Vraag

Digitenne niet alle zenders beschikbaar

  • 9 March 2019
  • 18 reacties
  • 504 keer bekeken

Badge
Ik sta op de camping en ik krijg alleen maar NPO1 npo2 npo3 en 2 regionale zenders.
ik heb de nieuwe ontvanger.
ik heb de ontvanger al een keer uit en direct weer aangezet, maar nog steeds hetzelfde.
kwaliteit is 100%

18 reacties

Badge
Na het uit en weer aan zetten, stond de ontvanger op NPO 1 en heeft daar zeker een half uur op gestaan.
hierna nog steeds dezelfde 5 tv zenders en 9 radiozenders.
Het maakt overigens niet uit hoe ik de antenne zet !?!?
In alle standen is het ontvangstkwaliteit 100%
Badge
nog wat info...
ik sta in Hengelo en heb als regio Overijssel geselecteerd.
Bij andere regio’s is kwaliteit 0%
Badge
Ik heb bij abonnement status gekeken en daarbij staat bij “basis abonnement” “nee”
dit klopt dus waarschijnlijk niet, want we hebben wel het basispakket.
Badge
Geprobeerd klantenservice te bellen....
Ruim 20 minuten aan de lijn gehangen, maar geen medewerkers beschikbaar.
Ook op forum wordt er niet gereageerd.
Chat is ook niet meer bereikbaar.
Met andere woorden;
Gisteren dus €18,00 kwijt aan belkosten en nog steeds geen hulp of wat voor reactie dan ook.
Heb met internet thuis ook steeds problemen en moet herhaaldelijk de box resetten enz.
KPN, hartelijk bedankt.🤬
Ik ga wel op zoek naar alternatieven, zoals tv via schotel en internet maar weer via Zeelandnet.
Reputatie 7
Badge +21
@André1958, welkom op het Forum en bedankt voor je berichten! Op het moment dat je niet alle zenders ontvangt en de melding krijgt 'nee' bij het Basis Abonnement, kan het heel goed zijn dat jouw CAS-ID nummer niet goed gekoppeld is in het abonnement. Zou je bij persoonlijke opmerkingen in jouw Forum profiel kunnen aangeven wat het CAS-ID nummer is, en ook je postcode + huisnummer en klantnummer? Dan ga ik hier zo snel mogelijk naar kijken en proberen op te lossen!
Badge
Waar staat dat CAS-ID nummer?
Ik hoop op de ontvanger, want die ligt in de camper en die staat inmiddels weer in de loods.
Daar ga ik dus echt niet speciaal voor naar terug.
Zoals gezegd heb ik er la behoorlijk geld in gestoken om antwoorden te krijgen en helaas....
Badge
En dan nog eens wat; tegenwoordig heeft een beetje crimineel aan de helft van wat jij nu vraagt al genoeg om identiteitsfraude te plegen.
KPN heeft deze gegevens toch allemaal,dus waarom moet ik ze dan nog eens geven?
Doe gewoon jullie werk en zorg dat abonnees krijgen waar ze recht op hebben.
We hebben nu al heel lang digitenne, tv en internet van KPN en het heeft nog nooit naar behoren gewerkt.
En als je dan meldt dat je al zoveel extra onnodige kosten hebt gemaakt, dat je nog steeds geen hulp hebt gekregen, dan krijg je de volgende reactie;
@André1958, welkom op het Forum en bedankt voor je berichten! Op het moment dat je niet alle zenders ontvangt en de melding krijgt 'nee' bij het Basis Abonnement, kan het heel goed zijn dat jouw CAS-ID nummer niet goed gekoppeld is in het abonnement. Zou je bij persoonlijke opmerkingen in jouw Forum profiel kunnen aangeven wat het CAS-ID nummer is, en ook je postcode + huisnummer en klantnummer? Dan ga ik hier zo snel mogelijk naar kijken en proberen op te lossen!
allemaal "goed bedoeld", maar ik heb het al zo vaak gehoord.
En als het dan eens een dag functioneert, zeggen ze:"Alstublieft,probleem opgelost".
Maar over het feit dat je al die dagen geen (goede) producten hebt gehad (vanavond ook weer tijdje geen tv gehad ; box weer opnieuw moeten opstarten, want "het internet is net een snelweg en soms moet er een minder drukke rijbaan geselecteerd worden"-klinkt misschien bekend?) waar je wel veel geld voor betaald hebt en zelfs extra kosten hebt betaald voor telefoon (waar je niemand aan de lijn krijgt), daar hoor je niemand over.
En als je dan zegt dat je wel naar alternatieven op zoek gaat en dat je geen zin hebt om direct naar je camper te gaan als ze dat willen, dan haken ze ook gelijk af.
Waarschijnlijk onder het motto :"Van die zeikerd zijn we ook weer af".
En natuurlijk kan Susan - met haar 20 titels - er ook niets aan doen.
@Susan, jij hebt er in ieder geval alles aan gedaan om het op te lossen.
Reputatie 7
Badge +21
De gegevens die ik vraag zijn voor mij een verificatie dat wij niet gegevens of informatie geven aan de niet rechtmatige eigenaar. Dus juist om fraude of misbruik te voorkomen vragen we om die gegevens. Alleen de contractant weet dat namelijk, en zo kunnen wij controleren dat jij de contractant bent. De gegevens die je invult in het hokje waar privé bij staat, zijn ook alleen inzichtelijk voor jou en KPN moderators (werknemers KPN Forum)

Het CAS-ID nummer staat inderdaad op de tv-ontvanger.. daar kan ik vrij weinig aan veranderen.

Omdat het mij prioriteit leek om eerst je Digitenne probleem op te lossen, heb ik hier eerst naar gevraagd. Het kan zijn dat het CAS-ID nummer bij ons al in het systeem staat, maar heel vaak is dat niet het geval. Ik kan bij jou kijken of dat wél het geval is, dan hoef je niet naar de loods hiervoor. Alleen heb ik daar wel je postcode + huisnummer, naam en het liefst ook klantnummer voor nodig.

Uiteraard wil ik je ook verder helpen met je problemen thuis, wat betreft internet en televisie. Want zó vaak herstarten of resetten is natuurlijk niet de bedoeling, dat zal iedereen wel begrijpen. Om de lijn door te meten heb ik ook je gegevens nodig.
Badge
Net mijn klantnummer en postcode + huisnummer ingevuld.

Nog even het volgende :
Ik betaal €66,50 p/m voor internet, tv en Digitenne
Zoals vaker/eerder aangegeven is internet vaak ineens trager en als ik dan de "wifi-tuner" start moet ik steeds opnieuw opstarten, met als gevolg dat ik dan de 5G weer kwijt ben en dus weer moet opzoeken hoe ik dat allemaal weer in moet stellen.
Digitenne heeft nog nooit lekker gewerkt en dus steeds voor nop betaald.
Nooit hoor ik daar iemand over ; alleen steeds lapmiddeltjes, zodat het weer eventjes werkt.
Vreemd genoeg blijft de tv in de huiskamer het meestal wel goed doen (ik geloof slechts vijf keer problemen)

Juist voor Digitenne ben ik 2 jaar geleden overgestapt van Delta naar KPN.
Zeelandnet trouwens voor 100Mb/sec+tv €50,50 p/m en dan de eerste 4 maanden voor €30,00 en nog eens €50,00 instapcadeau, dus over 2 jaar KPN zonder Digitenne €1.476,00 en 2 jaar Delta €1.080,00.
Scheelt dus €396,00 !
Dat is per jaar €198,00 => 2 jaar Canaldigitaal kost €528,00 (dan geen aansluitkosten en apparatuur is dan gratis).
dat is € 264,00 p/j
DUS.....
Delta 100Mb/s+tv+canaldigitaal heel Europa= €1.344,00 p/j (eerste 2 jaar en verder €1.476 p/j)
KPN 24Mb/sec+tv+Digitenne nergens=€1.596,00 p/j
Omdat ik ertegen opzie om weer overal mijn email aan te moeten (laten) passen, ben ik nog steeds in discussie, maar wat kost alleen internet bij KPN?

En Susan....als de berekeningen niet kloppen direct zeggen hoor.
Als ze wel kloppen, geef dan eens een reden/voorstel waarom ik bij KPN moet blijven.

PS. Ik kijk regelmatig op het forum......wat zijn er de laatste tijd veel klachten m.b.t. Digitenne hè?
Komt dat allemaal door de omzetting en worden we allemaal gecompenseerd?
Graag op al het bovenstaande eerlijke antwoorden.

Met vriendelijke groet,
André
Reputatie 4
Badge +4
Ook op de doos, waar de ontvanger in heeft gezeten, staat het CAS nummer vermeld.

Theo
Badge
Doos ligt ook in de camper.
Reputatie 4
Badge +4
dan zit er even niets anders op dan te wachten tot je weer op de camping bent.
de ervaring leert dat het activeren vaak binnen 15 minuten werkt.

Theo
Badge
Niet dus....lees maar eens goed.
Ontvanger heeft even gewerkt tijdens testen.
Toen we op vakantie waren ineens alleen nog maar NPO zenders en regionale.
Er is gewoon steeds wat met Digitenne.
Ik moet altijd als we op vakantie zijn bellen met KPN; sta dan minuten in de wacht en als je al iemand aan de lijn krijgt, zijn de "oplossingen" nihil of van zeer korte duur.
Het klopt dat CanalDigitaal wat duurder is dan Digitenne , maar we hebben op de camper (niet camping) een automatische schotel en bij FTA zenders perfect beeld en ontvangst op 4 satellieten.
Canal is per maand ongeveer €6,50 duurder, maar dan heb je wel in heel Europa tv (alle Nederlandse zenders en de rest) en bijna geen storing; alleen bij heeeeel slecht weer.

André
Reputatie 4
Badge +4
Ik hoef KPN nooit te bellen op de camping in de camper 😄
Maar ik begrijp de hint.....

Theo
Badge
En zoals je eerder kon lezen....steeds bellen à €0,90 p/m
Laatste keer ruim 20 minuten aan de lijn gehangen en nog steeds "Al onze medewerkers zijn in gesprek, we helpen u zo snel mogelijk". Is termijnbedrag ineens al 3 maanden hetzelfde ;-)

Greetzzz,
André
Badge
Net mijn klantnummer en postcode + huisnummer ingevuld.

Nog even het volgende :
Ik betaal €66,50 p/m voor internet, tv en Digitenne
Zoals vaker/eerder aangegeven is internet vaak ineens trager en als ik dan de "wifi-tuner" start moet ik steeds opnieuw opstarten, met als gevolg dat ik dan de 5G weer kwijt ben en dus weer moet opzoeken hoe ik dat allemaal weer in moet stellen.
Digitenne heeft nog nooit lekker gewerkt en dus steeds voor nop betaald.
Nooit hoor ik daar iemand over ; alleen steeds lapmiddeltjes, zodat het weer eventjes werkt.
Vreemd genoeg blijft de tv in de huiskamer het meestal wel goed doen (ik geloof slechts vijf keer problemen)

Juist voor Digitenne ben ik 2 jaar geleden overgestapt van Delta naar KPN.
Zeelandnet trouwens voor 100Mb/sec+tv €50,50 p/m en dan de eerste 4 maanden voor €30,00 en nog eens €50,00 instapcadeau, dus over 2 jaar KPN zonder Digitenne €1.476,00 en 2 jaar Delta €1.080,00.
Scheelt dus €396,00 !
Dat is per jaar €198,00 => 2 jaar Canaldigitaal kost €528,00 (dan geen aansluitkosten en apparatuur is dan gratis).
dat is € 264,00 p/j
DUS.....
Delta 100Mb/s+tv+canaldigitaal heel Europa= €1.344,00 p/j (eerste 2 jaar en verder €1.476 p/j)
KPN 24Mb/sec+tv+Digitenne nergens=€1.596,00 p/j
Omdat ik ertegen opzie om weer overal mijn email aan te moeten (laten) passen, ben ik nog steeds in discussie, maar wat kost alleen internet bij KPN?

En Susan....als de berekeningen niet kloppen direct zeggen hoor.
Als ze wel kloppen, geef dan eens een reden/voorstel waarom ik bij KPN moet blijven.

PS. Ik kijk regelmatig op het forum......wat zijn er de laatste tijd veel klachten m.b.t. Digitenne hè?
Komt dat allemaal door de omzetting en worden we allemaal gecompenseerd?
Graag op al het bovenstaande eerlijke antwoorden.

Met vriendelijke groet,
André

Maar ik wil graag een reactie van KPN (medewerker) op bovenstaande.
Reputatie 7
Badge +21
@André1958, eerlijke antwoorden op jouw vragen:
  1. Er zijn inderdaad wat issues met Digitenne vanwege de uitrol van de nieuwe ontvangers en het nieuwe signaal. Ik ga er vanuit dat jij ook de nieuwe ontvanger inmiddels hebt. Deze dien je nadat je hem ontvangt minimaal 1 uur op NPO1 te laten staan, zodat het signaal doorkomt en het abonnement op de ontvanger geactiveerd wordt. Gebeurt dit niet, dan zal het na ongeveer 1 week problemen geven (zoals nu ook het geval is). De NPO en regionale zenders blijven beschikbaar, maar de rest niet. Dit valt snel op te lossen doordat een KPN medewerker opnieuw het CAS-ID nummer (eenmalig) kan koppelen aan het abonnement voor Digitenne. Hierna even herstarten, en probleem is structureel opgelost. Hiervoor hebben we dus wel het CAS-ID nummer nodig.
  2. Er is geen compensatie voor de Digitenne problemen, omdat het binnen enkele uren opgelost kan worden zodra er contact opgenomen wordt met de KPN helpdesk en het CAS-ID nummer opnieuw gekoppeld kan worden.
  3. Welke WiFi tuner gebruik je van KPN? Is dat de zwarte (Experia WiFi) of witte (WiFi versterker) variant? Heb je deze bekabeld aangesloten op de Experia Box, of draadloos / via een draadloze adapter. En op welke momenten is de WiFi slecht? Is dit op moment dat je ook televisie kijkt en een mobieltje gebruikt, of echt op alle momenten? Misschien een nutteloze opmerking, maar heb je ook al de optimalisatietool gebruikt voor jouw WiFi? Het gaat dan om de keuze voor het beste WiFi kanaal, eventuele stoorzenders en snelheid.
  4. Je kan ook alleen internet afnemen. Hiervoor betaal je € 41,50 per maand. Je ontvangt dan een snelheid van maximaal 50 Mbit/s download en 5 Mbit/s upload. Daarnaast is er ook de optie om alleen e-mail te behouden bij KPN. Zeg je jouw abonnement op, kan je aangeven dat je de mailadressen wil behouden. Je gaat dan € 7,50 per maand betalen voor e-mail only, maar dan zit je niet met de rompslomp wat betreft je mail.
Ben ik nog wat vergeten, dan hoor ik het ook graag 🙂
Badge
Susan ,
Hartelijk bedankt voor je reactie.
Deze is duidelijk en compleet.

Met vriendelijke groet,
André

Reageer