Beantwoord

Digitenne omruilen bij servicepunt

  • 7 August 2019
  • 16 reacties
  • 220 keer bekeken

Reputatie 1
Een paar weken geleden op verzoek van KPN een nieuw kastje gekregen voor Digitenne. Deze werd netjes toegestuurd en heb alles aangesloten. Na terugkomst van mijn vakantie kan ik alleen nog Nederland 1,2 en 3 ontvangen en geen commerciele zenders vanwege een foutcode die ik krijg. Om dit probleem op te lossen heb ik naar de Helpdesk gebeld. Enige oplossing is om het nieuwe kastje die ik heb ontvangen weer om te ruilen voor een ander. Op zich geen probleem maar deze kan alleen op een servicepunt worden bezorgd. Voor bezorginging op mijn prive adres moet ik 10 euro betalen!!!! Ik heb zelf niet om deze upgrade gevraagd en mijn abonnementskosten zijn ook al verhoogd met 5 euro en nu moet ik ook nog 10 euro betalen of helemaal omrijden naar het servicepunt. Wat een ontzettende slechte service is dit van KPN. Ik ben aan het overwegen om mijn abonnement op te zeggen terwijl ik al mijn hele leven klant ben. Heeft iemand ook zulke slechte ervaringen met KPN?

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 7 August 2019, 13:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Hoi @Foutcode digitenne . Welkom op het forum.
Ik vind het jammer dat je deze ervaring hebt. Ik ben alleen bang dat ik er weinig aan kan veranderen. We zoeken vaak naar een servicepunt in jouw directe omgeving en meestal is er wel een bruna of iets dergelijks waar je redelijk makkelijk terecht kan. Ik begrijp dat je al wel een nieuw type kastje hebt? Want dan snap ik de beslissing om deze om te ruilen niet helemaal. Misschien is het niet eens nodig. Mocht je willen dat ik het voor je uitzoek heb ik je gegevens nodig. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven?
Reputatie 1
Ik heb mijn profiel geupdate.
Dank daarvoor! Jij hebt dus al een nieuwe tuner? Ik denk dat ik die van afstand wel weer aan de praat kan krijgen. We kunnen het op zijn minst proberen en dat scheelt jou een hoop gedoe. Op het apparaat staat een Cas ID. (onderop). Kun je die ook nog in het profiel zetten? Als mijn plannetje lukt heb je op korte termijn weer alle zenders.
Net als met het oude systeem raken ook de nieuwe tuners na een week of 5 geen gebruik de abonneegegevens kwijt.
Het schijnt "vanzelf" weer goed te komen na ca. 30 15 min. op NPO 1 C.N.N.

(de oude zette ik altijd op rtl4. Het beeld kwam dan na zo'n 12 min. weer terug)
Reputatie 1
Het CAS nummer is 4657-314-938-5 en ik heb inderdaad het nieuwe kastje met een zwart glimmende antenne. Profiel ia geupdate.
Reputatie 1
Ik heb ongeveer 2 uur de TV aan laten staan op NPO1 maar helaas heeft dit ook niet geholpen.
Dat kan kloppen, @Foutcode digitenne . In dit geval was er denk ik een handeling van mijn kant nodig. Jouw Cas Id was namelijk niet actief.
Ik heb zojuist wat aanpassingen gedaan en ik heb goede hoop dat je nu wel alle zenders hebt. Kun je dat voor mij controleren?
Reputatie 1
Helaas werkt het nog steeds niet.
Reputatie 5
Badge +4
De Digitenne helpdesk en de KPN winkels kunnen meteen beter naar dit Forum verwijzen want alléén hier kun je adequaat geholpen worden.
Reputatie 7
Badge +28
@Foutcode digitenne

Geef eens een handmatige zenderzoek opdracht op RF-kanaal 27.

Zet de ontvanger dan op CNN.

Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.
Reputatie 1
CNN gevonden maar als ik naar de zender ga dan krijg ik foutcode E016-0 te zien en de melding dat ik geen abonnement heb voor deze zender.
Reputatie 1
Even 10nmin gewacht en heb nu wel beeld van CNN. Ik ga nu uitgebreid zoekwn
Reputatie 1
Het werkt weer. Super bedankt. Dit forum wetkt 10x beter dan de helpdesk die mijn kadtje wilde omruilen.
Reputatie 4
Badge +1
Je hebt meer aan dit forum dan aan de KPN service desks.... lol 😂
Reputatie 7
Badge +28
@Foutcode digitenne

Graag gedaan! Veel plezier met je nieuwe ontvanger. 👍🏽
Fijn om te lezen dat het nu werkt! Dat scheelt inderdaad een hoop gedoe. Mocht je ooit andere vragen hebben, weet je ons te vinden!