Beantwoord

Digitenne kosten

  • 30 April 2019
  • 21 reacties
  • 536 keer bekeken

Ik lees op internet dat je 5 euro betaald voor digitale als je al een tv abonnement hebt van KPN. Thuis hebben we een abonnement. Hoe kan het dan dat we nu 15 betalen voor digitenne
icon

Beste antwoord door Susan_ 12 May 2019, 10:02

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Ik lees op internet dat je 5 euro betaald voor digitale als je al een tv abonnement hebt van KPN. Thuis hebben we een abonnement. Hoe kan het dan dat we nu 15 betalen voor digitenne
Heb je dan ook interactieve TV van KPN dan? Als dat niet zo is alleen mobiel van KPN dan geldt die € 5,- p.m. niet.
Thuis hebben we een interactieve tv abonnement
Ik kan niet in het systeem kijken maar als je € 15 betaalt voor Digitenne dan zou je dus 3 (drie) Digitenne ontvangers in huur erbij moeten hebben. En zeker 1 Interactieve tv ontvanger via je alles-in-een abonnement

Misschien handig je gegevens in je forumprofiel te zetten voor de KPN medewerker hier. Die kan vervolgens precies zien hoe het nu zit. Direct zodra er een aan je vraag toe komt.
Reputatie 7
Badge +28
Vermoedelijk meerdere klantnummers? Zou een beetje zonde van het geld zijn.
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @Marina1975, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Zoals je het omschrijft, heb je apart een Internet en TV abonnement én apart een Digitenne abonnement.. Zou je beide klantnummer(s) willen noteren bij jouw gegevens? Dan kan ik het een en ander uitzoeken, en eventueel ook een oplossing bieden (wellicht kan het samengevoegd worden, wel afhankelijk van het aantal ontvangers van beide abonnementen).
Digitenne *
Thuis *

Aalvast bedankt voor het uitzoeken

*Admin: klantnummers verwijderd i.v.m. privacy.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Marina1975, ik heb het even uitgezocht. Je hebt inderdaad 2 abonnementen los van elkaar, met 2 klantnummers. Het is mogelijk om de klantnummers samen te voegen, zodat je in de toekomst minder kosten hebt. Als we het gaan samenvoegen zal de ontvanger van Digitenne € 5,00 per maand gaan worden, en betaal je voor het abonnement zelf niks. Het zal dan ook één factuur worden.

Wil je me laten weten of ik het kan doorvoeren voor je?
Nou graag Susan. Ik betaal dus al een behoorlijke tijd te veel.
Reputatie 7
Badge +28
Vermoedelijk meerdere klantnummers? Zou een beetje zonde van het geld zijn.


Dat scheelt je toch mooi 12 euro per maand. 😎 Want anders zou je per 1 juni 2019 17 euro per maand gaan betalen voor Digitenne.
Reputatie 7
Badge +21
@Marina1975 ik heb een Digitenne ontvanger aangevraagd onder je Alles-in-1 pakket. Deze ontvang je een dezer dagen. Ik zal het verzoek indienen om je Digitenne abonnement op te laten zeggen.

Even een controlevraag, gebruiken jullie een vast telefoonnummer?
Wij hebben een vast nummer. 036.5xx76x5
Reputatie 7
Badge +21
@Marina1975, bedankt. Dat kwam namelijk niet echt duidelijk naar voren. Ik ben voor je bezig om het in orde te maken, maar het duurt even iets langer dan verwacht. Ik kom er zo snel mogelijk op terug!
Het moet niet gekker worden. Gisteren bleek dat we afgesloten zijn van digitenne. Wel is er een aangevraagd op ons andere klantnummer. Maar deze wordt pas per 17 mei actief. Gebeld met klantenservice deze deelde mede dat we gewoon maar een week moesten wachten. Nu krijg ik een overzicht van het nieuw aangevraagd product. Wat denk je nu ga ik 5 euro betalen voor het kastje EN 15.50 voor het abonnement. Ik krijg dus een verhoging van 5 euro ipv dat ik minder ga betalen. KPN hoe kan dit?
Reputatie 7
Badge +28
Vervelend @Marina1975 !

Duidelijk is dat het nog niet goed gaat, maar ik vertrouw erop dat @Susan_ het goed voor jou aan het regelen is.

Ik adviseer jou om dan niet tussendoor de klantenservice te gaan bellen, want dan gaan er zaken door elkaar heen lopen.

Ik hoop voor jou dat Susan hier gauw opheldering over gaat geven, maar ik weet niet of ze vandaag gaat werken.

Tot die tijd kan je in elk geval kijken naar NPO 1/2/3 en de regionale zender.
Hoi Marina. Het abonnement wordt per 1 juni overigens € 17,00. Dat is inclusief één ontvanger.
Je kunt tot 2 ontvangers extra aanvragen, die kosten dan € 5 per maand per stuk.

W.b. je activatie daar kan @Susan_ mogelijk even naar kijken. Of @Erik_ , die heeft dienst deze zaterdag. Staan alle nodige gegevens daarvoor al in je forumprofiel?
Je naam, postcode + huisnummer, klantnummer digitenne, en het cas-nummer onderop je zxv7200 of rbx2800. Cas nummer kan je zetten in 'pers. opm.'.

Is het een smartcard (oude ontvanger) die al gedeactiveerd is dan is heractiveren helaas niet meer mogelijk. Normaal gesproken worden die 12 à 14 dagen na aanvraag v.d. nieuwe ontvanger uitgezet.

Het is duidelijk dat het digitenne-abonnement te vroeg beëindigd is.
@Marina1975 ik heb een Digitenne ontvanger aangevraagd onder je Alles-in-1 pakket. Deze ontvang je een dezer dagen. Ik zal het verzoek indienen om je Digitenne abonnement op te laten zeggen.
Even een controlevraag, gebruiken jullie een vast telefoonnummer?

Het gáát in orde komen, maar deze keer met een hordeloop en hinkstapsprong in één discipline helaas.

Gelukkig heb je nog Interactieve TV.

En je kunt tijdelijk één maand NLziet nemen. Dat is de eerste maand gratis. Dat kun je naar je tv streamen met een chromecast. Heb je een laptop dan kun je diens hdmi out naar de tv gebruiken.
NLziet heeft de volgende live zenders: NPO 1,2,3, RTL 4,5,7,8,Z,Lounge,Crime,Telekids SBS 6,9, Veronica, Net 5, TV 538 en de diensten NPOstart,KIJK,RTL XL.

Radiozenders kun je gratis via FM ether, DAB+ en internet krijgen.
Susan_

8 dagen geleden

Goedemorgen @Marina1975, ik heb het even uitgezocht. Je hebt inderdaad 2 abonnementen los van elkaar, met 2 klantnummers. Het is mogelijk om de klantnummers samen te voegen, zodat je in de toekomst minder kosten hebt. Als we het gaan samenvoegen zal de ontvanger van Digitenne € 5,00 per maand gaan worden, en betaal je voor het abonnement zelf niks. Het zal dan ook één factuur worden
HIer staat dat het abonnement niks kist. Aangezien wij ook een interactieve thuis abonnement hebben. Hoe kan ik dan 17 euro gaan betalen voor het abonnement
Hoe kan ik dan 17 euro gaan betalen voor het abonnement

Dat ga je ook niet. Je gaat wel € 5 p/mnd betalen voor de Digitenne-ontvanger.

In het bericht van Susan, wat je aanhaalt, staat het ook. Je digitenne-abonnement (à 15,50 / 17,00) is opgezegd (werkt kennelijk nu al niet meer). En een digitenne ontvanger à € 5 is toegevoegd aan je Interactieve TV. Die werkt per 17 mei, zo heb ik inmiddels begrepen. Die zal je nog toegestuurd krijgen (een zxv7200 of rbx2800).

Scheelt per juni toch mooi € 12 per maand.
Reputatie 7
Badge +28

Vermoedelijk meerdere klantnummers? Zou een beetje zonde van het geld zijn.
Dat scheelt je toch mooi 12 euro per maand. 😎 Want anders zou je per 1 juni 2019 17 euro per maand gaan betalen voor Digitenne.


Inderdaad nu even ellende. Maar dadelijk een goedkoper abonnement.
) Maandelijkse kosten
Alles-in-1 Glasvezel Standaard €75,36
HD tv-ontvanger €5,00
Videoland Pakket €8,99
Digitenne abonnement €15,50
Digitenne Basis Ontvanger €5,00

Dit staat in de brief die ik heb ontvangen.
OOohh, nou snap ik het. Bij het heel erg oude "glasvezel standaard" abonnement kan Digitenne niet toegevoegd worden. Die komt dan dus apart op de nota. (weet ik uit mijn moeders situatie).

Advies: wissel naar een van de huidige "internet + TV" abonnementen. Daar kan wel Digitenne bij toegevoegd worden zonder (kosten van een) digitenne abonnement. À € 5 per ontvanger per maand.
Bij "internet + TV" is vaste telefoon, indien je die hebt, overigens een losse optie à € 1 per maand (excl. de gesprekskosten).
https://www.kpn.com/internet-tv/

Een nieuw abonnement gaat jouw, met extra digitenne ontvangers ook, dus geld schelen.
Reputatie 7
Badge +21
@Marina1975, klopt ik heb gevraagd of het losse Digitenne abonnement opgezegd kon worden zodat je daar in ieder geval geen extra kosten meer van hebt. Je krijgt hiervoor een retour doos toegezonden, om je oude apparatuur op te sturen. Daarnaast heb ik een ontvanger (en dus abonnement) aangevraagd bij je Alles-in-1 pakket. De levering van de ontvanger kan maximaal 5 werkdagen in beslag nemen.

Daarna is het zaak om het pakket te wijzigen, zoals Peter aangeeft. Op die manier kan je de kosten verminderen. De € 15,50 komt dan namelijk te vervallen.

Wel nog 1 ding die ik vergeten ben te vertellen, op het moment dat je het pakket gaat wijzigen vervalt Spotify Premium. Je kan het voor € 8,99 wel weer aanzetten mocht je er gebruik van maken. Maar veel klanten gebruiken het niet per se, of weten zelfs niet dat dit in het pakket zit. Gebruik je het wel, kan je het dus wel blijven behouden, voor € 8,99. Maar alsnog ben je goedkoper uit dan je huidige pakket + een los Digitenne abonnement.

Reageer