer. De antenne moet echt goed uitgericht worden. Het komt tot op de cm. Net als bij de satellietschotel. Eigenlijk ontkom je niet aan een buitenantenne. Helaas maar waar.

Zoals gezegd heeft de antenne reeds 100% signaal dus hoe goed moet ik het nog uitrichten Joep1965 om 110% te krijgen?

Ligt gewoon aan de kaste en niet aan het signaal

 

Badge +19

Ik lees net in een ander topic dat er ook andere ontvangers zijn. Wacht hier op een medewerker die gaat je helpen. Doorgaans reageren ze binnen 48uur. Zomaar uit nieuwsgierigheid...waarom digitenne en geen itv?

Reputatie 7
Badge +28

@AC007 

Het lijkt erop dat jij niet het allerbeste kastje ontvangen hebt. Het omruilen voor een nieuwe ontvanger zou wel eens de oplossing kunnen zijn. 

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

@Joep1965 : Digitenne Rules ! đŸ˜œ

Jaren lang heb ik van digitenne genoten. Geen kasje, geen kabel zonder gedoe tv kijken. Gewoon met een insteekkaart. Helaas heeft kpn besloten om te stoppen en ik moest overstappen naar een kastje om gebruik te maken van digitale tv via kpn. Wat mij nu met de dag meer en meer irriteert is de snelheid als je zapt tussen zenders en/of kastje opstart. Wat is dat ding toch traag! Duurt 5 sec voordat een zender en geluid geladen is. Heb meerdere malen teruggezet naar fabrieksinstellingen. Ontvanger heeft 100% ontvangst en de laatste update staat erop maar is zo traag als het maar kan. Vindt dit een grote stap terug. Nu heb ik alles gelezen en alle tips gebruikt en wil een andere merk kastje proberen voordat ik opzeg en overstap maar wil kpn nog een kans geven.

Het is een bekend fenomeen dat TV waar geld mee verdient moet worden onder druk staat en dat vertaalt zich o.a. naar low-budget hardware. Als ik het zo lees is er al je eenmaal naar een zender kijkt verder geen probleem of storing, maar vind je het zappen te langzaam. Dat vind ik ook, maar ik vraag me dan af waarom je snel wilt zappen.

Schijnbaar bevalt het je vaak niet wat je op de vele TV zenders ziet. Als het reclame is wat je niet bevalt, dat is nu juist wat je geacht wordt te kijken, anders valt er voor commerciële TV niks meer te verdienen. Het is eigenlijk niet in het belang van mensen als John de Mol en anderen die commerciële TV produceren dat je snel kan zappen.

Om de haverklap terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft overigens alleen maar nadelig effect op de algehele snelheid van apparaten met hoofdzakelijk software die het werk moet doen. Juist na het moment van fabrieksreset moet een apparaat veel extra werk verzetten voor heropbouw van allerhande interne zaken, wat het nog veel trager maakt, letterlijk, maar helemaal subjectief natuurlijk.

 

@Noordzee mijn gegevens zijn up2date in mijn profiel

 

@tmoesel ben ik totaal niet met je eens. Digitenne met de c module was rap met zappen. Nu is het gewoon traag om van tv kijken te genieten. Als ik zap dan krijg ik  gelijk zwart beeld want de zender en geluid moet eerst laden dus over wat je zegt dat er geacht wordt dat je reclame moet zien is onzin. Ligt gewoon aan de goekope hardwere dat gebruikt is in de zxv7200. Dit is niet klaar voor de toekomst maar een stap acheruit

@tmoesel ben ik totaal niet met je eens. Digitenne met de c module was rap met zappen. Nu is het gewoon traag om van tv kijken te genieten. Als ik zap dan krijg ik  gelijk zwart beeld want de zender en geluid moet eerst laden dus over wat je zegt dat er geacht wordt dat je reclame moet zien is onzin. Ligt gewoon aan de goekope hardwere dat gebruikt is in de zxv7200. Dit is niet klaar voor de toekomst maar een stap acheruit

Lineraire TV ansich is al niet toekomstzeker, dus de hardware daaromtrent defacto ook niet. Je kan het beter maar zo goed koop mogelijk houden. Je mag zeker een ander mening hebben. De gedachte is dat je minder snel en minder vaak gaat zappen omdat het zappen zo moeizaam gaat, dus dan is de kans dat je uiteindelijk toch wat meer reclame hoort groter.

KPN zal ongetwijfeld wel berekeningen hebben gedaan en dit is wat het is. Snel zappen kan prima, maar dan hangt er een heel ander prijskaartje aan de hardware. Als het niet bevalt, moet je het gewoon opzeggen en iets nemen wat jouw wel bevalt. Dat is de harde commerciële werkelijkheid tegenwoordig.

Opzeggen kan later nog maar wil ik Rebox eerst uitproberen ipv zxv7200

@admin help mij aub

Reputatie 7
Badge +28

Er komt hier vanzelf een moderator langs. Maar het is niet zeker dat je dan een Rebox gaat ontvangen. De keuze voor het type ontvanger is niet aan te sturen.  

Reputatie 7
Badge +20

Hi @AC007!

Wat jammer dat de Digitenne zo tegenvalt bij jou, de nieuwe ontvangers en het nieuwe signaal zouden juist een verbetering moeten opleveren ten opzichte van de oude situatie.

Het klopt dat een ontvanger iets trager is bij het zappen dan je met de insteekkaart gewend zult zijn geweest,  zoals jij het omschrijft klinkt het echter wel héél erg hinderlijk. 

Ik vind het fijn om te horen dat je ons nog een kans wilt geven en zou graag een omruiling voor een andere ontvanger in gang zetten. Het is niet mogelijk om een specifiek soort ontvanger aan te vragen, maar je zult wel een ander exemplaar ontvangen dat hopelijk minder traag is :slight_smile:

Het adres dat je door hebt gegeven, is niet het adres waar het abonnement op geregistreerd staat. Ik gok dan ook dat jullie verhuisd zijn, nadat het Digitenne abonnement af is gesloten, en dat het abonnement nog op een oud adres is blijven staan. Hierdoor is het voor mij nu niet mogelijk om de omruiling van de ontvangers in gang te zetten. Het abonnement zal zodoende eerst verhuisd moeten worden naar het juiste adres. Zou je het volledige nieuwe adres inclusief straatnaam en plaatsnaam in willen vullen in het veldje voor de persoonlijke opmerkingen in je profiel? En mij hier een een seintje willen geven als je dat hebt gedaan?

Dag @Maja_  mijn adres in mijn profiel klopt woon er inmiddels 5 jaar op dit adres. Het apparaat had ik  vorigjaar ook op dit adres ontvangen en heb n digtenne abb al een ruime tijd (toen het slechts 12.50 euro kostte geloof ik) Ik ben iemand dat vaak plakt aan een abb en niet om de haverklap overstapt 

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dan ben je inderdaad al een poosje klant bij ons:smile::green_heart:

Zou je eens kunnen controleren of dat adres ook op de facturen staat die je elke maand van ons ontvangt? Ik zie daar een volstrekt ander adres staan dan in je profiel, dus ik ben benieuwd waar dit verschil vandaan komt:slight_smile:

@Maja_  ik krijg de facturen digitaal en betaal via AI. Zojuist de facturen bekeken en het adres op het factuur is mijn oude adres  (nog van mijn ouders) waar ik jaren niet meer woon 

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dan is het adres gelukkig wel verklaarbaar!

Je abonnement staat dus nog geregistreerd op het adres van je ouders, de wijziging naar het juiste adres kan ik helaas niet voor je doorvoeren, alleen onze speciale verhuisdesk is hier toe in staat. Zou je hiervoor willen bellen met 0800-0402 en dan ‘verhuizen’ in willen spreken als reden van je telefoontje?

Zodra het adres gewijzigd is, mag je mij weer een seintje geven. Ik zal er dan voor zorgen dat je een andere ontvanger krijgt!

Reputatie 7
Badge +20

Is het al gelukt om het adres te wijzigen @AC007? Of heb je daarbij ook al direct geregeld dat er een andere ontvanger is verzonden en heb je mijn hulp niet meer nodig? Hoor het graag!

Hoi @Maja_  het adres heb ik laten wijzigen. Wil je het apparaat nog regelen voor mij?

Reputatie 7
Badge +20

Ah, ik zie inderdaad dat dit in 1 van de systemen al verwerkt is, 2 andere relevante systemen lopen daar een beetje op achter. Ik verwacht dat je verhuizing in die systemen morgen helemaal af is gerond!

Zodra het lukt om de omruil van de ontvanger in gang te zetten, hoor je weer van mij:slight_smile:

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb een logistiek proces opgestart!

Je zult hier een sms over ontvangen met alle relevante informatie, hierin wordt uitgelegd dat de nieuwe ontvanger morgen afgehaald kan worden bij een PostNL servicepunt, in ruil voor je oude. Het gaat daarbij alleen om de ontvanger en de stroomadapter, de antenne en afstandsbediening werken ook met de nieuwe ontvanger.

Ik hoop dat het een Rebox wordt of toch in ieder geval een exemplaar dat minder traag is:slight_smile:

Reputatie 7
Badge +20

Hi @AC007, hoe gaat het met de nieuwe ontvanger? Hoor het graag :slight_smile:

Hoi @Maja_  nieuwe ontvanger (Rebox) is geĂ¯nstalleerd en in gebruik. Het zappen en laden duurt gemiddeld 2.5 sec. Een stuk sneller dan mijn oude kastje dat tenminste 5sec duurde. Ik ben weer blij :)

Dank je wel voor het regelen!

:thumbsup_tone2::thumbsup_tone1:

Reputatie 7
Badge +20

Ah, top dat het toch behoorlijk scheelt!:smiley:  Mooi dat je nu weer blij bent, graag gedaan:blush: