Beantwoord

digitenne niet ondersteund

  • 6 December 2019
  • 6 reacties
  • 344 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi,

gisteren kreeg ik foutcode e033-0 vanaf rtl4. Op de website las ik dat ik de tv-ontvanger terug moest zetten op fabrieksinstellingen. Sindsdien doet hij het helemaal niet meer. Mijn tv geeft bij het opstarten het Digitennelogo aan en daarna krijg ik van de tv zelf de melding “niet ondersteund”.

Ik heb al een nieuwe tv-ontvanger gekregen.

Hoe kan ik dit oplossen?

 

icon

Beste antwoord door PeterG 6 December 2019, 17:12

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Karlijnvd ,

Als het niet lukt, kan het goed zijn dat jouw ontvanger defect is. Dan wordt het weer de ontvanger omruilen. Mogelijk zie je nu ergens fout 083 staan….. 

Maar het kan ook wat anders zijn : Code 8888 

 

Code 8888 geeft aan dat je geen beeld of een storing hebt met je ontvanger. Je kan dit oplossen door de stappen op deze website even te volgen

Soms ligt het aan de scart-kabel of aan de HDMI-kabel. Probeer bij deze fout ook -indien mogelijk- een andere kabel. 

De instructie voor het oplossen van code 8888 op een andere manier beschreven: 

1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop. 
2/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.

Als je dan het Digitenne-menu ziet: 

3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. (met de Digitenne-afstandsbediening) 
4/ Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu. 
7/ Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Stap 4 en 5 kan je evt. omdraaien. 
Kom je er niet uit met deze instructie? 

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement.

 

 

 

Als ie eerst het digitennelogo geeft en daarna ‘niet ondersteund’ betekent doorgaans dat de uitvoer te hoog staat voor je televisie. Je hebt waarschijnlijk nog een HDready tv.

Terwijl dL op het scherm staat geeft ie 720p, ook dat werkt op HDready. Daarna geeft ie de ingestelde resolutie. Standaard is dat 1080p50 en dat werkt niet op een HDready.

Ik weet niet of je de verloopkabel voor SCART erbij hebt, maar met die kun je de uitvoer op 1080i of lager zetten. Daar kan een HDready tv mee overweg.

Kun je ‘m niet met scart op 1080i of 720p zetten dan kan het alleen met een Full HD tv. Bij buren bv even of je woonkamertv? Antenne is daarvoor niet nodig. Als je een van deze instelling erin hebt, dan kan het weer op je HDready tv.

Reputatie 1

Het is gelukt! De uitvoer stond inderdaad niet goed. Ik heb via een andere tv de instellingen van de tv-ontvanger aangepast. 

Heel mooi, @Karlijnvd ! Heb je ook weer beeld op RTL 4 e.v.?

Reputatie 7
Badge +17

@Karlijnvd Welkom op ons Forum! Ik wilde je net als prioriteit met een storing oppakken, want helemaal géén tv kan natuurlijk niet wachten tot morgen. 
Onze superusers waren me natuurlijk alweer voor. Bedankt @Noordzee en @PeterG  voor jullie snelle reactie! 

Fijn dat het is opgelost.
Mocht je in de toekomst nog vragen hebben ben je van harte welkom op ons Forum. 

Reputatie 1

Heel mooi, @Karlijnvd ! Heb je ook weer beeld op RTL 4 e.v.?

Yes alles doet het!

Reageer