Digitenne: kijken en opnemen tegelijk?

• 26 november 2014
  • 6 reacties
  • 1841 keer bekeken

Goedemiddag!

Tot nu toe keek ik Digitenne met behulp van de ingebouwde kaartlezer in mijn TV. Echter was dat niet handig met opnemen en daarom heb ik besloten een VU+ Duo2 aan te schaffen. Dit is een losse ontvanger met 2 DVB-T tuners en ik hoopte daarmee een programma te kunnen opnemen en een tweede programma te kunnen kijken.
Nu lukt dit ten dele. De opname loopt, en er wordt ook keurig naar de tweede tuner omgeschakeld als ik van zender wissel, maar het beeld blijft zwart. Dit lijkt me een probleem met het decoderen te zijn.

Kan de Digitenne-insteekkaart wel 2 decoderingen tegelijkertijd aan?

Met vriendelijke groet,

Rob.

6 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Hallo Rob,

Ik ken de ontvanger die jij hebt niet, maar ik heb zelf een Topfield met DVR voor digitenne. Deze kan 2 programma's tegelijk opnemen en je kan ook tv kijken, maar er is een beperking die jij wellicht met 1 programma hebt.

Digitenne is verdeeld in 5 bouquetten. Als ik een programma van bouquet 1 en van bouquet 2 tegelijk aan het opnemen ben, dan kan ik alleen naar de zenders van deze 2 bouquetten kijken. (voorbeel opnemen Ned 1 en RTL4, dan alleen voor verder kijken Ned1,2,3,RO en RTL 4,5,7, SBS6 en Net5 beschiikbaar). De andere drie bouquetten gaan dan op zwart.

Misschien kun je als je opneemt bij jouw ontvanger alleen maar naar dat betreffende bouquet kijken?

Misschien heb je hier iets aan. In ieder geval is het voor de smart-card geen probleem voor zover ik weet.

m.vr.gr. Koos

Reputatie 7
Keenoncoolstuf schreef:

Kan de Digitenne-insteekkaart wel 2 decoderingen tegelijkertijd aan?

Lijkt me wel. Ik heb een (stok)oude twin tuner van KPN (samsung) staan. Die geeft ook twee signalen met één kaart.

Verder was daar wél een antennedoorverbinding aan de achterzijde nodig voor de tweede tuner. Met heel kort coax kabeltje. Mss ook zoiets bij jouw apparaat?

Met de HIER vermelde informatie over je ontvanger kom ik, wat jouw probleem betreft, niet verder, helaas.

Dat doorluskabeltje zit ertussen. Zoals gezegd: beide tuners hebben beeld.

Alleen als een gecodeerde zender wordt opgenomen kan ik niet simultaan een andere gecodeerde zender kijken.

FTA werkt wel...

Reputatie 7
keenoncoolstuff schreef:
Dat doorluskabeltje zit ertussen. Zoals gezegd: beide tuners hebben beeld.

Alleen als een gecodeerde zender wordt opgenomen kan ik niet simultaan een andere gecodeerde zender kijken.

FTA werkt wel...

Hmm. Klinkt beetje als een beperking van het apparaat. Of zitten er misschien meer cardslots in het apparaat (1 voor elke tuner bv.). Bep. multisysteemtuners (voor bv sat, dvb-t en dvb-c) hebben ook meerdere slots.

Maar...

keenoncoolstuff schreef:

Tot nu toe keek ik Digitenne met behulp van de ingebouwde kaartlezer in mijn TV.

Vraag nog een digitenne-smartcard aan en stop die dan in je tv. Je kunt er 3 hebben.

Nou, het is opgelost. CCcam geactiveerd, Conax-kaart in de smarktkaartlezer: NIKS.  Dan maar scam geïnstalleerd en getest en daarmee werkt het. Zonder verdere configuratie of wat dan ook. Ben nu al 2 verschillende zenders aan het opnemen en kan tegelijkertijd een andere kijken. Ideaal...

Bedankt voor het meedenken!

Reputatie 7
Hmm, CCcam... scam... dit wordt mij iéts te technisch.

Geen smartcard nodig? :S

Reageer