Beantwoord

Digitenne omruilen

  • 19 June 2019
  • 6 reacties
  • 317 keer bekeken

Mogelijk hoort dit hier niet thuis maar toch. Ik heb ooit bij mijn Telfort alles in een een gratis digitenne abonnement gekregen goed voor tenminste twee ontvangers. Heb toen zelf een twintuner en een gewone tuner gekocht met voor elk een smartcard. Kon dus op twee apparaten kijken en met een opnemen. Heb nu omgeruild voor een digitale ontvanger en kreeg er helaas maar een. En ook nog zonder de mogelijkheid op te nemen. Voel me dus behoorlijk bekocht om niet te zeggen benadeeld. Of heb ik wat verkeerd gedaan en komt die tweede alsnog?
icon

Beste antwoord door Noordzee 19 June 2019, 17:24

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Nee, daar heb je geen recht op. Je hebt de huur afgekocht met de koop van 2 ontvangers en dat is slim. Je kan je oude ontvangers wel gratis opsturen naar kpn en dan wordt het klimaatneutraal omgerecycled tot biomassa.
Reputatie 7
Badge +28
Je kunt wel een tweede Digitenne erbij nemen. Voor een tweede ontvanger betaal je dan vijf euro per maand.

Waarschijnlijk heb je bij het omwisselen vergeten te klikken op de mogelijkheid van een tweede ontvanger.

Maar je kunt deze uitbreiding van je abonnement alsnog regelen via bv MijnKPN, 0800-0402 of zelfs hier via het forum.

Het niet meer kunnen opnemen wordt door veel mensen als een nadeel ervaren. Mogelijk komt die mogelijkheid ooit weer, maar dat is hoogst onzeker.

Wel kun je evt. een FTA-ontvanger aanschaffen als tweede- of derde ontvanger. Met zo’n ontvanger kan je bij bepaalde types ontvanger wel programna’s opnemen van NPO 1/2/3 en de regionale omroepen.
Reputatie 7
Badge +28
@kievitlopert

Heb je hulp nodig van een moderator bij het aanvragen van jouw tweede ontvanger?

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos. Zet het CAS-ID nummer van jouw huidige (nieuwe) ontvanger er maar in.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @kievitlopert, welkom op het forum! Mocht je mijn hulp nodig hebben, dan hoor ik dat graag van je! Ik zoek graag voor je uit welke mogelijkheden er zijn.
Reputatie 7
Badge +28
@kievitlopert

Heb je nog hulp nodig bij het aanvragen van jouw tweede ontvanger? Vul dan jouw profiel.
Reputatie 7
Badge +21
@kievitlopert We hebben helaas niet meer van je gehoord. Ik ga er vanuit dat je het misschien via een andere weg hebt geregeld. Als ik toch nog iets voor je kan betekenen, dan hoor ik dat graag van je!

Reageer