Beantwoord

Digitenne melding “no card inserted”

  • 3 May 2019
  • 17 reacties
  • 366 keer bekeken

Ik krijg de melding “no card inserted” op mijn digitenne. Na aan/uit in en uit halen helaas nog geen resultaat. In mijn regio is voor zover ik kan zien geen uitrol van de nieuwe systemen (heb wel al het nieuwe kastjein huis)
icon

Beste antwoord door Noordzee 3 May 2019, 18:51

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
De laatste regio is nu anders aan de beurt.
Heb jij een brief/mail gehad voor de omruil van jouw apparatuur?
Daar staat ook een uiterste omruildatum in en naar ik begrepen heb is dat ook de datum waarop jouw oude Digitenne kaart gedeactiveerd zal worden.

Zie ook: https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235
Bedankt vor de reply. Ik heb via internet zelf de omruil geregeld. Welicht dat dan toch oo de kaart gedeactiveerd wordt. Op de link die je stuurde staat echter nog Regio 5, Juli 2019. Ik zal proberen om via de Digitenne pagina een en ander in te stellen.
Reputatie 7
Op de link die je stuurde staat echter nog Regio 5, Juli 2019.
Dat is de dag waarop DVB-T uitgeschakeld wordt en DVB-T2 ingeschakeld wordt.
Voor die tijd (en dat is al even gaande) worden de DVB-T ontvanger omgeruild voor de nieuwe DVB-T2 ontvangers en daarbij worden de Digitenne kaarten ook gedeactiveerd.
Reputatie 7
Badge +28
Bedankt vor de reply. Ik heb via internet zelf de omruil geregeld. Welicht dat dan toch oo de kaart gedeactiveerd wordt.

Ja, enige tijd (een week??) nadat je de nieuwe ontvanger in gebruik hebt genomen, wordt de oude smartcard uitgeschakeld.

Eigenlijk logisch, want anders zou je meerdere ontvangers hebben op één abonnement. Het is dus de bedoeling dat je je nieuwe ontvanger meteen in gebruik neemt. Want ook het oude Digitenne is met de nieuwe ontvangers te ontvangen.

Je oude ontvanger is dadelijk volstrekt waardeloos. Tot 9 juli 2019 kan je in de randstad nog de NPO ermee ontvangen.
Klopt. Één week nadat je de nieuwe binnen hebt gekregen wordt je smartcard uitgezet. Het is wel de bedoeling dat je de nieuwe direct in gebruik neemt natuurlijk.
Bedankt ik ga er mee aan de gang.
dank beide
Reputatie 7
Badge +28
En @Woodtown

Is het gelukt met het omwisselen van je oude ontvanger?
Wordt helaas pas volgende week.
Wordt helaas pas volgende week.
Hèh!
Die nieuwe ontvanger heb/had je toch al?
Ik heb via internet zelf de omruil geregeld.

en ❗️
(heb wel al het nieuwe kastjein huis)
klopt, maar ben nu niet thuis ivm werk.
maar ik laat het weten of het is gelukt.
Reputatie 7
Badge +28
Nog even wat tips voor het installeren:

1/ Ontvanger aansluiten op je TV en op de antenne
2/ Stroom aan
3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen.
4/ Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6/ De antenne bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu.
7/ Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.
Ik heb succesvol de digitenne geinstalleerd.
allen bedankt voor de hulp
Staat Basisabonnement op JA?

menu - Abonnements status.
Reputatie 7
Badge +28
Fijn dat het is opgelost Woodtown! Goed om alle hulp hier te zien 🙂

Ja, enige tijd (een week??) nadat je de nieuwe ontvanger in gebruik hebt genomen, wordt de oude smartcard uitgeschakeld.

Om nog even op het vraagteken te reageren, het is 10 dagen. We hebben na de eerste regio's geleerd dat velen wel de omruil in gang zetten maar niet de nieuwe ontvanger installeren. Als de mast dan wordt uitgezet zitten al deze klanten tegelijk zonder verbinding. Hierdoor bewegen we de gebruiker de nieuwe apparatuur direct te installeren en voorkomen we dat de helpdesk overbelast wordt de dag na de omzetting.
Joran schreef: het is 10 dagen.

Aaaahá.
Ik heb al iedere dag de radio aan (niet een npo zender) via de TF6000 en verbaasde me al dat het nu, 8 dagen na de aanvraag en 6 dagen na installatie v.d. nieuwe, nog werkt.

Nou nog benieuwd of het 10 dagen na aanvraag of 10 dagen na ontvangst van het apparaat is....
Reputatie 7
Badge +28
Als het goed is 10 dagen na ontvangst. Dus over een paar dagen weten we het zeker 😉
@Joran e.a.
Joran schreef: Als het goed is 10 dagen na ontvangst. Dus over een paar dagen weten we het zeker ;)

Sinds VANDAAG, dat is 16 dagen ná aanvraag en 14 dagen na ontvangst en in gebruik name van de zxv7200, is smartcard 1 uit de lucht. Tijdens het spelen stopte ie er net, 13:04, mee. Wat dus kennelijk inhoudt dat er een signaal in de lucht zit dat ie dat moet doen.

.... de 2de kaart, die niet in gebruik was, doet het nog wel .... maar hoe lang nog .... ook dat signaal zal .... activeringssignaal zal uit de lucht zijn. Als er een deactiveringssignaal is ...

Update: een deactiveringssignaal is er i.i.g. niet. Anders was kaart 2, nu al 45 minuten spelend, er al lang mee opgehouden. Maar actief zal ie ook niet gehouden worden. Zal er met een paar dagen ook wel mee ophouden.

Reageer