Vraag

Digitenne nog duurder, vanaf 1 Juli a.s. euro 15,50 per maand

• 4 mei 2017
  • 22 reacties
  • 1415 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3
Het wordt steeds duurder, en wat zouden die investeringen zijn waarover ze het in de mail hadden?

22 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Prijsverhogingen zijn er altijd geweest, maar een aantal jaren geleden betaalde we nog euro 6,95 per maand voor 3 ontvangers waarmee je ook kon opnemen. Het product is nu wel erg duur geworden. Wellicht dat men hoopt dat digitenne een zachte dood sterft, maar dan moet wel iedereen overal een alternatief hebben.
Reputatie 7
Het gaat o.a. naar investeringen voor DVB-T2 (MPEG4). Per 2020 moet KPN daarop over volgens de voorwaarden van het contract met de overheid.

Dit jaar zou de NPO al in MPEG4 gaan uitzenden, maar het is op dat gebied wel héél stil...
Reputatie 7
Natte vingerwerk en veronderstelling. Zoals ze ook in het artikel vermelden.
Reputatie 7
@adam88
KPN is verplicht het tot 2030 in de lucht te houden. Uiterlijk in 2020 moet er geswitched zijn naar DVB-T2 (MPEG4). De NPO, RTL en SBS zenders zouden dan HD moeten zijn.

http://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-krijgt-digitenne-tot-2030-en-gaat-naar-dvb-t2/
http://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-krijgt-officieel-nieuwe-uitzendvergunning-voor-digitenne/
Reputatie 4
Badge +3
Prijsverhogingen zijn er altijd geweest, maar een aantal jaren geleden betaalde we nog euro 6,95 per maand voor 3 ontvangers waarmee je ook kon opnemen. Het product is nu wel erg duur geworden. Wellicht dat men hoopt dat digitenne een zachte dood sterft, maar dan moet wel iedereen overal een alternatief hebben.

Dat gevoel heb ik ook, dit zal waarschijnlijk alleen maar voor meer leegloop gaan zorgen. Las pas nog dat Digitenne nu minder dan 300.000 klanten heeft.

Met 2 ontvangers ben je straks duurder uit dan bij UPC, namelijk euro 19,50 tegenover euro 18,70 per maand.

Ik vind ook dat KPN nu welleens de iTV App beschikbaar mag maken voor Digitenne klanten.

Het gaat o.a. naar investeringen voor DVB-T2 (MPEG4). Per 2020 moet KPN daarop over volgens de voorwaarden van het contract met de overheid.

Dit jaar zou de NPO al in MPEG4 gaan uitzenden, maar het is op dat gebied wel héél stil...

Als men zegt prijsverhoging te doen voor investeringen, verwachten mensen dat die op dat moment komen niet 3 jaar later (waardoor het lijkt of we voor gebakken lucht betalen), en zouden die investeringen niet vooral in iTV zijn?
Digitenne klanten betalen voor investeringen bij iTV?

O, huur tarief gaat ook omhoog van 4 naar 5 euro.

2 Digitenne ontvangers is dus straks 20,50 tegenover 18,70 bij UPC.
Reputatie 4
Badge +3
Investering verdien je normaal terug, je laat niet je klanten betalen voor een investering die misschien in de toekomst gerealiseerd zal worden.

Die satellietschotel begint misschien toch een alternatief te worden.

Mischien moet KPN ook maar op de sateliet markt?
Reputatie 4
Badge +3
Jawel volgens KPN (Facebook) is dit de nieuwste investering voor Digitenne geweest: https://corporate.kpn.com/pers/persberichten/kpn-verkrijgt-licentie-digitenne-tot-2030.htm?campaignid=so:se:tw:webcare
Reputatie 4
Badge +3
Volgens Totaal TV, is Fox Sports de reden dat de kosten omhoog zijn gegaan, en ook bij iTV.
Reputatie 4
Badge +3
Totaal TV gist wel vaker wat, maar het is wel zo dat veel abo's wat prijs omhoog is gegaan, in het is niet uit te stellen dat Fox Sports daar een onderdeel van is. Echter zullen die al snel hiervan verdenkt worden wegens het conflict dat geweest is.
Reputatie 4
Badge +3
Ik heb inmiddels Digitenne opgezegt en EDPnet Digi TV genomen.
Reputatie 4
Badge +3
Of ieder die nog Digitenne wil houden over naar EDPnet DigiTV, zelfde pakket alleen dan voor lagere prijs?
(Okay geen Fox sports maarja wie gaat er nu naar sport kijken voor 7,50 in flut kwaliteit?, veel te duur en dan heb je ook nog maar 2 van de zenders van de beschikbare 5 of hoeveel zijn het?)

KPN vind ik inderdaad ook wel erg duur,, ook met KPN iTV.
Reputatie 4
Badge +3
Of naar EDPnet DigiTV?
Reputatie 4
Badge +3
Een goede anti actie zou zijn dat iedereen Digitenne zou opzeggen, en iedereen die geen andere optie heeft dan Digitenne (geen mogelijkheid voor een ander TV pakket), over zou stappen op EDPnet Digi TV, dan gaat KPN vanzelf wel een toontje lager zingen denk ik zo.

KPN is na wat ik begreep verplicht tot 2020 dit 2de wereld oorlog signaal in de lucht te houden, dus eigenlijk hebben ze vooral zichzelf ermee.
Reputatie 4
Badge +3
Ze liegen ook nog:
https://www.digitenne.nl/op-meerdere-tvs/
Goedkoper dan kabel tv

15,50 + 5,00 = 20,50 euro per maand
+ als je abo neemt 35,- euro activatiekosten.
UPC = 18,70 euro per maand
en 0 euro activatiekosten.

Dat is dus duurder. Als je meer TVs hebt.

Op 1 TV is het maandtarief nog wel goedkoper, maar het duurt even voordat je de activatiekosten eruit hebt en bovendien hebben we het dan over een korting van 3,20 euro. 😃
Reputatie 4
Badge +3
Digitenne perfect beeld op deze TV??? Haha KPN heeft wel humor zeg!
Inderdaad KPN, ik zou ook graag willen weten welk beter product ik ga krijgen voor die 10% prijsverhoging?

Helaas ben ik genoodzaakt Digitenne af te nemen door het ontbreken van kabel of een fatsoenlijke internetverbinding (KPN netwerk...), maar zo'n forse prijsverhoging zou wel gekoppeld moeten worden aan een verbeterd product. Of is het slechts de kas spekken?
Investering verdien je normaal terug, je laat niet je klanten betalen voor een investering die misschien in de toekomst gerealiseerd zal worden.

Die satellietschotel begint misschien toch een alternatief te worden.
Het wordt steeds duurder, en wat zouden die investeringen zijn waarover ze het in de mail hadden?ja de zoveelste. Was ooit begonnen met digitenne voor 7 gulden. Rijst nu echt de pan uit met ze. De boel nu gewoon opgezegd en naar t-Mobile verhuisd ze werken dat zelf in de hand dat iedereen bij ze wegloopt
Wordt het niet gewoon tijd dat iedereen weg gaat bij KPN zijn al jaren lang uitvringers.
Wij zijn begonnen met € 4,95. Helaas voor ons ook weinig alternatiefs mogelijk en dus meer betalen voor iets waar anderen van kunnen profiteren. Voor ons veranderd er niks,helaas. Ook internet is super slecht omdat we te ver van een centrale kast zitten. Terwijl een grote glasvezelkabel bijna door onze achtertuin loopt, maar wij krijgen het niet....te duur zegt KPN. Mogen wij dat dan ook zeggen en weigeren meer te betalen?
Heb ik gedaan, het scheelt mij teveel!:D
Bedankt voor je tip!

Reageer