Beantwoord

Digitenne omruilen

  • 2 May 2019
  • 23 reacties
  • 1185 keer bekeken

Ik heb een email gekregen met een link om een omruilafspraak te maken. Als ik die aanklik kan ik de laatste
3 cijfers van bank nr. invoeren maar geen klantnummer zoals in de email staat.
Na controle van die 3 cijfers komt de melding dat ik geen abo heb dus niets hoef te doen. Ik heb gisteren al via de chat met een medewerker gesproken, hij kon wel inloggen maar ik kwam dus niet verder. Wat gaat er fout?
icon

Beste antwoord door Joran 5 May 2019, 11:56

Bekijk origineel

23 reacties

Iemand een antwoord?
Reputatie 7
Badge +28
Hallo boerinnetje2821,

Dit probleem met de omwisseltool komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil jou graag helpen met de omwisseling. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
Gedaan
Reputatie 7
Badge +28
Hoi boerinnetje, vreemd dat het via de link niet lukt. Ik heb de tool geprobeerd met jouw gegevens en dat lijkt probleemloos te gaan. Is dit de link die in de mail is verstuurd? Digitenne apparatuur omruilen. Zo niet, probeer deze dan eens.

Als het nog niet lukt regel ik de omruil voor je. Je hebt nu een koopontvanger, door het omruilen ontvang je apparatuur in bruikleen, met een maandelijkse huur. Één ontvanger zit inbegrepen in de abonnementsprijs, de andere ontvanger zal € 5 per maand kosten. Maak je gebruik van beide ontvangers? Als je één ontvanger wil behouden verandert er niets aan de prijs, als je beide ontvangers gebruikt (en wil blijven gebruiken) zal het maandbedrag met € 5 per maand omhoog gaan. Hou daar rekening mee.
Hoi Joran, die link gebruik ik en dan kan ik dus alleen maar de laatste 3 cijfers van bank invullen.
Reputatie 7
Badge +28
Vreemd! Ik heb het getest in meerdere browsers en Internet Explorer lijkt niet helemaal goed te werken. Ik geef het door. Je kunt een andere browser proberen maar ik pas het ook graag voor je aan. Dan hoor ik graag of je twee ontvangers wil omruilen. Hou er dan rekening mee dat dit € 5 per maand extra kost, zoals in het bovenstaande bericht uitgelegd.
Ik heb Chrome en Edge geprobeerd, allebei hetzelfde probleem.
Ik wil 2 ontvangers omruilen.
Reputatie 7
Badge +28
@Joran Al in december had ik Erik getipt over het probleem met de omwisseltool. Erik gaf toen aan dat het geen prioriteit had om het aan te passen. (Staat ergens in het hoofdtopic over Digitenne) Misschien kan het probleem alsnog verholpen worden?
Reputatie 7
Badge +28
@Noordzee: Ik weet dat Erik hier mee bezig is geweest. Hij is dinsdag weer aanwezig, dan vraag ik even na waar hij dit heeft uitgezet en waarom daar geen prioriteit voor kon worden gegeven. De omruiltool lijkt me vrij essentieel om de overgang goed te laten verlopen. Die reactie kan ik daarom niet helemaal plaatsen. Ik weet wel dat er twee verschillende omruiltools zijn/waren en dat die op digitenne.nl problemen had. Inmiddels verwijst die site door naar de 'goede' omruiltool op kpn.com.

@boerinnetje2821: Dan maak ik het in orde. Heb je een 06-nummer die ik voor het omruilen kan noteren? Kun je die dan nog aanvullen aan je profiel? Je ontvangt dan een sms met een bevestiging van de omruil en een tweede sms zodra je het pakket kunt omruilen bij een servicepunt in de buurt. Ik kan ook een koerier naar je thuisadres sturen, dan hoor ik graag welke dag dat het best uitkomt aankomende week.
Telefoonnummer staat bij opmerkingen in profiel.
Graag afleveren door een koerier, beste dag is vrijdag 10 mei.
Reputatie 7
Badge +28
Dank, de omruil wordt geregeld. Toch iets minder flexibel dan ik dacht, je ontvangt alle info per sms/mail over de omruil. Ik kon geen specifieke datum kiezen. Het pakket wordt na drie werkdagen verstuurd en er volgen twee afleverpogingen dus het wordt waarschijnlijk toch vrijdag 🙂
Nou, niets ... per 1 juni wordt het Digitenne abonnement met 1 ontvanger € 17,00.

Joran schreef: Als je één ontvanger wil behouden verandert er niets aan de prijs
Reputatie 7
Badge +28
@boerinnetje2821

Heb je de nieuwe ontvanger al ontvangen?

Dan is het tijd voor de volgende stap: De installatie van je nieuwe ontvanger. Hieronder wat tips voor de installatie:

1/ Ontvanger aansluiten op je TV en op de antenne
2/ Stroom aan
3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen.
4/ Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu.
7/ Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.
Reputatie 7
Badge +28
@boerinnetje2821

Is de installatie gelukt?
Reputatie 7
Badge +28
Wel uiterlijk morgen installeren want de installatie moet je binnen een week doen.
Reputatie 7
Badge +28
@Joran

En wat zij Erik over de problemen met de omwisseltool?

@boerinnetje2821 :
Alles nu voor elkaar?
De ene ontvanger doet het, de andere moet ik nog installeren. Ben ziek geweest.
Reputatie 7
Badge +28
Doe dat zo snel mogelijk. (zie de procedure hierboven) Want na een week wachten, kan het zijn dat je problemen krijgt met de installatie.

Als de zenders het niet meteen doen, laat dan de ontvanger een uurtje staan op CNN.
Ik ga het morgen regelen.
Ik ben bezig geweest maar krijg een code 8888 en de installatie wizard start niet op
Reputatie 7
Badge +28
1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop.
2/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.

Als je dan het Digitenne-menu ziet:


3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. (met de Digitenne-afstandsbedieining)
4/ Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu.
7/ Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.
Nou, weer bezig geweest en het is gelukt! Ze kunnen nu ook kijken. Bedankt!
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan. Veel plezier met de nieuwe ontvangers!

Reageer