Beantwoord

Digitenne kastje wil niet meer uit gaan

  • 28 March 2020
  • 29 reacties
  • 290 keer bekeken

Badge

Mijn digitenne kastje gaat niet meer uit met de afstandbediening maar ook niet met de knopjes eropzodra ik de uit knop gebruik. kan ik daarna niks meer,nieuw kastje en afstandbediening zelfde probleem..help

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 10 April 2020, 14:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Ikkeenjij ,

Begrijp ik nu goed dat je al een ander kastje thuis gestuurd hebt gekregen en dat je daarmee hetzelfde  probleem hebt? Dat is wel heel uitzonderlijk! :astonished:

Is het anders een idee om jouw Digitenne-ontvanger aan te sluiten op een stekkerblok waar zo'n aan/uit-knopje op zit? Want dan kun je met dat knopje de ontvanger aandoen en weer uitdoen?

Als je dit geen goed idee vindt of als dat niet mogelijk is, dan is de enigste oplossing om weer een andere ontvanger aan te vragen. 

Dat kan hier op het forum. 

 

Badge

Als ik de rode uit knop op de afstandbediening gebruik doet het kastje daarna niks meer. 

Ook de knopjes op de ontvanger doen niks. 

Reputatie 7
Badge +28

Die rode knop dan ook niet meer gebruiken als het je lukt om met een stekkerblok te werken.

Badge

Ja luister eens dat, vind ik geen goede oplossing zoizo moet ik dan steeds achter de kast.

En dit probleem is  vrijdag opeens ontstaan. 

Reputatie 7
Badge +28

Dan wordt het waarschijnlijk toch weer omwisselen : Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Badge

Gedaan

Reputatie 7
Badge +28

Dan komt hier vanzelf een moderator langs. Vanwege de drukte kan dit wel enige dagen duren. 

 

Badge

Hier thuis? krijg ik daar een bericht over ?en voor wie zij  de kosten van de monteur ?

 

Reputatie 7
Badge +28

Nee, hier op het forum. Er komt sowieso geen monteur lang als er besloten wordt om een kastje om te ruilen. 

Badge

Oké

 

Da's toch wel sterk dat je 2 kastjes achter elkaar hebt met hetzelfde probleem.
Dan denk ik snel aan een andere oorzaak, maar wat, heb je de voedingsadapter ook gewisseld ?
En haal de kabel naar de TV er eens uit voor het experiment, en de antenne kabel gaat in een stuk naar de antenne ?
Allemaal wellicht vergezocht maar toch.
Ook een instinker is een andere afstandsbediening waar van een knopje ingedrukt blijft, maar, ook niet erg waarschijnlijk in deze.

Badge

Nieuwe stekkers erin geen verandering. 

Nog steeds als we rode uitknop op afstandbediening gebruiken kunne we daarna niks meer met de afstandbediening

Badge

Ook al paar x opnieuw verwijderd en toegevoegd op de tv. 

Geen resultaat.

 

Badge

Iemand nog ideeën?

 

Reputatie 6
Badge +7

Terugzetten van fabrieksinstellingen al een keer gedaan? via menu - instellingen -
Ook kan je eens proberen om je kastje aan en uit te zetten zonder dat de televisie aan het kastje is aangesloten met de HDMI kabel. Als dat wel werkt eens een andere HDMI kabel proberen.

Reputatie 7
Badge +28

Goed idee @waltervl !  Je weet inderdaad maar nooit. 

Maar ik vrees dat teruggaan naar de fabrieksinstellingen en daarna weer uitgebreid zenders zoeken niet de oplossing gaat geven voor de rode knop.

@Ikkeenjij 

Ik denk dat je de ontvanger voor zolang het duurt maar gewoon aan moet laten staan en alleen jouw TV dus dan uitdoet. 

Het wachten op een moderator kan nu lang niet meer duren. Vandaag of morgen verwacht ik er hier één. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Ikkeenjij,  heb je de ontvanger al teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Heeft dat nog geholpen? Zo niet, dan ga ik de ontvanger omwisselen. 

Badge

Bart_Z ik zal het zo proberen. 

Badge

Fabriek instellingen geen verbetering.

Andere afstandbediening werkt daarna ook niet met en.meer op dat kastje.

 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is balen. Ik zie nu alleen dat ik nog de laatste letter van jouw postcode mis. Wil je die nog even toevoegen aan jouw Forumprofiel en mij een seintje geven. Dan ruil ik de ontvanger voor je om. 

Badge

Gedaan. 

Jij denkt daar het daarna opgelost is?

Reputatie 7
Badge +28

Dat lijkt me wel. Het zal toch niet zo zijn dat drie verschillende ontvangers dit super zeldzame probleem hebben. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie nu dat je 28 maart nog een nieuwe ontvanger hebt gehad. Is dit de ontvanger die het probleem heeft? Want die is nog maar net nieuw.

Badge

Ja zelfde probleem met nieuwer kastje

Reputatie 6
Badge +7

Al mijn tip om het eens zonder HDMI kabel te proberen gedaan? Of met een andere HDMI kabel.Baat het niet dan schaadt het niet.