Beantwoord

digitenne omruilen en smartcard

  • 6 January 2019
  • 14 reacties
  • 329 keer bekeken

Ik heb de Digitenne ontvanger omgeruild. Aangekondigd is dat de insteekkaart met de smartcard niet meer zal werken. In mijn abonnement betaal ik extra voor de insteekkaart. Wordt dit abonnement automatisch stopgezet of moet ik dat nog opzeggen en zo ja hoe?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 10 January 2019, 13:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Je kunt de insteekkaart (CI module met smartcard) omruilen voor een nieuwe ontvanger (geschikt voor T2 HEVC). Doe je dat niet dan wordt die ontvanger (nu 'vertegenwoordigd' door de module) uit je abonnement gehaald.

Je zegt "ik heb de digitenneontvanger omgeruild". Had je óók nog een losse digitenneontvanger? Dus een losse ontvanger én een module?
Ja. Ik heb een ontvanger (klein kastje) welk ik inmiddels heb omgeruild en een insteekkaart met smartcard die ik in slaapkamer gebruik.
Voor de insteekkaart betaal ik maandelijks € 5.
Die kaart werkt in toekomst dus niet meer.
Reputatie 7
Badge +28
Als je ook Digitenne wilt blijven kijken in je slaapkamer, zal je ook de insteekkaart moeten omruilen voor een nieuwe ontvanger. Dan heb je inderdaad twee ontvangers in huis.

De eerste ontvanger is inbegrepen bij jouw abonnement, voor een tweede ontvanger betaal je vijf euro per maand extra. Is dus gelijk aan jouw huidige situatie met de insteekkaart.
Hoi John.
Peter en Noordzee hebben al een hoop nuttige informatie gegeven. Weet je zo voldoende?
Kan ik insteekkaart met smartcard ook opzeggen. Ik heb dan aan 1 ontvanger voldoende
Kan ik insteekkaart met smartcard ook opzeggen. Ik heb dan aan 1 ontvanger voldoende
Hier zou @Erwin_ je wel mee kunnen helpen. Heb je (daarvoor) al wat gegevens in je forumprofiel staan?

Zodat je door een moderator geholpen kunt worden zou je je gegevens willen invullen in je forumprofiel? Deze gegevens zijn niet publiek te zien.
I.i.g. voor- en achternaam, postcode + huisnummer, klantnummer(s), Smartcardnummer van de kaart in de module (kan bv. op de regel Persoonlijke opmerkingen)
Na het invullen onderaan op {Sla wijzigingen op} klikken.
Ik heb de nodige gegevens in mijn forumprofiel ingevuld.
Ben benieuwd of @Erwin nu dit dubbele abonnement van digitenne kan stopzetten. Let op 1 x (die met de nieuwe ontvanger moet blijven doorlopen.
Ik kom er achter dat jij een opheffing hebt lopen op het adres dat je in je profiel hebt gezet. Door deze order kan ik helaas geen andere aanpassingen doen. Is dit wél de bedoeling? Mocht je naar een andere locatie verhuizen kun je de adresgegevens in het vrije veld in je profiel zetten? Als dit niet de bedoeling is ga ik het uiteraard voor je proberen te herstellen.
Ik ben idd van plan om te verhuizen. Dat zal echter pas in maart plaatsvinden. In de tussentijd moet mijn abonnement doorlopen op het huidige adres. De insteekkaart dient echter wel al te vervallen.
Dat is merkwaardig, John. Ik zie toch een geplande opheffing voor 21-1-2019. Ik heb de mails die we naar jou sturen er bij gepakt en ik zie dat de klant (jij) hebt aangegeven dat je naar een andere provider wilt. Klopt dat? Zoals het er nu uitziet gaan die de lijn overnemen. Ik kan helaas niet zien welke provider, maar dat weet jij hopelijk. Zou je nog eens je mail van KPN kunnen bekijken?
Als dit allemaal niet de bedoeling is, raad ik je aan om contact te zoeken met die provider en de boel daar af te blazen. Voorlopig kan ik niks, omdat er dus zo'n verzoek in het systeem staat 😢
Omdat ik ga verhuizen heb ik ruime tijd geleden geïnformeerd naar de mogelijkheden op het nieuwe adres De Hochterhof 10 te St. Geertruid. Van KPN kreeg ik daarop het antwoord dat op dat nieuwe adres geen totaal pakket geleverd kon worden (geen TV) ivm traag internet. Mij werd geadviseerd om over te stappen naar Ziggo. Ik heb inmiddels op het nieuwe adres een Ziggo abonnement. Ook is mijn vaste telefoon al over naar Ziggo.
Maar: ik wil op mijn huidig adres voorlopig ook nog het KPN abonnement. Dit omdat mijn verhuizing nog wel 2 maanden duurt en ik dus op mijn huidige adres internet en TV voorlopig wil behouden. Ik kan mij niet herinneren dat ik ergens heb aangegeven dat mijn abonnement bij KPN per 21 januari moet stoppen. Ik vermoed dat dit door Ziggo is doorgegeven omdat ik daar het nieuwe abonnement heb.
Dus wat moet geregeld worden: Mijn KPN abonnement op mijn huidig adres Tiendstraat 18 voorlopig laten doorlopen en de insteekkaart daar uit halen.
Ah, je bent overgestapt met nummerbehoud. Ja, dan klopt het dat je gehele abonnement bij je oude provider door de nieuwe wordt opgezegd.
Hopelijk kan @Erwin_ je KPN abonnement nog 'uitstellen' met een maand of 2 (zonder telefoon).

En ik neem aan dat je dit al gedaan hebt: je vaste Ziggo-nummer doorschakelen naar je mobiel zodat je ook op je oude adres daar nog op bereikbaar bent.
Direct doorschakelen of doorschakelen bij niet beantwoorden (na 5 x) kan allebei.

Wat de nieuwe Digitenne betreft: heb je daar nu een los Digitenne abonnement à € 15,50 voor? Want als die nog onder het KPN I-tv abo valt vervalt die dan ook. Je kunt dan daarna natuurlijk een los Digitenne abonnement nemen.
Ik kan hier vanuit het forum niets aan veranderen. Er staat een verzoek in het systeem om jouw abo te beeindigen. Hoe dat gekomen is? Ik vermoed door dat je ziggo de opdracht hebt gegeven om het telefoonnummer over te zetten. Hier zijn ook mails over verstuurd. Heb je die niet ontvangen?
Ik denk ( pin me er niet op vast ) dat dit nog wel is tegen te houden omdat de wensdatum in de toekomst ligt. Ik wil je adviseren om vandaag nog even te bellen met 0800 0402 en het woordje 'opzeggen' in te spreken. Zo kom je bij de betreffende afdeling. Leg daar het verhaal voor en kijk wat ze voor je kunnen doen. Ik heb er vertrouwen in dat dit weer hersteld kan worden maar heb zelf niet de mogelijkheden, helaas.
Erwin,
Dank, het is inmiddels geregeld.