Beantwoord

Digitenne noodpakket werkt niet

  • 21 September 2019
  • 17 reacties
  • 436 keer bekeken

Hier ook het zelfde drama met digitenne, hebben het als nood gekregen om toch naar tv te kijken, aanleg van glasvezel duurt veel langer dan gepland(dit is wel weer een goede service).
Woon in Drenthe, Emmen om precies te zijn.. En werkelijk 0(NUL) ontvangst... Wat ik ook probeer... Dus eigenlijk heb ik een oplossing gekregen waar we niets aan hebben...
Als ik het forum lees zie ik veel klachten uit deze hoek.. Dus digitenne is leuk voor de Randstad maar hier voor de rest van Nederland... Misschien investeren in andere sets (richtantenne of zo iets) voor de moeilijke plekken(Drenthe?). Nu wordt je blij gemaakt met een dooie mus.... Deze klachten zijn namelijk al veel langer bekend bij Kpn, die kan toch aan je postcode zien dat het daar niet werkt?
icon

Beste antwoord door Susan_ 23 September 2019, 12:29

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Je kunt ook zelf de postcodecheck invullen op de Digitenne website. In Emmen zal dat inderdaad als uitkomst geen ontvangst mogelijk hebben, en is het vreemd dat ze Digitenne als vervanger voor ITV aanbieden.
In Drenthe zal over het algemeen een buiten geplaatste antenne nodig zijn. De zendmast (Hoogersmilde) geeft aan de buitenranden van de provincie onvoldoende sterk signaal voor binnenontvangst.

Als je het rubber ringetje erin hebt gedaan (zat in doos a.h.g.i.) bij het aanschroeven van de antennekabel kan de antenne zonder meer buiten geplaatst.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Piewie61, bedankt voor jouw bericht!

Helaas is Digitenne inderdaad niet overal dekkend, en heeft het vooral problemen aan de randen van de provincie Drenthe zoals Peter aangeeft. Heb je, bij het setje, de Funke V5 ontvangen? En zit hier dan ook een buiten montageset bij? Want je kan hem dan inderdaad nog buiten uitproberen..

Verder is het een compleet pakket, dus een internet modem én Digitenne ontvanger. Dit kunnen we niet loskoppelen, vandaar dat je ook wanneer er geen dekking is deze wel ontvangt. Ik ben het wel met je eens dat het dan wel gecommuniceerd mag worden dat deze ontvanger het dan waarschijnlijk niet gaat doen. Ik ga dit zeker als verbetervoorstel doorgeven!
Beste Susan, Ik heb alleen het standaard setje ontvangen, geen Funke V5 en geen montage buitenset... Zijn overigens wel blij met een wifi set die beschikbaar is gesteld... Dus nu GB vretende films op de laptop kijken😜...
Reputatie 5
Badge +5
@Piewie61 de meegeleverde internetmodem is neem ik aan een 4G modem? Is TV kijken via de Interactieve TV website of -app dan ook een mogelijkheid?
Reputatie 7
Badge +28
Naar mijn mening is het dieptriest dat KPN na zo’n 15 jaar GEEN ontvangst van Digitenne in heel Zuid-Oost Drenthe nog steeds niet met de gewenste oplossing komt.

Ik heb zelf ook een aantal jaar in Emmen gewoond en daar moest ik de buitenantenne op een hoge plek zetten om een klein beetje signaal op te vangen. En dan nog geeneens op alle zenders.

Verderop in Klazienaveen en Weiteveen ben je helemaal kansloos.
Reputatie 3
Badge +1
Naar mijn mening is het dieptriest dat KPN na zo’n 15 jaar GEEN ontvangst van Digitenne in heel Zuid-Oost Drenthe nog steeds niet met de gewenste oplossing komt.

Ik heb zelf ook een aantal jaar in Emmen gewoond en daar moest ik de buitenantenne op een hoge plek zetten om een klein beetje signaal op te vangen. En dan nog geeneens op alle zenders.

Verderop in Klazienaveen en Weiteveen ben je helemaal kansloos.

Wie gaat daar dan ook wonen😅🤣😉
Reputatie 5
Badge +5
Pas op, nu komen de boze boeren! 😁
Maar serieus: Digitenne is de opvolger van het analoge FTA signaal, en zou ook daarom in het hele land te ontvangen moeten zijn. Honderd procent dekking is onmogelijk, maar nu vallen toch wel behoorlijk grote gebieden buiten bereik.
Reputatie 7
Badge +28


Ik heb zelf ook een aantal jaar in Emmen gewoond ...
Wie gaat daar dan ook wonen😅🤣😉



Wahoe😂😂

Het is dat je in Purmerend woont, maar anders zou ik jou er nog van betichten dat je supporter bent van 010... (Die konden vandaag niet winnen in Emmen.)

Maar ik snap jou wel hoor, als import-Drent kon ik het daar niet heel lang volhouden....

Maar eens met P.Grigio : Ook de mensen in Emmen horen gewoon Digitenne te kunnen ontvangen.
Reputatie 3
Badge +1
Nog erger ik ben 020 supporter, en vier elk jaar trouw mijn vakantie in Drenthe (borger) was ook een geintje hé!😉
Reputatie 7
Badge +28
Wist ik toch...😉

Borger is niet ver van mijn huidige woonplaats af, Ik heb jarenlang gedacht dat ik hier permanent op een soort van vakantie was. (Want het is hier best mooi in de omgeving..) Maar de werkelijkheid is anders. Nog steeds geen mogelijkheid voor Drentenieren, morgen gewon weer aan de slag!
Reputatie 3
Badge +1
Wist ik toch...😉


Borger is niet ver van mijn huidige woonplaats af, Ik heb jarenlang gedacht dat ik hier permanent op een soort van vakantie was. (Want het is hier best mooi in de omgeving..) Maar de werkelijkheid is anders. Nog steeds geen mogelijkheid voor Drentenieren, morgen gewon weer aan de slag!

Idd prachtige omgeving Drouwen Exloo enz enz 👍
Reputatie 7
Badge +21
@Piewie61, fijn dat je blij bent met je WiFi modem! Ik zal niet om de hete brij heendraaien, ook een collega die hier naast me zit en in Emmen woont geeft aan dat je er geen bereik gaat krijgen. Ook niet met een buitenantenne helaas. Dus tot die tijd zal het televisie kijken gaan via apps van NPO, RTL en online films. Mijn excuses, hopelijk schieten ze op met glasvezel!

Alsnog ga ik wel doorgeven dat de collega's via het direct online pakket aanvragen beter kijken naar de dekking en dit ook aangeven indien er geen dekking is.
Reputatie 5
Badge +5
@Susan_ is het met zo'n noodpakket niet mogelijk om in te loggen op de interactieve tv website of -app?
@Susan_ is het met zo'n noodpakket niet mogelijk om in te loggen op de interactieve tv website of -app?
Hoi.
Dat kan alleen als er al een lopend contract is met ITV waarbij de lijn bv. onderbroken is. In deze situatie kan het abo nog niet geactiveerd worden omdat de lijn nog niet (geheel) is opgeleverd. Er is dus nog geen ITV abo en dus geen abonneenummer.

Maar zoals al eerder opgemerkt in dit topic; streaming video vreet MB's van het (beperkte) noodpakket. Vandaar dat Digitenne meegeleverd wordt. Maar als je daarvoor net in een blindspot zit ... is het een beetje pech.
Reputatie 5
Badge +5
@PeterG dan vat ik het, zonder abonneenummer kun je niet inloggen in de iTV omgeving, en is topicstarter aangewezen op de door Susan genoemde apps.
Iedereen bedank voor de vele reacties, we weten 1 ding zeker een digitenne meesturen als noodpakket in Drenthe is kansloos, we moeten het nog een weekje uithouden en dan hebben we weer normale glasvezel🎉... Duurt ff maar dan heb je ook wat... Ligt niet aan KPN maar aan de gemeente die toestemming moet geven om het glasvezel door te trekken onze woning in. Glasvezel ligt gewoon in onze straat...

Reageer