Beantwoord

Digitenne NPO 1 2 3 geen signaal

  • 21 April 2019
  • 4 reacties
  • 1076 keer bekeken

Gister de nieuwe Digitenne ontvanger geïnstalleerd. I.t.t de commerciële zenders zijn NPO 1 2 3 niet te ontvangen. Er komt in beeld dat er geen signaal is. Een paar kanalen verder zijn de zenders wel te zien, al is het met haperingen, maar dat ligt er wellicht aan dat we in het bos zitten. We hebben nu een V3 antenne. Zou een nieuwe Antenne het NPO probleem kunnen oplossen?
Dank alvast voor een reactie!
icon

Beste antwoord door Noordzee 21 April 2019, 22:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Tijsma,

De V3 antenne werkt veel minder goed dan de nieuwe Funke V5 antenne, zeker als je die buiten plaatst.

Een moderator wil jou er vast aan eentje helpen. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Tot je die antenne ontvangen hebt, kan je mogelijk de ontvangst al verbeteren door:

  1. Terug te gaan naar de fabrieksinstellingen (in het menu)
  2. Daarna een nieuwe opdracht geven voor zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
  3. Experimenteer ook wat met de richting van de antenne, er is een signaalmeter in het menu.
  4. En zet de antenne uiteraard zo hoog mogelijk.
Dank Noordzee!

Profiel aangevuld. Ik zal reactie van een moderator even afwachten.
Reputatie 7
Badge +28
Prima, die komt hier vanzelf langs. Even geduld nog, met Pasen werken er minder mensen dan gewoonlijk. Alvast succes met de nieuwe antenne. 👍🏼
Hoi @Tijsma Ik heb een nieuwe antenne opgestuurd en ik hoop dat daarmee het ontvangst aanzienlijk gaat verbeteren! Er zit ook een montagebeugel bij om hem buiten te hangen. Daarmee krijg je de beste resultaten! Laat je weten hoe het afloopt?