Beantwoord

Digitenne niet te bekijken

  • 4 April 2020
  • 102 reacties
  • 1326 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Hallo

Mijn naam is Simon. 

Ik gebruik digitenne op de camping 

Er valt niet meer naar te kijken.

Het is begonnen nadat vorig jaar de kastjes zijn omgewisseld. 

Telkens valt de zender weg.

Als je dan kijkt is de ontvangst altijd 100% of 0 % .

Het is dus alles of niets en het wordt steeds erger. 

Voorheen had ik nog alleen als ik van zender wisselde dat hij ff 20 minuten stond te haperen en daarna deed hij het redelijk. 

Ik heb al van alles geprobeerd. 

1000x de zenders opnieuw gezocht. De haaievin vervangen door die nieuwe zwarte 

Nieuwe kabels 

Antenne  op een mast gestoken 6 meter boven t maaiveld. 

De antenne weer vervangen door de duurste die ik kon vinden.( zo'n grote witte met die allemaal sprieten heeft en lijkt op een visgraat) ik weet ff het type niet uit mijn hoofd.

Ik sta op het punt he hele zooi weg te smijten. 

Ik heb nu in totaal meer dan 200 euro uitgegeven aan kabels antennes en bevestingsmateriaal. Wie weet raad?

Ik betaal om tv te kijken en heb al een paar keer gebeld. Laatste keer kreeg ik al antwoord dat ik op een blindspot staat en daar ik niks aan te doen.

Nu staat een buurman ernaast met een campertje  en die heeft nergens last van met een oude binnenantenne?

Hoe kan dat?

Mvg simon

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Sjjo 6 April 2020, 14:44

Bekijk origineel

102 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb ook een kort filmpje gemaakt waarop je kan zien dat de signaal van 100% naar 0% blijft fluctueren. 

 

Reputatie 7
Badge +28

Vervelend @Sjjo !

Als jouw buurman op de camping wel goede ontvangst heeft, dan moet het jou ook lukken. Zeker met zo’n mooie Yagi antenne. 
 

De sterk wisselende ontvangstpercentages wijzen op een externe storingsbron. Denk dan aan bv een led-lamp, een modem of een DAB-radio. Zet deze apparaten niet te dicht bij de ontvanger of antenne. 
 

En ben je al eens teruggegaan naar de fabrieksinstellingen? 
 

Wat ook zou kunnen is dat jouw ontvanger niet helemaal perfect werkt. Heb je al eens de ontvanger van jouw buurman op de camping geprobeerd? Krijg je dan ook die storingen? 

Reputatie 4
Badge +2

Hoi Noordzee 

Dank voor je reactie. 

Ik zal morgen ff vragen aan die beste man of hij zou willen wisselen om te testen. 

Een modem of dab radio hebben we niet in de caravan. 

Led lampen wel maar die staan niet altijd aan.

Die storing is er bijna altijd..ook overdag.

Ik laat morgen ff wat weten of die beste man mij ff zijn kastje wil laten proberen..

Nu heb ik de antenne 180 graden gedraaid en nu doet discovery het ok. Af en toe stopt t beeld ff.

Sbs 6 bv doet t echt slecht. Niet te bekijken..

Fabrieksinstellingen doe ik dagelijks. 

Af en toe heb ik t idee dat als het weer zo slecht is dat als ik fabrieksinstellingen en opnieuw zenders zoeken iets helpt maar dat zit tussen de oren.

 

 

 

Wil je vertellen waar dit ongeveer is ?

En het kan idd zo zijn dat je net in de schaduw (of reflectie) van een gebouw zit en je buurman niet.

Wisselen is idd  een goede methode, welke ontvanger type heb je ? En de buurman ?

Reputatie 5
Badge +4

Kijkt jouw buurman mischien met een FTA ontvanger ? Die doen het meestal wel prima

Reputatie 4
Badge +2

Hoi

Ik zal ff kijken wat voor ontvanger ik heb..

Zxv7200

Ik zit op de Veluwe(ugchelen-Apeldoorn) zonder gebouwen. Wel naast een hoge eik maar daar zit buurman ook..

Hij staat er precies tussen. Ook heb ik mijn antenne al op verschillende plekken geprobeerd.. voor de boom of erachter of zelfs 10 meter er vandaan. (Met twee kabels)

Ik heb de antenne op een mast staan van 4 meter hoog. Heb de mast zelfs op mijn dak gehad zonder resultaat. (6,20 meter)

Ik doe vaak opnieuw zenders zoeken  en heel vaak komen er dan meer als 50 zenders. Ook zenders van onze Duitse buren. Die dan vervolgens een dag later weer niet meer te ontvangen zijn

Denk niet dat we de antenne of de kabels of de plek de schuld kunnen geven.. Die zijn al meerdere keren vervangen. 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Regelmatig blijkt de oorzaak van slechte ontvangst te liggen aan een ontvanger van minder goede kwaliteit. 
Een omwisseling van de ontvanger voor een  nieuwe is dan de oplossing.,

Maar goed, dat gaat vandaag dus hopelijk uitgetest worden. 

 

Bij Apeldoorn staat een zendmast :

appl.agentschaptelecom.nl/dav/cgi-bin/dav.cgi?action=input_submit&kanaal=Alle&vhf_uhf=UHF&provincie=Gelderland

coordinaten : 52N13 30     5O54 20
(met de juiste syntax is dat zo op te zoeken)

Of kan er nog iemand een kaartje vinden van de opstelpunten ?

Reputatie 4
Badge +2

Goedemorgen 

De buurman wilde het kastje niet uit zijn camper losmaken. Teveel gedoe omdat alles moeilijk bereikbaar was omdat alles ingebouwd is, en hij weer naar huis moest omdat hier op de camping alles op slot zit. Sanitair en dergelijke. 

Wel wilde hij dan ff 5 min mijn antenne kabel er in doen. 

Alle zenders deden het prima. 

En het type kastje wat hij had.

Een zwarte was het antwoord.. :laughing::thinking:

Ik durfde die man niet verder te belasten met mijn probleem. 

Wat de zender betreft 

Ik denk dat die mast hier ongeveer 1100 meter vandaan staat 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Als de zendmast op 1100 meter staat, dan zou de ontvangst geen enkel probleem mogen zijn. 

Je zou voor nu toch kunnen proberen om die led-lampen even te verplaatsen. 

Of hebben jullie soms een buitenthermometer? Of iets anders wat storing kan opleveren? 
 

Aks dat allemaal niet helpt, dan stel ik de moderator (die hier nog gaat komen) voor om jouw ontvanger om te wisselen voor een ander exemplaar. Regelmatig is zo’n omruil de oplossing gebleken. 

Reputatie 4
Badge +2

De ledlampjes staan allemaal uit. Die werken allemaal op de accu van de caravan.

Die heb ik zelfs losgekoppeld gehad, dus die kunnen we uitsluiten.

Ook hebben we getest gisteravond om onze bijde telefoons ff uit te zetten. 

Geen verbetering. 

Wat wel opvalt is dat als je na een paar uur geen tv hebt gekeken maar de ontvanger aan laat die zender dan storingvrij is.

Alsof hij de data heeft gebufferd…

Als je dan naar een andere zender schakeld begint het gedoe weer... ook al schakel je weer terug naar die zender die eerst dan storingsvrij was. Die hapert dan ook weer..

Het is een frustrerend gedoe..

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Ik herken dit probleem uit eerdere topics van andere klanten. 
 

Ik hoop dat jij binnenkort een betere ontvanger krijgt. Als je gelukt hebt, wordt het een Rebox-ontvanger. Die ontvangers van KPN lijken gemiddeld wat beter te functioneren. 

Wat ik als eerste zou doen is een ontvanger er bij kopen voor alleen de vrije zenders.

En dan ondertussen maar hopen dat kpn met een oplossing komt voor dit bekende probleem.

Want velen zijn niet zo onderzoekend en geven het op, en slecht nieuws gaat sneller dan goed nieuws.

Wat wel opvalt is dat als je na een paar uur geen tv hebt gekeken maar de ontvanger aan laat die zender dan storingvrij is.

Dat is een goede aanwijzing voor de foutzoekers en dan kun je ook de antenne en kabel ed wel uitsluiten.

 

Reputatie 4
Badge +2

Een ontvanger erbij kopen om te controleren of die wel goed de zenders weer geeft?

Ik ben het daar niet mee eens. Maar ik wil het wel proberen om bv via marktplaats een ontvanger erbij te kopen. Vanwege de kosten.

Kan je een type aanraden? 

Voorheen had ik die kastjes in eigendom en deed ik die kastjes als ze stuk gingen ( nieuwe elco's in de voeding solderen) voor iedereen repareren. Daar vroeg ik toen een tientje voor en heb er ruim 200 gerepareerd. Nu is alles anders en moet je een kastje huren..

Het is geen verbetering behalve het beeld.. dat is wel flink verbeterd mits hij het doet.

Reputatie 7
Badge +28

Zelf heb ik een XORO 7619 voor de vrije zenders. Die koste mij nieuw 27 euro inclusief verzendkosten. 
 

https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354

Dat bedoel ik, voor dat geld kun je dan iig zonder ergernis naar NPO 1 2 3  + (2x) regionaal kijken.

NB ergernis slaat op de ontvangst, niet op de inhoud vh programma :-/

Reputatie 4
Badge +2

Ik maandag weer eens bellen naar kpn en het weer proberen uit te leggen. 

Omruilen moet toch redelijk eenvoudig te regelen zijn?.

Hoewel. Corona en winkels waarschijnlijk dicht?

Reputatie 7
Badge +28

Je hoeft daarvoor niet te bellen. Er komt hier nog een moderator die dat waarschijnlijk wel voor jou gaat regelen. 
 

Mits jouw forumprofiel volledig is gevuld compleet met cas-idnummer van jouw ontvanger.

Reputatie 4
Badge +2

cas-idnummer. 

Dat zal ik ff opzoeken 

 

Reputatie 4
Badge +2

Heb t in het profiel erbij gezet..

Net dus ff 2 min de tv aan gehad.…

Normaal beeld geen haperingen. 

Nu klaag ik weer dat hij doet wat hij moet doen. Dat is toch gek…

Zou t ergens aan kunnen liggen dat het kastje hapert als hij warm is?

Is nu weer uit en ik zit in het zonnetje 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Sjjo, welkom op het Forum en bedankt voor jouw berichten!

Heel wat leesvoer op deze mooie zondagmiddag :blush:  Problemen met Digitenne, alhoewel je laatste bericht wel positief is! Maar alsnog zou ik graag voor jou de ontvanger omruilen.

Nu gaat een ruiling normaliter via een service punt in de buurt.. Aangezien je op de camping zit, twijfel ik een beetje bij welk servicepunt ik hem moet laten afleveren. Schiedam - Ugchelen is namelijk een aardig autoritje als ik de routeplanner mag geloven! Dat is zonde van de zon-uurtjes die op dit moment kan maken met dit heerlijke weer! Dus kan je aangeven of je hem graag in de buurt van Ugchelen wil omruilen, of toch ergens in Schiedam? Een levering is normaliter binnen 2-3 werkdagen, dus ben je volgende week nog in Ugchelen en kom je tussendoor niet thuis? Dan raad ik dat aan!

Laat je me het even weten via een reactie in dit topic? Ik ben er vanmiddag nog, en anders morgenvroeg weer. Dan kan ik de omruiling alsnog voor je aanvragen!

Reputatie 4
Badge +2

Hallo Susan 

Leuk dat je reageert op zondag.

Dat had ik niet verwacht. Ik zou hem graag omruilen hier in de buurt. In mijn vrije tijd ben ik meer hier als thuis.

7339 GG Ugchelen

Alvast bedankt voor de moeite. 

Reputatie 7
Badge +28

Mooi dat het zo snel geregeld wordt, @Susan_ werkt nu inderdaad nog. (Lange werkdag, Susan  :exclamation: )  Hopelijk gaat de aanvraag nog lukken vandaag.  

Reputatie 7
Badge +21

Zeker, wij staan ook op zondag voor je klaar @Sjjo! Ik heb de ruiling voor je aangevraagd zodat je zo snel mogelijk zonder haperingen kan genieten van je televisie op de camping. Je kan hem morgen (na 15.00 ongeveer) omruilen bij de Primera in Ugchelen. Dit kan eventueel ook dinsdag worden in verband met de drukte. Aan jou de vraag om je digitenne ontvanger + stroomadapter in een doos te stoppen en hierop het ordernummer te schrijven (3921912) en retouradres (KPN, Antwoordnummer 10119, 2400VB Alphen aan den Rijn). De antenne moet niet meegestuurd worden! 

Je krijgt een sms wanneer het pakketje klaarligt, neem je legitimatiebewijs mee zodat je de nieuwe ontvanger zonder problemen kan meenemen!

Verder ben ik dan natuurlijk ook benieuwd, als je hem eenmaal geïnstalleerd hebt, of dit jouw probleem op heeft gelost. Laat je dat even weten?:blush:

@Noordzee, klopt. Even mijn collega's helpen in deze drukke tijden! :relieved: Nu ga ik genieten van de zon!

Reputatie 4
Badge +2

Kreeg zojuist een smsje dat het kastje omgeruild kan worden hier op t dorp.

Krijg binnenkort een bericht wanneer het daadwerkelijk daar beschikbaar is voor omruil.

Dit is dan wel weer heel erg netjes geregeld. 

Natuurlijk laat ik van de week weten of alle ellende voorbij is

Geniet van t zonnetje suzan. Dat hij maar flink mag schijnen op je.👍

 

Reageer